بازدید 2562

روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 28 February 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید - ۱۹ در استان خوزستان اظهار کرد: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد ابتلا و بستری‌های کرونا افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر مشاهده می‌شود که موارد ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا شانه به شانه در حال افزایش هستند؛ در مقطعی بیشتر بیماری‌های تنفسی ناشی از آنفلوآنزا بود اما اکنون افزایش موارد بیماری‌های تنفسی، ناشی از هر دو بیماری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار نامطلوب است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه پایان سال و افزایش ترددها و آغاز سفرهای نوروزی هستیم، این شرایط زمینه را برای گسترش بیماری فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر، سطح ایمنی ناشی از واکسیناسیون انجام‌شده، در حال کاهش است بنابراین قرار گرفتن عوامل زمینه‌ساز در کنار یکدیگر ممکن است موجب افزایش بیشتر بیماری شود.

بختیاری‌نیا گفت: در کنار واکسیناسیون، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک است. استفاده از ماسک نه تنها در فضاهای بسته بلکه در جاهای پرتردد نیز توصیه می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از دریافت آخرین دوز واکسن‌شان گذشته است باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند. ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به ویژه افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته، باید نوبت سوم واکسن را تزریق کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایمنی ناشی از واکسیناسیون مدت زمانی در بدن می‌ماند و پس از مدتی از بین می‌رود باید با تزریق دوز یادآور ایمنی بدن افزایش یابد اما اگر واکسن تزریق نشود، به تدریجی ایمنی کاهش می‌یابد و به حدی می‌رسد که خاصیت ایمنی‌زایی آن از بین می‌رود و فرد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری می‌شود.

بختیاری‌نیا با بیان اینکه با افزایش ایمنی جمعی مردم چرخش ویروس در جامعه کاهش می‌یابد، افزود: البته باید توجه شود که واکسیناسیون مانع ابتلا به بیماری نمی‌شود اما هدف از واکسیناسیون پیشگیری از ابتلا به فرم شدید بیماری و مرگ بیمار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل