مصوبه «مقابله» با نجومی بگیران به «کام» نجومی بگیران شد؟!

این مصوبه بحث‌برانگیز مورد اعتراض نمایندگان دولت در صحن علنی مجلس قرار گرفت و با تذکراتی که به هیات رئیسه داده شد، این مصوبه برای بررسی دوباره به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد؛ لذا انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق، مصوبات مجلس که منجر به بازگشت حقوق‌های نجومی می‌شود، اصلاح شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 06 March 2023

مصوبه «مقابله» با نجومی بگیران به «کام» نجومی بگیران شد؟!

 

تابناک _ در جریان بررسی تبصره ۱۲ بودجه ۱۴۰۲ که به حقوق و دستمزدها اختصاص داشت، بر اساس پیشنهاد یکی از نمایندگان این ابهام ایجاد شده بود که ممکن است، برخی حقوق‌ها از ۵۵ میلیون تومان که سقف قانونی حقوق است، بیشتر شود. رئیس مجلس با اعلام ابهام درباره این موضوع، تأکید کرد که این بند باید برای بررسی و جلوگیری از پرداخت‌های خارج از سقف قانونی به کمیسیون تلفیق ارجاع شود، که در نهایت با رای ۹۲ درصد نمایندگان بند «د» تبصره ۱۲ به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با ارجاع بند (د) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات موجود به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف با اشاره به ابهامات موجود در بند (د) تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: این بند به رأی گذاشته شده و دو سوم رأی را کسب کرده است، اما در این بند ابهامی وجود دارد و برخی از دوستان برداشتشان این است که این مجموعه رفاهیات بالای سقف حقوق‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بحث مربوط به پایان‌نامه‌ها، حق‌التدریسی‌ها و... هم با موضوع غیرمستمری‌هایی که در این بند آمده، اختلاف‌نظر دارد. در این خصوص با آقای حسینی نیز صحبت شد، لذا بند (د) را مجدداً به کمیسیون تلفیق ارجاع دهیم تا بررسی و سپس به صحن بازگردد. با توجه به اینکه رأی دو سوم گرفته شده، مجدداً این بند را به رأی می‌گذارم تا برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شود.

بر اساس بند (د) تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارجاعی به کمیسیون تلفیق آمده بود؛ سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای ‌هیات ‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در کلیه مناطق کشور به میزان پانصد و پنجاه میلیون (۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال است. پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای ‌هیات ‌علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی، فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، کارکنان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق‌التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و حق‌التدریس اعضای هیات ‌علمی بالینی تمام‌وقت جغرافیایی، حق محرومیت از مطب (تمام‌وقت جغرافیائی)، اعضای هیات علمی بالینی تمام‌وقت جغرافیایی و عیدی پایان سال و پرداخت‌های موضوع ماده ۴۰ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بیمه بازنشستگی ایثارگران و معافیت مالیاتی موضوع مواد (۳۷) و (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از حکم این جزو مستثناست. در سایر موارد خاص، به پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد و تصویب هیات‌ وزیران اقدام می‌شود.

در واقع نمایندگان با کنار گذاشتن طرح دولت برای افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق‌ها (پلکانی معکوس) که سبب کاهش فاصله دریافتی‌ها می‌شود، رای به افزایش مطلق ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده داده بودند که با این تذکر داده شده به کمیسیون تلفیق رفت. با این مصوبه حقوق فردی که امسال مثلا ۶ میلیون تومان دریافت می‌کرده سال آینده فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زیاد می‌شود در حالی که برای فردی که مثلا ۲۰ میلیون تومان دریافتی دارد، افزایش حقوق ۴ میلیون تومان است.

مصوبه عجیب دیگر مجلس، برداشتن سقف مزایا و رفاهیات کارکنان دولت بود.با این مصوبه مجلس، مدیران می‌توانند در سال آینده به هر میزان که می‌خواهند برای خود مزایا و رفاهیات را افزایش دهند و بدین ترتیب، مجلس قانونی شرایط را برای بازگشت حقوق‌های نجومی فراهم کرد.

این مصوبه بحث‌برانگیز مورد اعتراض نمایندگان دولت در صحن علنی مجلس قرار گرفت و با تذکراتی که به هیات رئیسه داده شد، این مصوبه برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد؛ لذا انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق، مصوبات مجلس که منجر به بازگشت حقوق‌های نجومی می‌شود، اصلاح شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۸
مگه حقوق قانونی ۵۵ میلیونی هم داریم؟ جالبه در کشور یکی حقوقش ۵۵ میلیونه ولی یکی هم ماهی ۵ میلیون هم پیدا نمیکنه. بعد میگن چرا اینهمه فاصله طبقاتی وجود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
قوانین مثل اخذمالیات از املاک وخودروهای لوکس همه به نفع پولدارها نوشته واجرامیشوند
ایران بهشت پولدارهاست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
تو ارتش هم گروبان داریم هم سرلشکر به نظرتون باید یک حقوق بگیرند هم منشی داریم هم مهندس تو وزارت نیرو باید دریافتی یکی باشه! اونی که تحصیل کرده 35 سالگی استخدام شده با درجه دکتری با اونی که 22 سالگی با دیپلم استخدام شده یکی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
آقا رضا به نظرت فاصله حقوقی گروهبان با سرهنگ ۱۰ برابره اگه اینطوری نیست کامنتالکی نزار لطفا
با این طرح فاصله طبقاتی افزایش خواهد یافت.
فرض کنید به همه بیست درصد افزایش بدن، دقیقا فاصله طبقاتی در ۱/۲ ضرب می‌شود
واقعا چیزی به این سادگی به ذهن هیچکدام از نمایندگان نرسید؟!!!!
پاسخ ها
سواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ناشناس ساکت بمونی کسی نمیگه مشکلی داری! نابغه از کجا فهمیدی به همه بیست درصد بدن، فاصله در یک و دو دهم ضرب میشه! یعنی حق ملت عذاب و رنج است تا نوابغی مثل تو را داریم
حقوق ۵۵ میلیون می شود حدود ۱۰۰۰ دلار، کجایش نجومی است؟ مشکل حقوق ۱۰ میلیونی که می شود حدود ۲۰۰ دلار را حل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
اگر کارگر ساده یک دهم یا یک پانزدهم کارگر اروپایی یا امریکایی حقوق می گیردپس باید سایر حقوق و مزایا بگیران هم به یک دهم یا یک پانزدهم حقوق شاغلین مشابه در اروپا و امریکا راضی وقانع باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
چه ربطی به دلار داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
باشه دانشمند چرا این مقایسه بفکر ما نرسید ؟؟؟؟؟
مجلس باید در نظر بگیر آن مستمری بگیری که فقط هفت میلیون حقوق داره با افزایش 20% چقدر میشود نه اضافه کار نه تعطیل کاری نه ماموریت نه حق جلسه ای تا زمانی که آدمهای سیر بخواهند برای بازنشستگان تصمیم بگیرند آن تصمیم عادلانه نیست
مهم این است که مجلس طرحی را تصویب کند که کل دریافتی یک شخص اعم از حقوق و ماموریت و پاداش و ..... نباید بیشتر از مثلا هفت برابر کمترین حقوق نباشد و گرنه با این طرح معکوس و یا غیر معکوس نمی توان جلوی نجومی بگیر را گرفت مثلا مدیرانی هستند که حقوق متوسط به پایین می گیرند و از نشان دادن فیش حقوق خود نیز واهمه ای ندارند ولی با پاداش و حق ماموریت و سود عملیاتی مجموعه ای که در ان شاغل هستند و یا با عناوین مختلف مبالغ فوق نجومی میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
باید مجموع دریافتی سالانه برای هر نفر مد نظر باشه نه حقوق ماهانه. و در ضمن به خاطر شرایط کشور ، موقتاً باید حداکثر دریافتی 5 برابر حداقل دریافتی باشد نه 7برابر .تا ازبار هزینه های ناشی از حقوقهای بسیار بالاکم بشه.و به عدالت هم نزدیکتره چون اینها واقعاً شاخ غولی هم نمی شکنند که اینقدر آیتمهای مختلف دریافتی دارند.
کارانه های نجومی تعداد بسیار زیادی از پزشکان هم بسیار خسارت بار هست و و آسیب مالی و جانی این حقوق ها و کارانه های نجومی به مردم بسیار بیشتر از خدمات آن ها هست که بصورت غیر مستقیم هست مثلا اگر بجای حقوق های نجومی و کارانه های نجومی فیلتر برنیروگاه ها نصب میکردند میزان سرطان ها و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا بسیار کمتر میشد. اکثر کارانه های نجومی هم مربوط به فعالیتهای ساده پزشکی هستند که بعضا توسط تکنسین ها انجام میشوند مانند رادیولوژی و نوارقلب و.... دولت حق ندارد از بودجه بیت المال کارانه های نجومی به پزشکان بدهد و تورم هنگفت تولید کند. در مورد مهاجرت هم حرف نزنید که مدرک ایران برای کشورهای پیشرفته قابل قبول نیست و آن ها پزشکهایی رو که فرق تومور با کلیه را نمیدانند قبول نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
نتیجه ونظریۀ سونوگرافی کلیه را برای مشورت پیش پزشکی بردم. در تابلوی مطبش پروفسور فلانی متخصص کلیه و چند عنوان دیگر رانوشته بود و دکتر با تجربه ای بود .وقتی در متن نظریۀ سونوگرافی عبارت اکسترا رنال رادید نفهمید چیه و با قیافه حق به جانب گفت : این چیه این آدم نوشته. بنده با اطلاعاتی که از اینترنت کسب کرده بودم توضیح دادم و آقای دکتر فرمودند: تو اینها را از کجا می دانی من درطول دوران پزشکیم چنین چیزی ندیده ام. بعد از این صحبتها با یکی از دوستان متخصص سونوگرافیش تماس گرفت و وقتی او حرفهای مرا تایید کرد بلاخره او هم پذیرفت. به حال خودم تاسف خوردم که کلی وقت گذاشتم و برای مشورت پزشکی، پیش این آدم رفتم .البته این اتفاق نافی تبحر سایر پزشکان خوب و با سوادوزحمتکش نیست.
واقعاً جای تأسف داره
حذف مالیات خانه های گران قیمت، حذف مالیاتت ماشینهای گران قیمت و حالا هم این مصوبه
واقعاً این مجلس انقلابی است
نهادهای نظارتی چه می کنند؟!
این مصوبه هیچ مشکلی در پرداخت حقوق ها نداشت ، چرا؟
چون مثل همیشه هر چی تصویب بشه یه چیز دیگه اجرا میشه
پس لطفا مجلس محترم خودش رو درگیر متن لایحه نقطه ، ویرگول ، سر خط نکنه
اون چیزی که باید سرخط بشه یه چیز دیگه است نه متن لایحه
این تسلط بی بدیل شما به ریاضیات مارا کشته.دوستان! کسی که امروز به هر دلیل قانونی ،دو برابر دیگری حقوق می گیرد و در واقع قدرت خریدش دو برابر دیگریست. خوب این نسبت باید سال بعد هم باقی باشد .بنابرین باید هردو نفر با یک ضریب ثابی افزایش حقوق داشته باشند . فرض کنید یکی با حقوقش یک شلوار و دیگری دوتا شلوار می توانستند بگیرند . دریافتی هر دو هم با لحاظ تفاوتهای قانونی بود حالا شما با چه حقی می فرمایید سال بعد باید این نسبت به هم بخوره.؟ با عوام فریبی بجای ضرب و تقصیم از جمع و تفریق برای نشان دادن بی عدالتی استفاده نکنید. اگر قراره حقوق ده میلیونی به دوارده میلیون برسه پس باید حقوق بیست میلیونی هم به بیست و چهار میلیون برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
خودت فهمیدی چی گفتی، خدایی
الان 55میلیون معادل 1000 دلار حقوق نجومی محسوب میشه،
به نظر دولت داره به صورت غیر مستقیم هیات علمی ها رو مجبور به مهاجرت میکنه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
استادی که انگلیسی بلد نیست کجا مهاجرت میکنه؟
سواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ناشناس عزیز، عمه جنابعالی هم دو ماه فرنگ بمونه زبان یاد میگیره تو غصه نخور شیرت خشک میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
اساتید چیکارت کردن . کپسول آتش نشانی لازمی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
پس چرا مهاجرت داریم اکه فرض شما بلد نبودن زبان انگلیسی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
دقیقا همین نکته اساسی است و تازه کمتر از ۱۰۰ نفر این حقوق به اصطلاح نجومی را دریافت میکنند در حالی که اکثرا نصف اون رو هم نمیگیرند و این یعنی ۵۰۰ دلار
همه ما با هم غرق هستیم بعضی بیشتر بعضی کمتر و باز تو سرو کله هم می‌زنیم چرا تو یک وجب بالاتری
یکی نمی پرسه چرا اصلا غرق شدم وقتی تا همین چند سال پیش وضعیت خوب بود چی شد یکدفعه با نفت ۹ دلاری خانمی همه چیز خوب بود ولی با نفت ۷۰ دلاری آقایان ورشکسته شدیم
اون موقع مدارس دولتی خدمات عمومی و مالیات سامن داشتیم الان چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
الان در یک کشور نه چندان مرفه حقوق یک کارمند تازه استخدام شده بیش از ۱۰۰۰ دلار است.و کارکنان متخصص بیش از ۴۰۰۰ دلار. منتهی پدر عوامفریبی بسوزه پدر شعار زدگی بسوزه
کجای ۵۵ میلیون نجومیه؟؟ ۱۰۰۰ دلار نجومیه؟؟ به داد اونی که ماهی ۱۰ تومن میگیره برسید؟
با این تورم برا کسی گا ۲۰ تومن میگیره افزایش ۴ میلیونی زیاده؟!
تابناک چطوری فکر میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
تابناک اصلا فکر نمی کنه. اصلا خبر از مهاجرت متخصصین به خارج از کشور نداره
افزايش درصدي حقوق ها بر مبناي تورم بر اين اساس هست كه يك فرد نسبت به سال قبل كاهش قدرت خريد پيدا نكنه نه اينكه به اسم عدالت هر ساله از قدرت خريدش كم بشه اين افزايش پلكاني صرفا چيزي بيش از يك فريب و جنبه مردمي گرفتن و به خود دادن بيش نيست.
اصطلاح نجومی بگیران برای ساکت کردن و کلاه گذاشتن سر حقوق بگیران خلق شد. در واقع نجومی بگیران تا حدی حقوق میگیرند بقیه ول معطل هستند.
در حالیکه بسیاری از کارمندان دولت با مدرک لیسانس و فوق لیسانس حقوقی کمتر از ده میلیون تومان در ماه دارند ، وزارت بهداشت ، به پزشکان خود کارانه های صد میلیونی و دویست میلیونی پرداخت می‌کنه
توی کدوم کشور دنیا میشه این همه تفاوت بین حقوق یا دریافتی کارمندان دولتی پیدا کرد. با هیچ منطقی این تفاوت درست درنمیاد
ظلمی که پزشکان و وزارت بهداشت در حق این ملت می کنند از قرار داد ترکمنچای روسیه بدتر و غیر منصفانه تره
و متاسفانه هیچ ادم عاقل و با جراتی هم توی بدنه دولت و مجلس پیدا نمیشه که جلوی این تبعیض و اجحاف را بگیره
وقتی تورم بالای ۶۰ درصد داریم یعنی همه اقشار سال به سال فقیر تر می شویم. افزایش ۲۰ درصدی مشکل هیچ کسی را حل نمی کند. این عوام فریبی است که افزایش حقوق پلکانی باشد
چون در اصل دولت از حقوق برخی کم کرده و به بقیه اضافه می کند . در حالیکه باید به نسبت تورم هر ساله حقوقها افزایش پیدا کند.
بدیهی است بر اساس اصول مورد قبول خود این دولت، فردی ۱۰ میلیون و فرد دیگری مثلا ۳۰ مییلیون دریافتی دارد. اگر هر ساله این فاصله را کمتر کتید مطمینا ظلم صورت گرفته و این عدلت نیست.
خروج میلیونی متخصصین از کشور محصول این نوع طرز تفکر است متاسفانه
این مجلس باید در طرح مولدسازی قرار بگیره.
برخی حقوق‌ها از ۵۵ میلیون تومان که سقف قانونی حقوق است
برای حقوق 55 ملیونی بودجه دارند ولی به همسانسازی حقو بازنشستگان که میرسد بودجه ندارند
پزشک به ریش متخصصان دیگر رشته ها می خندد.
خیلی افتضاح است نمایندگان بر اساس حقوق خودشان تصویب کردند .
البته از اول هم می گفتیم شما نماینده مردم نیستید .
این مصوبه ضدعدالت است و باید اصلاح شود .
شدیدا معترض هستیم .
در سال ۱۳۷۸حقوق یک کارگر ساده پاکستانی در جزیره سیری توسط شرکت توتال دو هزار دلار داده می شد با تمام امکانات رفاهی وبا بلیط رفت و برگشت به دبی و حقوق کارمندان معمولی آن شرکت شش هزار دلار بود و حقوق رییس آنها آقای بریلونی ۱۸ هزار دلار و حقوق متخصص مخازن نفت خام آنها آقای پیون ۲۹ هزار دلار در ماه بود.
حال حقوق یک مدیر ایرانی اگر ۵۵ میلیون تومان باشد با دلار ۵۵ هزار تومانی حال حاضر ودر سال ۲۰۲۳ میلادی میشود ۱۰۰۰ دلار.
و حقوق من در سال ۹۶ که باز نشست شدم معدل ۲۴۰۰ دلار بوده و اکنون با دلار ۵۲۰۰۰ تومانی شده ۶۵۴ دلار.یعنی بعداز پنج سال و با تولید فقری که ایران کرده ،حقوق من سالی حدود ۳۵۰ دلار کاهش یافته است.
یعنی وجود مدیریت ناشایسته چطور می تواند یک کشور غنی از انواع منابع خدادادی را چطور بخاک سیاه بنشاند و بعد ادعای اداره دنیا .... هم داشته باشد.
و همین بلای عظما بسر تمام مردم ایران آورده اند و همه یارانه بگیر نموده
خدایا ما چ گناهی کرده بودیم ک تو ایران دنیا اومدیم...نه راه پیش داریم و ن راه پس...
ببینید چقدر با این حقوق های ناچیز چقدر کارشناس کشور جذب کشورهای دیگر شدند. خواب هستید شما. یک کارشناس و مهندس نفتی ، مهندس صنعت . مهندس نیرو. حقوقش ۱۰۰۰ دلار یعنی ۵۵ میلیون باشد زیاد است؟
آخه یک کارمند ساده با یک مهندس متخصص صنعت نباید تفاوت داشته باشه. ؟ مگه نظام سوسیالیستی است؟
ما که همه چیزمون داره می شه مثل چین و روسیه . حتی حقوق ها همه طبقات تحصیل کرده . متخصص و غیر متخصص.
هیچ وقت نمیشه تساوی حقوق ایجاد شود مگر کسی که ۴ سال درس خوانده با کسی که تخصص ۱۰ سال دارد میشه حقوق ها یکسان شود. با این نسبت پلکانی که ایجاد شده الان هیات علمی تازه استخدام حقوق ۱۷ میلیون دارد که حتی نصف حقوق کارمند های بعضی شرکت ها هم نیست. این کجاش عدالت است.
مشکل حقوق کم را حل کنید . هیچ حقوق نجومی وجود ندارد 1000 دلار حقوقی نیست که با وجود تورم حاکم بر کشور بتوان با آن خانه دار یا ماشین دار شد .یک ماشین دنا پلاس شده 900میلیون با 50میلیون باید دوسال چیزی نخوری اگه تورم اجازه بده بتونی یکیشو بگیری
در سال نود و سه حقوق یک کارگر ماهر بالای هزار دلار بود ولی امروز حقوق هزار دلاری را نجومی می گویند
با این مصوبه شما به کارمندانی که دریافتی کم دارن خیانت کردین آقای مسئولین با 25 سال در سازمان آموزش فنی وحرفه ای تبریز 7 تومن حقوق میگیرم
من واقعا مانده ام مغز بعضی ها چطور کار می کنه!؟ اولا اختلاف حقوق یک امر طبیعی است یک کارشناس و متخصص با مدرک فوق لیسانس یا دکتری و بالای بیست سال سابقه را چطور می توانید با یک کارمند ساده دیپلمه پشت میز نشین مقایسه کنید!؟ یا کسی که به صورت نوبتکاری کار می کند یا حق سختی کار و بدی آب و هوا و شرایط سخت و یا حق اشعه و... دریافت می کند یا به صورت اجباری اضافه کار می آید چرا باید شامل سقف حقوق گردد!؟ یعنی درک این مسائل ساده اینقدر سخت است!؟
حذف مالیات خانه های گرانقیمت - حذف مالیات ماشینهای گرانقیمت و حالا هم این اتفاق جالب اگر به همه حقوق بگیران 20 درصد اضافه شود یعنی باز هم فاصله طبقاتی بیشتر اتفاق افتاده زیرا حقوق 5 میلیونی 20 در صد میشود 1 میلیون تومان و حقوق 20 میلیون تومانی می شود 4 میلیون تومان یعنی باز هم فاصله ها بیشتر میشود واقعا مجلسی انقلابی داریم دستمریزاد نمایندگان ما در مجلس انقلابی پس کسی نیست به نمایندگان بفرماید با این اتفاق بازهم ظلمی دیگر در حق قشر مستضعف
این مجلس فقط می تواند قوانین محدود کننده وضع کند در مورد به اصطلاح حقوق نجومی یه عده قلیل تصمیم می گیرد ولی از حل که نه حتی بیان مشکل کل مردم که همان قیمتهای نجومی است امتناع می کند واقعا اینها نمایندگان چه کسانی هستند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار