بازدید 8979

باران و رعد و برق در ۹ استان

کد خبر: ۱۱۶۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 25 February 2023

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر براثر بارش در ۹ استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد.

این وضعیت جوی در روز یکشنبه(۷ اسفند) در شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، روز دوشنبه (۸ اسفند) در فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و روز سه‌شنبه (۹ اسفند) در یزد، شمال شرق فارس، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر