بازدید 20528

انتقادات تند یک طلبه به برنامه «حسینیه معلی»

وقتی روحانیت از وظیفه و رسالت اصلی خودش دور میشه و وارد اموری میشه که بهش مربوط نیست، کم کم مجبور میشه برای به دست آوردن عزت و جایگاه اجتماعی دست به این لودگی ها و مسخره بازی ها بزنه!!! صرفا برای اینکه به مخاطب القاء کنند ما هم مثل شما آدمیم و بلدیم بخندیم و بخندونیم مثل شما زندگی می‌کنیم!
کد خبر: ۱۱۶۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 11 March 2023

به گزارش «تابناک»، سایت «مُبلّغ» نوشت: برنامه حسینیه معلی که این روزها هر شب مهمان خانه های ایرنیان است مباحث و چالشهای زیادی را به خصوص در محافل حوزوی برانگیخته است.

برخی از کارشناسان آن را در راستای گذار از سنت مداحی به صنعت مداحی تفسیر کرده اند و برخی نیز از نحوه حضور روحانیت در این برنامه انتقادات جدی مطرح کرده و آن را ناشی از سیاست سلبریتی زدایی از رسانه ملی پس از ناآرامی های اخیر دانسته اند.

ولی نقدی که صدای آن بیشتر به گوش می رسد تخفیف جایگاه روحانیت در اینگونه برنامه ها و همچنین تنگ بودن دایره انتخاب روحانیونی است که اجازه حضور در رسانه ملی را دارند.

در ادامه سلسله مطالبی که در این روزها در پایگاه مبلغ در مورد این برنامه و سیاست های رسانه ملی در این حوزه منتشر شده است، یادداشت علی رهید از منبری ها و طلبه های فعال در فضای مجازی را در ادامه می خوانیم:

وقتی #روحانیت از وظیفه و رسالت اصلی خودش دور میشه و وارد اموری میشه که بهش مربوط نیست، کم کم مجبور میشه برای به دست آوردن عزت و جایگاه اجتماعی دست به این لودگی ها و مسخره بازی ها بزنه!!! صرفا برای اینکه به مخاطب القاء کنند ما هم مثل شما آدمیم و بلدیم بخندیم و بخندونیم مثل شما زندگی می‌کنیم!
و افسوس بر اون صدا و سیمایی که کارشناسانش لابد بعد از ساعت ها با توهم جدایی مردم از روحانیت، به این نتیجه رسیدن که لودگی با لباس پیغمبر رو تو صدا و سیما پخش کنند تا شاید مردم نگاهشون به #آخوند عوض بشه!!

غافل از این‌که اگر آخوند رسالت و وظیفه آخوندی خودش رو به نحو احسن انجام بده، هییییییچ نیازی به این بازی‌ها نداره. مردم همیشه اهل تقوی رو دوست داشتند و دارند. همیشه براشون احترام قائل بودند و دلداده اینها بودند.

امام خمینی ره، آیت الله جوادی، علامه مصباح، آیت الله بهجت، آیت ناصری اصفهانی و… چکار کردند که مردم براشون جون می‌دادند؟! آیا سیاسی نبودند؟! بودند، آیا اجتماعی نبودند؟! بودند. اون‌ها رسالت طلبگی خودشون رو فهمیدند و در مسیر خودشون محکم بودند.

عمیقا معتقدم آخوند اگر کار جهادی میکنه، اگه مشاوره میده، اگه طبابت میکنه، اگه کار اجرایی میکنه و… قبل از همه اینها باید طلبه و آخوند باشه. مشکل از جایی شروع شد رسالت و هدف رو اشتباه گرفتیم.

روحانی باید درس بخونه، با تقوا باشه، دنیاگریز باشه و البته در میان مردم و اجتماع و سیاست! خدا مارو جزء این گروه قرار بده بحق محمد و آل محمد (ص).

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸
نقد فشل . اگه همه مثل بهجت ها و علامه ها باشن پس چه قشری از روحانیت باید نسبت به جذب جامعه کودک و نوجوان اقدام کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
الان یعنی کودکان جذب شدند با این برنامه ها؟ تو و امثال تو فقط نوک بینید را میبینی.
جالبه با اینکه دفتر تبلیغات حوزه علمیه بخشی به نام تربیت مبلغ کودک و نوجوان دارد و مرحوم راستگو چهل سال قبل این شیوه را در رسانه اجرا می کرد و یا اقای قرائتی طنز را وارد برنامه های تفسیر قران کرد برخی به بهانه ای دنبال عقده گشایی علیه رسانه هستند ای کاش این منتقدان بجای خرج کردم از مراجع خودش را معرفی می کردند که تا به حال کجای تبلیغ دین قرار دارد؟
بله اگر هر کسی در این مملکت کار خود را خوب انجام دهد و نخواهد جای دیگری باشد دیگر مشکلی نخواهد بود.
یکی از مشکلات جامعه روحانیت اینه که همه آنها بعد از چند سال درس خواندن ، ملبس به این لباس می شوند و این از حرمت لباس می کاهد.
کاش فقط مراجع و مجتهدین عمامه بگذارند .
تبلیغ با عمل صورت میگیره ، متاسفانه یه عده صاحب قدرت ( و طالب مال و مفام دنیوی ) فکر میکنند که با ظاهرسازی میتونن مردم رو ارشاد کنن ، مردم خوب و بد رو خوب تشخیص میدن
برنامه جذابی نیست.
من اهل مداحی و قرآن خوانی نیستم هر چند لذت می برم وقتی عزیزی با نوای خوش قرآن یا مداحی می خواند . بنده اهل موسیقی ام و علاقه مند به موسیقی . معتقدم چه در صدا وسیما و چه در فضای مجازی همه اقشار باید فرصت عرضه خود را داشته باشند . همانطور که باید برای اهالی موسیقی و هنر فرصت حضور در رسانه ها باشد باید اهالی قرآن و مداحی هم باید بتواند فرصتی برای ارائه خود در رسانه ها (چه صدا وسیما و چه رسانه های مجازی داشته باشند .
مشکلات از آنجایی شروع شد که روحانیون خود را همه فن حریف دانستند و حکومت نیز به آنها میدان داد تا در همه امور اعم از روانشناسی، علوم اجتماعی، اقتصاد، طبابت و.‌. وارد شوند. باید بپذیریم دین برای اخلاق و معنویت است. اگر این دو بهبود پیدا کند، در سایر امور هم بهبودی حاصل خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
هزاران لایک
علامه !!! مصباح !!!
مشگل اینجاست که روحانی میخواد وارد همه کاری بشه
کسی برنامه صداوسیما میبینه؟
برنامه سبک و اصلا بیننده پسند نیست
بله اگر هرکسی در جایگاه خودش قرار بگیرد دیگر روحانیون هم نباید برای به دست آوردن دولت مجبور بشند هزار قلم وعده وعید بدن به مردم و کاری که نمیتونن رو انجام ندن...چون براش ساخته نشده اند.....!!
روحانیت باید از ابزارها و شیوه های نوین تبلیغ دین در اقشار مختلف جامعه استفاده کنه و در عین حال باید مواظب شأن و جایگاه خود هم باشه و تن به هر روشی و ابزاری نده . شاید پخش عمومی بعضی برنامه‌ها به صلاح نباشه
الان کی انتقاد کرده؟ به کدومشون انتقاد کرده؟ چرا ی مطلب گذاشتید که هیچ چیش معلوم نیست؟؟؟ درست بگید ببینیم کی چی گفته
حسینه معلی خیلی برنامه ی خوبی است، اما آقای مهدی رسولی همش دنبال قومیت گرایی است، که این کار، کار خوبی نیست، از صفویه حرف میزنه که همه تاریخ بدی های صفویه را میدانند مانند گروهی که آدم خوار در صفویه بودند، صفویه ها توجیه گر بودند، آقای رسولی مجلس امام حسین، ترک، فارس، کرد، لر، بلوچ و... نداره اما متاسفانه شما داری کار بدی میکنی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر