هیچ همکاری فراتر از قانون با آژانس نخواهیم داشت

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچگونه همکاری فراتر از قانون مجلس و پادمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهیم داشت و همکاری‌هل در چارچوب قانون خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 06 March 2023

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: همکاری ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چهارچوب قانون مجلس و در چارچوب پادمان خواهد بود.

وی اظهار داشت: مصوبه مجلس به همکار با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید دارد و آن را ملاک عمل می‌داند اما ترتیباتی مشخص کرده است تا مقابل بدعهدی طرف های غربی و آژانس را بگیرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: آژانس و کشورهای غربی باید بدانند که هرگونه توقع آن‌ها برای همکاری فراتر از پادمان و فراتر از قانون ا سوی جمهوری اسلامی ایران برآورده نخواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته همکاری روشن و شفافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و همکاری در چارچوب قانون همواره مورد تاکید ایران بوده است.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که سفر اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و توافق اخیر ایران و آژانس به حاشیه سازی های دشمنان علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پایان دهد.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روزهای 12 و 13 اسفند به دعوت محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرد و علاوه بر دو دور گفت و گو و مذاکره با اسلامی، با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان نیز ملاقات داشت. این سفر با صدور یک بیانیه مشترک پایان یافت که در آن تاکید شده است: ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم