بازدید 11560
با سیصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

برگزاری رزمایش گسترده اتمی روسیه در آستانه سفر بایدن به اروپا/جنگنده‌های غربی وارد صحنه نبرد اوکراین می‌شوند

سیصد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 19 February 2023

برگزاری رزمایش گسترده اتمی روسیه در آستانه سفر بایدن به اروپا

بین الملل تابناک: سیصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار مجارستان درمورد ارسال سلاح های مرگبار بیشتر به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۲۱:۲۰

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به اروپا هشدار داد که ارسال سلاح های مرگبار بیشتری به اوکراین می تواند آن را وارد رویارویی مسلحانه مستقیم با روسیه کند.

 خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ویکتور اوربان در سخنانی تاکید کرد: آلمان با ارسال کلاه جنگی به اوکراین کمک به کی یف را آغاز کرد و اکنون در حال جمع آوری گردان های تانک است و درباره جت های جنگنده صحبت می کند.

وی گفت: ما بزودی هم چیزهایی درباره اعزام نیروهای به اصطلاح صلحبان خواهیم شنید.

اوربان افزود: اگر شما در تامین سلاح، ارائه اطلاعات ماهواره ای و آموزش سربازان به یکی از طرف های درگیر نقش دارید و کل دولت آن را تامین مالی می کنید و در عین حال، طرف دیگر را تحریم کرده اید، حالا با هر عنوانی که آن را توصیف می کنید، شما هم در جنگ شرکت دارید.

نخست وزیر مجارستان چنین استدلال کرد که دولت متبوعش با این دیدگاه که روسیه تهدیدی علیه مجارستان و سایر کشورهای اروپاست، موافق نیست.

وی گفت: وقتی درباره سلاح های هسته ای صحبت می کنیم، جنگ اوکراین تهدید احتمال استفاده از این سلاح ها را نه افزایش و نه کاهش داده است. اوکراینی ها تلاش می کنند اروپا را متقاعد کنند روسیه تا زمانی که اوکراین عضو ناتو نشده دست از اقدامات خود بر نخواهد داشت... جهان خواهد دید که ارتش روسیه در وضعیتی نیست که بتواند به ناتو حمله کند و به این زودی ها هم در این موقعیت نخواهد بود.

نخست وزیر مجارستان افزود: درگیری در اوکراین باید در نهایت در میز مذاکره حل شود و با طولانی تر شدن یافتن راه حل مذاکره از سوی روسیه و آمریکا، باید هزینه بالاتری پرداخته شود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ماه فوریه سال گذشته (اسفند) مجارستان کمک های انسان دوستانه را در اختیار این کشور قرار داده اما بارها از درخواست ها برای ارسال سلاح خودداری کرده است.

اوربان همچنین گفت اشتباه است که مجارستان منافع اوکراینی ها را در اولویت مردم خود قرار دهد. حذف نفت و گاز و سوخت هسته ای روسیه به اقتصاد ملی مجارستان ضربه می زند. مخالفت بوادپست با تحریم های روسیه آن را از اروپایی ها منزوی می کند اما بسیاری از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز در این بی میلی مجارستان سهیم هستند.

مخالفت ناتو با تامین «بمب‌های خوشه‌ای» برای اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۲۱:۱۹

دبیرکل ناتو درخواست‌های اوکراین برای گرفتن بمب‌های خوشه‌ای را رد کرده و گفت: این ائتلاف نظامی، تجهیزات توپخانه‌ای و دیگر تسلیحات را به کی‌یف تحویل می‌دهد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگویی با شبکه خبری آرتی‌ال (RTL) در نشست خبری مونیخ گفت: ناتو چنین تسلیحاتی را توصیه و تامین نمی‌کند. ما تجهیزات توپخانه‌ای و دیگر مهمات را به اوکراین تحویل می‌دهیم، نه بمب‌های خوشه‌ای.

پیش از آن وزیر زیرساخت اوکراین در حاشیه نشست امنیتی مونیخ خواستار تامین بمب‌های خوشه‌ای شد که در بسیاری از کشورها و بر اساس کنوانسیون مهمات خوشه‌ای ممنوع است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز به خبرنگاران گفت، کی‌یف عضوی از این کنوانسیون نیست و فرض می‌کند که تحویل چنین مهماتی از نظر قانونی امکان‌پذیر باشد.

کشورهای غربی حمایت نظامی از اوکراین را پس از حمله روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ تشدید کردند. در دسامبر همان سال، کی‌یف اعلام کرد که امیدوار است تانک‌های غربی را در سال ۲۰۲۳ دریافت کند.

در فوریه سال جاری میلادی، دولت اوکراین مذاکرات با متحدانش را درباره تامین موشک‌های دوربرد و جنگنده‌ها آغاز کرد. کرملین بارها نسبت به افزایش تنش‌ها که می‌تواند ناتو و آمریکا را مستقیما وارد این جنگ کند، هشدار داده است.

جنگنده های غربی وارد صحنه نبرد اوکراین می شوند
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۲۱:۰۳
آمریکا پس از ارسال تسلیحات پیشرفته از جمله تانک‌های تهاجمی به اوکراین، حالا در صدد است تا پای جنگنده‌ها را به جنگ اوکراین باز کند.
 
نشریه پولیتیکو گزارش داد که ژنرال ارشد آمریکایی در اروپا به قانونگذاران ایالات متحده گفت، ارسال تجهیزات غربی پیشرفته به اوکراین از جمله جنگنده‌های اف-۱۶، پهپادها و موشک‌های دوربرد می‌تواند به کی‌یف کمک کند تا در آسمان‌ها حمکرانی کرده و دفاع خود علیه روسیه را تقویت کند.
 
به گفته ۵ منبع آگاه، کریستوفر کاوولی فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا صبح جمعه در جلسه‌ای که با حضور بیش از ۱۰ سناتور و اعضای مجلس نمایندگان پشت درهای بسته برگزار شد، به سوالی مبنی بر اینکه آیا جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین برای پیروزی علیه روسیه کمک می‌کند، پاسخ مثبت داد.
 
کاوولی گفته است که اوکراین به موشک‌های دوربرد نیاز دارد تا به نیروهایش اجازه هدف قرار دادن مواضع روسیه از راه دور را بدهد.
 
وی در کنفرانس امنیتی مونیخ به قانونگذاران آمریکایی گفت که واشنگتن و متحدانش باید پیشرفته‌ترین تسلیحات را به اوکراین ارسال نمایند. این شامل جنگنده‌ها، پهپادها و موشک‌های با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر است و همین تسلیحات، کی‌یف را در موقعیت بهتری برای عقب راندن نیروهای روسی قرار می‌دهد.
 
این ژنرال آمریکایی همچنین معتقد است که اوکراین به تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نیاز دارد تا این جنگ سخت را پیش ببرد. فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا اضافه کرد که غرب باید کی‌یف را بمنظور دستیابی بیشتر به مواضع روسیه در مرز اوکراین تجهیز کند.
 
اظهارات این ژنرال آمریکایی در حالی مطرح شده است که گفتگو در منطقه ترانس‌آتلانتیک برای ارائه جنگنده‌های پیشرفته به اوکراین شدت یافته است.
 
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از مدتها پیش جنگنده درخواست کرده و باور دارد که خلبان‌های اوکراینی مهارت کافی برای آموزش هواپیماهای ساخت غرب و کنترل آسمان را با وجود سامانه‌های دفاع هوایی روسیه دارند.
 
هنوز جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و برخی دیگر از سران اروپایی این درخواست را نپذیرفته و گفته اند که ارائه تانک‌ها و توپخانه در مرحله فعلی جنگ مهم‌تر است.

برگزاری رزمایش گسترده اتمی روسیه در آستانه سفر بایدن به اروپا

روز یکشنبه، رکن اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد که روسیه در حال برگزاری رزمایش های گسترده برای نیروهای راهبردی اتمی خود است.

به گزارش منابع خبری، رکن اطلاعات ارتش اوکراین آماده سازی روسیه برای پرتاب موشک‌های بالستیک دریایی و زمینی و همچنین موشک‌های کروز هوا به سطح  را تایید کرده است.

گفته می‌شود که نیروهای راهبردی اتمی روسیه در بالاترین سطوح آمادگی رزمی قرار دارند و  خدمه یک زیردریایی موشکی راهبردی دستور رزمی ورود به منطقه پرتاب را دریافت کرده و آمادگی رزمی آن‌ها ۲۴ ساعته حفظ می‌شود. اوکراین به جزئیات بیشتری از این رزمایش و مکان برگزاری آن هیچ اشاره‌ای نکرده است.

وزارت دفاع اوکراین مدعی شده که این رزمایش روسیه با هدف ایجاد اختلال در سفر رئیس جمهور آمریکا به اروپاست.

سفیر روسیه در آمریکا: هدف واشنگتن، تشدید بحران اوکراین است

 آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات ضد روسی اخیر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن با متهم کردن روسیه به جنایات ادعایی در  اوکراین می‌کوشد، اقدامات خود با هدف تشدید بحران اوکراین را توجیه کند. 

شنبه هریس در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد، شکی نیست که روسیه مرتکب جنایت علیه بشریت شده و افراد درگیر بازخواست خواهند شد. 

آنتونوف در واکنش به این اتهامات گفت: شکی نیست که هدف چنین حملاتی، توجیه اقدامات خود واشنگتن برای دامن زدن به بحران اوکراین است. اول از همه مربوط به نظامی‌سازی افسارگسیخته اوکراین است. زمانی آمریکایی‌ها گفتند که فقط تسلیحات دفاعی به اوکراین می‌دهند اما اکنون خودروهای زرهی سنگین، توپخانه، سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه با مهمات دوربرد ارسال می‌کنند. ایالات متحده اطلاعات در اختیار نازی‌های کی‌یف قرار داده و شبه‌نظامیان را آموزش می‌دهد. 

او تاکید کرد که مقامات در واشنگتن، استفاده از مهمات ممنوع کور توسط نیروهای مسلح اوکراین که در مقادیر زیاد به آنجا تحویل داده می‌شود را نادیده می‌گیرد. 

این دیپلمات ارشد روس افزود: واشنگتن ترجیح می‌دهد به صحنه‌های وحشتناک تیراندازی به سربازان اسیر غیرمسلح روس توجه نکند. آمریکا سوزاندن وحشتناک مردم در ساختمان اتحادیه کارگری در اودسا در سال ۲۰۱۴ را فراموش کرد. ایالات متحده سال هاست حملات علیه غیرنظامیان در دونباس را نادیده گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونوف تاکید کرده که برنامه‌های غرب برای وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه شکست خورده است. 

سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر هم در اشاره به اقدامات غربی‌ها در تسریع روند تسلیح اوکراین گفت که مسکو دشمنی با آمریکا ندارد؛ اما به نظر می‌رسد جنگ علیه روسیه آغاز شده است. 

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده که طرح‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و محاصره آن، شکست خورده است. وزیر امور خارجه روسیه افزود که مسکو با وجود اقدامات غربی‌ها، همچنان به تقویت روابط دوستانه خود با بیشتر کشورهای جهان ادامه خواهد داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۳
روسیه قطعا دراین جنگ به فلاکت امیزی شکست میخورد چون همیشه مهاجمی که چشم طمع به سرزمین همسایه دارد حتما شکست خواهد خورد ودر این بین کشوری مثل ایران که با بی خردی تصمیم به حمایت از متجاوز ودادن پهباد و موشک کرده هم روسیاه ومنزوی خواهد شد چراکه در جنگ های ابرقدرت ها حق ایران که قول دادن جنگنده درعوض پهباد وموشک بوده هم پایمال خواهد شد
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
درصورت پیروزی ظاهری بعدن سال در کنترل اجتماع تند رو از روسیه جدا میشود و عاملی برای سرنگونی نظام ضد بشر پوتینی مدودفی می‌شوند ... روسیه سفاک سقوط خواهد کرد و مردم ان واقعا دموکرات می شوند ...
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
تحلیل درستی نداری..
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
باشه :))
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
آمریکا تا دنیا را درگیر جنگ اتمی نکنه دست بردار نیست آنوقت پدر همه درمیاد تمام موادی که مصرف میکنید رادیوکتیو میشه و همه سرطان میگیرند و به وضع فلاکت باری می میرند
آمریکا تا کنون به چند کشور در فاصله 4الی 5 هزار کیلومتری کشورش حمله کرده چرا علیهش اینگونه صحبتها نشده و این اقدامات مقابلش نبود
مگر داعش را آمریکا بوجود نیاورد که چه پدری از مسلمان و مسیحی و ایزدی و ... در نیاوردند چه کارهای حیوانی انجام نداند چرا در مقابلش این دوست ناشناس اینگونه رجز خوانی نکرد
داریم از چه سیستمی دفاع میکنیم سیستم نفاق و زور و دورویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
این جنگ برنده نخواهد داشت. شما هم دلتو صالون نزن که بخاطر تعصبت کسی نه پیروز میشه نه کسی
میبازه.
ولی این جنگ قطعن یه بازنده خواهد داشت اون هم مردم اوکراین هستن که توی دامی که آمریکا براشون
پهن کرده بود افتادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
تا الان که پیروز بوده! اوکراینی که قرار دژ ناتو بشه تبدیل به ویرانه شده حتی یه گلوله به سنت روسیه شلیک نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
روسیه همانند فاتحانی همچو اسکندر مقدونی پیروز خواهد شد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
درسته روسیه شکست خورد ولی فلاکت بار نیست
روسیه اتمی است و هر لحظه ممکن است از آن لستفاده کند. آمریکاییها این را میدانند و با کمک دلقک یهودی این اتفاق را دنبال میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
دلقک اون ‍پوتينه كه مفتضح شد نه مردي كه از كشورش دفاع كرد ادم دلقك باشه ولي متوهم نباشه
روسیه آبرو نمونده براش
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
روسیه از امنیت کشورش دفاع کرده اوکراین در کنار روسیه است آمریکا آنجا چکار داره میکنه
چرا خط لوله گاز را منفجر کرده
چرا دقت ندارید که آمریکا دارد سر دنیا کلاه میگذاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
آره هیچ کس آبرو نداره فقط غربگداهای نوکر شیطان فقط آبرو دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
همین قدر که در برابر 30 کشور در حال جنگ هستش و عظیم ترین کشور اروپا اوکراین تبدیل به ویرانه شده اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده یعنی پیروزی
خدایا جهان را نجات بدهد آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
جهان فاسد غرب آن قدر آلوده است که ارزش نجات ندارد
واقعیت اینه که آمریکا اوکراین رو شیر کرده تا با روسیه مقابله کنه. روسیه هم اینو فهمیده و داره مبارزه میکنه. دیگه بقیه اش چرت و پرته. نظم جهانی و دموکراسی و سازمان ملل هم وقتی خوبه که در خدمت منافع قدرت ها باشه و گرنه اونا کشور های ضعیف رو آدم حساب نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شیر کرده ؟
یه جوری حرف میزنی انگار اوکراین به روسیه حمله کرده ! انتظار داشتی ملت و دولت اوکراین بشینن برای متجاوز دست بزنن ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
دقیقا
آیا واقعاً روسیه شکست خورد این جنگ عاقبت خوشی ندارد
تا خلبانان نیروی هوایی اوکراین کار با جنگنده‌های غربی را یاد بگیرند روسیه کار خودش را کرده
پوتین شرور
مرگ بر پوتین
اینشاالله که روسیه موفق می‌شود.چون حق با وسیه هس همش مقصرغربیهاهستن وآمریکای لعنتی
یه جوری مانور اتمی میده روسیه انگار این فقط سلاح اتمی داره بدبخت ده برابرشو امریکا و انگلیس و فرانسه دارن به اضافه روشها و استراتزیهایی که روح پوتین هم ازش خبر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شرمتده ولی تعداد کلاهکهای اتمی روسیه از امریکا و چین و انگلیس و فرانسه بیششتر هست.
این اشی هست که غربی ها حداقل از ده سال پیش برای روسیه پختن دلیلشم این بود که پوتین برخلاف سران قبلی روسیه بسیار خوب عمل کرده بود و کشور روسیه داشت کم کم به روزهای اوج بر می گشت. اینم بگم غربی ها یک هزارم روسیه از چین نمی ترسن چون چینی ها شدیدا محتاج انرژی هستن و این نقطه ضعفشون هست و اینکه بزرگترین دارنده اوراق قرضه امریکا چین هست . هیچ طلبکاری دوست نداره کسی که ازش طلب داره به مفلسی بیفته.
خدا ما را از سر روسیه و آمریکا دور کند ، دنیا باید هزینه اختلاف این دو کشور را بدهد . سالها ست که به همین منوال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
روسیه متجاوز است
روسیه ابتدا حمله کرده
درک میکنید ؟
یا دوس دارید کلا خودتونو بزنید به کوچه علی چپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ناشناس ۱۳:۳۷ اینقدر شستششوی مغزی شدی که نمی فهمی امریکا موشکهای ناتو رو در مرز اکراین و روسیه مستقر گرده بود به علاوه سه هزار لابراتوار تولید سلاح بیولوژیک. واقعا خوب نوکرهایی هستید برای اربابتون مغز کاملا تعطیل
دوست دارم یه روز بیدار میشم اخبارو روشن کنم بگن دیگه کشوری به اسم آمریکا تو این دنیا وجود نداره روسیه زده این کشور تحریم گر ظالم فاسد رو با خاک یکی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
منم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی