بازدید 5093

هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی از احتمال وقوع سیلاب، برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و آب‌گرفتگی معابر در ۸ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 28 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

فردا چهارشنبه در بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش‌ها ادامه دارد و روز پنجشنبه در این مناطق ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف پیش بینی شده و شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

همچنین روز جمعه در مناطق شمال غرب و شنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی‌ می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در مناطق جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد و طی ۲ روز آینده در سواحل دریای خزر روند افزایش دما و پنجشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۹: یزد، فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰: سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ.

توصیه: عدم توقف در بستر مسیل‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان