بازدید 7316
بیمارستان مهدی کلینیک

بزرگترین بیمارستان تخصصی خیریه تاریخ کشور

همزمان با سالروز تولد مبارک حضرت مهدی (عج) و در اولین سال سده جدید، افتتاح بیمارستان استثنائی و خیریه مهدی کلینیک مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت .
کد خبر: ۱۱۶۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 13 March 2023

این بیمارستان در آغاز دهه گذشته و بنابر وصیت مرحوم سید محمد گرامی، مرد خداباوری که در زمان حیاتش با تمام وجود به اسلام، کشورش و ملت بزرگ ایران عشق می‌ورزید، با نیت پاک برخوردار نمودن نیازمندان حقیقی از خدمات درمانی ویژه با کیفیتی جهانی به‌صورت خیریه بنیان‌گذاری شد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمات درمانی کشور است.

بزرگترین بیمارستان تخصصی خیریه تاریخ کشور

ساخت بیمارستان مهدی کلینیک از مردادماه سال 1391 با امضاء تفاهم‌نامه ساخت و بهره‌برداری مهدی کلینیک در مجتمع بیمارستانی امام خمینی بین خانواده خیر گرامی و دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد مرحله عملیاتی شد. از آن تاریخ کار طراحی بیمارستان 1000 تخت‌خوابی با همکاری گروه اقتصادی گلستان و برآورد هزینه‌ای معادل 110 میلیارد تومان در زمان عقد قرارداد، آغاز گردید و در ادامه این تفاهم‌نامه، با قراردادی در چارچوب اسلامی وقف و خیریه جایگزین شد.

در این قرارداد مقرر شد که خانواده نیکوکار گرامی طی مدت 4 سال بیمارستان مهدی کلینیک را تکمیل و پس از آن در چارچوب قرارداد مکملی در خصوص وقف خاص مهدی کلینیک به نام دانشگاه علوم پزشکی تهران و تولیت این بیمارستان از سوی واقف اقدام نماید. در تیرماه سال 1392 موسسه خیریه یاوران مهدی، به عنوان موسسه‌ای غیر دولتی، غیر سیاسی و غیرانتفاعی که مقرر بود وظائف تولیت مهدی کلینیک را پس از وقف خاص آن عهده‌دار گردد، به ثبت قانونی رسید.

با استقبال همه جانبه وزارت بهداشت و درمان و با هدف عالی حمایت همه جانبه از تحقق بزرگترین خیر در سلامت کشور، هیات وزیران 20 روز پس از ثبت موسسه خیریه یاوران مهدی، بر برجستگی و استثنائی بودن این حرکت بزرگ مهر تائید نهاد و با قبول کمک خانواده خیر گرامی از طریق موسسه خیریه یاوران مهدی برای ساخت بیمارستان مهدی کلینیک، بزرگترین پروژه بخش بهداشت و درمان، و فعالیت خیریه و عام‌المنفعه موسسه یاوران مهدی رسمیت یافت. سرانجام در شرایطی که فرایند ساخت‌وساز مهدی کلینیک به سرعت به پیش می‌رفت، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مهرماه سال 1392 بیمارستان مهدی کلینیک را با همین نام مورد تایید قرار داد.

بزرگترین بیمارستان تخصصی خیریه تاریخ کشور

با این پیشینه تاریخی امروز پس از فراز و نشیب‌های فراوان در مسیر تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان 1000 تخت‌خوابی و تحقق آرمان بزرگ بهره‌مندی هر چه بیشتر نیازمندان از خدمات درمانی، بیمارستان مهدی‌کلینیک در روند تکمیل ظرفیت‌های بخش سلامت کشور، با همت متخصصان و پیمانکاران توانمند ایرانی با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی، وارد فاز بهره‌برداری شده است و اکنون زمان استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی، توافقی و قانونی این نعمت بزرگ در مدیریت بهره‌برداری آن نیز فرا رسیده است و امید است با احترام به الگوی برخاسته از باورهای اصیل دینی جامعه، شاهد تجربه‌ای متفاوت در بهره‌مندی یک بیمارستان استثنائی در کشور عزیز اسلامی باشیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
خدا کنه تو طرح مولد سازی به ثمن بخس نفروشنش
انشاالله این مرد خیر قرین رحمت خداوند قرارگرفته وبا دعای مردم در بهترین مکان بهشت جلوس کند
خدا رحمت کنه آقای گرامی را و به خانواده ایشان خیر بدهد
اما کاش این بیمارستان در منطقه دیگری مثلا یافت آباد احداث میشد تا کمک به تمرکز زدایی از مرکز تهران بشود
همین حالا که این بیمارستان راه نیافتاده ، مراجعه به بیمارستان امام خمینی زیاد است و بیماران ، همراهان و مردمی که از این منطقه عبور می کنند ، بخاطر ترافیک سنگین خیلی عذاب می کشند . چه رسد به اینکه 1000 تخت خواب دیگر در این مجتمع راه اندازی و افتتاح شود.
آن شاالله محلی برای حمایت از بیماران نیازمند باشه تا جایی برای تجارت پزشکان
خوشا به حال خیرش و نیز وراث خیر.
کاری بسیار با ارزش از یک نیکوکار واقعی که با اقتباس و الگو‌برداری از mayo clinic امریکا ساخته شده.
آقایون وخانمهای محترم ما نمیتوانیم ومرغ همسایه غازه فرمایشی ندارن؟؟؟
خداوند خیر دهد بانیان این کار را ولی جای بسی تعجب است که با وجود اخبار و هشدار های متعدد که تهران در تهدید یک زلزله بزرگ و ویرانگر است چرا طراحان نمای این بیمارستان آن را شیشه ای طراحی کردند در صورتی که بیمارستان باید امن ترین و مقاومترین جا باشد حالا تصور کنید این همه شیشه در زمان زلزله چه مصیبتی به بار می آورد خدا رحم کند
باز هم تهران.همه چیز در تهران.کاش این خیر گرامی بجای این مجتمع چندمجتمع کوچک در مناطق محروم می ساخت
مگر ایراد داشت نام واقف اعلام شود و به نام خود ایشان باشد
فقط و فقط کار خیرین بوده. تو بگو دولت یک ریال داده باشه اگه !!
خداوند متعال همه خیران را جزای خیر دهد ان شاءالله
خدا رحمت کنه این خیر محترم را
کمال همین بخشش که خیلی ها بهش نمیرسیم حتی بعد از مرگ
احسنت بر خادمان بشریت و مردان بزرگ
اما
دولت میخواد مدرسه های خیرساز را بفروشه!!!!
ذز بیمارستان های خیر ساز هم قیمت های خدمات سر به فلک زده
خدا رحمتشون كنه عالي
ان نیکوکار محترم نمی دانست روزی می رسد که پزشکان را از کشور فراری می دهند.
بالاخره واردات هیوندا و کیا یه خیری برای مردم هم داشت البته احتمال 10 برابر این رقم را برای ورادات خودرو رانت خواهند گرفت. یک میلیارد دلار واردات خودرو اگر 30 ردصد هم سهم این خانواده باشد، حدود 40 هزار میلیارد تومان می شود که با توجه به اینکه خودروهاه دوبله سوبله به مردم فروخته می شود و پول آن نیز قبلا دریافت می شود، سود سرشاری خواهند کرد.
یعنی حداقل 10 هزار میلیارد تومان فقط امسال سود خواهند کرد. بنابراین 110 میلیارد تومان طی 4 سال برای ایشان هیچ حساب نمی شود. مالیات هم یقینا نمی دهند چون در اقدام خیر خواهانه هزینه کرده اند. مالیات این افراد رو درست بگیرید و با پولش 10 تا بیمارستان اینطوری بسازید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر