بازدید 5329

کیس عنکبوت شهرداری سنندج به دام افتاد

کد خبر: ۱۱۶۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ 15 March 2023

شبکه‌ای متخلف از دلالان و برخی از پرسنل شهرداری سنندج در ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در توضیح پرونده معروف به کیس عنکبوت اظهار داشت: کیس عنکبوت روایت شبکه‌ای متخلف از دلالان و برخی از پرسنل و کارکنان حوزه اجرائیات شهرداری سنندج در ساخت‌وساز‌های غیرمجاز بوده که در سالیان اخیر در این شهرستان گسترش پیدا کرده بود. این پدیده باعث کاهش درآمد‌های شهرداری و ایجاد مشکلات در تأمین هزینه‌های شهرداری و گسترش حاشیه‌نشینی می‌شد که با ورود اداره کل اطلاعات و هماهنگی با دستگاه قضایی بازداشت شدند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هر اقدامی در راستای پیگیری مطالبات مردمی باشد، قطعاً موفق و نتیجه‌دار خواهد بود، عنوان کرد: مردمی که از لحاظ معیشتی در سطح پایین‌تری قرار داشته، به‌خاطر وضعیت زندگی‌شان در مناطق حاشیه‌نشین شهر اقدام به ساخت و ساز کرده و برای گرفتن مجوز و پیشبرد کارهایشان به افرادی وصل شدند که به صورت شبکه‌ای اقدامات غیرقانونی انجام می‌دادند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در تشریح شیوه ساخت‌ و ساز‌های غیرمجاز در سطح شهر این‌گونه توضیح داد: مالکان نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده و فکر می‌کردند کارشان به صورت قانونی اجرا می‌شود در حالی‌که پرونده تخلف آن‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته و به‌خاطر عدم رعایت قانون و نکات ایمنی، مشکلاتی برایشان ایجاد و دستور تخریب صادر شد.

وی ورود و تصرف اراضی وقفی، ارتشاء برخی کارکنان شهرداری سنندج و کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع توسط دلالان را از جمله اتهامات اعضای باند کیس عنکبوت شهرداری سنندج عنوان کرد و افزود: رشوه‌گیران شهروندان را فریب داده و از این طریق از آنان کلاهبرداری می‌کردند. قطعاٌ آثار و تبعات این تخلف در اعمال مجازت کلاهبرداران لحاظ می‌شود.

حسینی اضافه کرد: این شبکه شهر سنندج را تقسیم‌بندی و هر منطقه را به تعدادی از دلالان واگذار کرده بودند و از حساب‌های بانکی سایر افراد برای تبادل مبالغ بانکی و همچنین پمپ‌بنزین‌ها برای دریافت وجه نقد و رشوه استفاده و چندین شرکت پوششی خدماتی برای دریافت پیمانکاری از شهرداری و ارگان‌‍‌ها تأسیس و نسبت به تصرف زمین‌های اوقافی اقدام می‌کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه این شبکه مالکان اصلی زمین‌ها را تحت فشار قرار داده و از سوی دیگر پرسنل اجرائیات شهرداری که اصرار به اجرای قانون داشتند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، افزود: گزارشات نادرست دلالان باعث تخریب پروژه‌ها و نفوذ به دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله راهداری در استان شده بود.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت داخلی و خارجی دشمنی‌ها از سوی بیگانگان نسبت به کشور و استانمان زیاد است، گفت: در کنار قدرت و تجهیزات نظامی، نیازمند قدرت نرم نیز هستیم و باید امنیت کشور تأمین شود؛ سربازان گمنام امام زمان (عج) برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و تأمین و حفظ امنیت پایدار در کنار سایر متولیان امنیت در کردستان زحمات زیادی انجام داده که جای قدردانی دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه هر حادثه کوچک و بزرگی که باعث ضرر و زیان شود، زیان‌بار و خسارت‌هایی در پی دارد، تصریح کرد: دشمنان جدا از اقدامات علنی به تحرکات مخفی روی آورده که خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان (عج) به خوبی آن را رصد کرده و وظایفشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۰ یک فرمان هشت ماده‌ای در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر فرموده که در یکی از بند‌ها وزارت اطلاعات را مکلف کرده که در با مفاسد عمومی و کلان و حوزه‌هایی که آسیب‌پذیر بوده، ورود کنند که یکی از این حوزه‌ها در استان، شهرداری‌هاست.

حسینی با بیان اینکه مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز یکی از مطالبات و دغدغه مردم است، عنوان کرد: مفاسد و اقدامات ضدامنیتی از سوی مراجع اطلاعاتی و امنیتی و یا مراجع قضائی پیگیری شده که در این زمینه و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری سنندج که به صورت سازمان یافته بود، هر دو مرجع قضائی و امنیتی ورود کردند.

وی با بیان اینکه عموم ساخت‌وساز‌ها بدون پیش‌بینی امکانات و خدمات اولیه شهری ایجاد شده که مشکلاتی را برای مردم و حوزه شهری ایجاد کرده بود، اظهار کرد: دستگاه اطلاعاتی با نظارت و دستور مرجع قضائی به ماجرای ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری سنندج ورود و عوامل و سرشبکه‌ها شناسایی، بازداشت و پرونده قضائی آنان سیر قانونی خود را دنبال می‌کند.

هشدار صریح دادستان مرکز کردستان درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در تشریح جزئیات این پرونده در گفتگو با  تسنیم با اشاره به اینکه در پی وصول گزارشات متعدد مردمی به دستگاه قضایی در خصوص ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و گسترده و غیرفنی و غیرایمن در سطح شهر سنندج، پرونده‌ای به ضابطیت اداره‌کل اطلاعات کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در این زمینه بسیار دقیق، میدانی و همراه با مستند بود که ابتدای امسال متخلفان این حوزه و سردسته آن‌ها که همراه با اعضای باند و کسانی که تبانی می‌کردند، ۲۰ نفر بودند شناسایی و بازداشت شدند.

وی تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری شبکه‌ای را اتهام این باند ساخت و ساز غیرمجاز در شهرداری سنندج عنوان کرد و افزود: شیوه فعالیت این باند به این گونه بود که با مراجعه با مالکان به آنان اطمینان می‌دادند که بدون هیچ‌گونه مشکل و مجوز و پروانه ساخت کارشان را در شهرداری پیش می‌برند در حالی‌که این ترفند فریب و مانور متقلبانه این افراد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان خطاب به شهروندان تصریح کرد: به هیچ وجه فریب دلالان ساخت و ساز مسکن را نخورند چراکه آنان دنبال کلاهبرداری هستند و اگر بخواهند در ادارات نفود کنند، قطعاً همراه با نفوذ پذیرها، بازداشت و برخورد قانونی در انتظارشان است.

جباری به متخلفان و افرادی که در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان کردستان به صورت شبکه‌ای و باندی عمل می‌کنند، هشدار داد و گفت: قطعاً این پرونده متشکله ساخت و ساز غیرمجاز در شهرداری سنندج، پرونده آخر نبوده و دستگاه قضایی هیچ‌گونه مماشاتی با این افراد و متخلفان این حوزه نخواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر