بازدید 2785
۱

تظاهرات ضد قانون مهاجرت در ایتالیا

کد خبر: ۱۱۶۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 12 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که با موج جدیدی از مهاجران خارجی که از دریای مدیترانه با قایق‌های کوچک عبور می‌کنند، روبرو است. از روز چهارشنبه گذشته در حدود ۵ هزار نفر به سواحل ایتالیا رسیده اند. سه عملیات نجات برای سرنشینان سه قایق که در جنوب کالبریا در جنوب ایتالیا در دریا به دام افتاده بودند، انجام شد. در این عملیات به تنهایی سیصد نفر نجات پیدا کردند. وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که قصد دارد که مهاجران حاضر در مراکز نگهداری مهاجران در جزیره لامپدوزا را به سرزمین اصلی ایتالیا منتقل کند.

این موضوع پس از آن روی داد که ده هزار نفر از ساکنین شهر کودرو ضد قوانین جدید مهاجرتی در ایتالیا تظاهرات کردند. حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار خواهان مقابله با قاچاقچیان انسان شدند. آن‌ها همچنین خواهان جلوگیری از رفت و آمد قایق‌های غیرقانونی و فاقد مجوز در بنادر شدند. دولت جورجا ملونی نخست وزیر ایتالیا در سه شنبه سیاست‌های جدید مهاجرتی در این کشور را اعلام کرد. کوترو محل غرق شدن یک قایق حامل مهاجران بود که در آن ۷۴ مهاجر جان باختند. آن‌ها تلاش می‌کردند که خود را به اروپا برسانند. فیلیکس واچ فعال اجتماعی معتقد است که اقدامات دولت ایتالیا سبب بغرنج‌تر شدن وضعیت مهاجران خارجی می‌شود.

فیلیکس واچ فعال اجتماعی: وضعیت موجود در منطقه مرکزی دریای مدیترانه به شدت وخیم است. در چند روز اخیر موارد زیادی را شاهد بوده ایم که در آن مهاجران خارجی به دام افتاده اند. دیروز هم شاهد حوادث دیگری بودیم. ما همچنین شاهد آن بودیم که شماری از مهاجران خارجی که از تونس به طرف اروپا می‌آمدند دچار مشکل شده بودند. یک زن هم غرق شد. اقدامات گارد ساحلی ایتالیا کافی و قابل پذیرش نیست. ما هم اکنون نهاد‌های غیردولتی مردم نهاد در اختیار نداریم که بتوانند که اقدامات موثری را در رابطه با موضوع مهاجران انجام دهند. آن‌ها نمی‌توانند اقداماتی را در زمینه نجات مهاجران در دریای مدیترانه انجام دهند. البته باید گفت که شمار مهاجران و قایق‌های آن‌ها هم به شدت افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بسیار عالی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست