بازدید 9198

رهایی از قصاص به حرمت میلاد امام حسین (ع)

کد خبر: ۱۱۶۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ 25 February 2023

پسر زندانی محکوم به قصاص که برای دومین بار پای چوبه دار رفته بود به حرمت اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) از سوی اولیای دم بخشیده شد.

به گزارش ایران، اوایل خرداد سال 98 گزارش مرگ پسری 35 ساله در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. با اعلام این خبر تحقیقات آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، دوست مقتول عامل جنایت را دیده است.

وی به مأموران گفت: به همراه مقتول داخل پارک بودیم که متهم به نام پرویز سمت او آمد و بعد از درگیری لفظی با چاقو دوستم را زد و فرار کرد.

با اطلاعاتی که دوست مقتول در اختیار تیم جنایی قرار داد، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و راهی خانه پرویز شدند اما متهم 24 ساله از محل متواری شده بود.

تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان جنایی دریافتند، پرویز 9 ماه بعد در حوالی خانه‌اش دیده شده است. مأموران بلافاصله راهی محل شده و متهم فراری را بازداشت کردند. پرویز در تحقیقات اولیه به جنایت اعتراف کرد: «اعتیاد به مواد مخدر دارم و هر زمان که شیشه مصرف می‌کنم دچار توهم می‌شوم. در توهماتی که به من دست می‌داد تصور می‌کردم مقتول با خواهرم ارتباط تلفنی دارد.»

او ادامه داد: شب حادثه شیشه کشیده بودم بعد به پارک رفتم. مقتول و دوستش را دیدم، من که توهم شیشه بهم دست داده بود به بهانه سیگار خریدن به مغازه‌ای که در آن نزدیکی بود رفتم و چاقوی مرد مغازه‌دار را برداشتم. به سراغ مقتول رفتم و به او گفتم چرا مزاحم خواهرم می‌شوی مقتول اصرار داشت که هیچ رابطه‌ای با خواهرم ندارد اما من باور نمی‌کردم و با چاقو به او حمله کردم.متهم جوان با اعتراف به جنایت، به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با توجه به درخواست اولیای دم، پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارجاع شد. قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران پرویز را به قصاص محکوم کردند و با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

با تلاش دادیار امین کرمانی‌نژاد از شعبه چهارم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، چندین جلسه صلح و سازش برگزار شد اما اولیای دم رضایت نمی‌دادند و سرانجام سه ماه قبل به درخواست اولیای دم پرویز تا پای چوبه دار رفت اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی متهم توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.

با پایان این مهلت قرار بود چهارشنبه گذشته پرویز برای دومین بار قدم در محوطه اجرای حکم زندان رجایی‌شهر بگذارد اما این بار نیز تلاش تیم صلح و سازش نتیجه داد و اولیای دم به حرمت اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

با گذشت اولیای دم، پسر جوان بار دیگر در دادگاه کیفری پای میز محاکمه خواهد رفت تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار