بازدید 3879

واکنش سفارت ایران در لندن به اقدام یک رسانه انگلیسی

سفارت ایران در انگلیس گزارش روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف را مملو از اتهامات ساختگی علیه کشورمان دانست و از این نشریه خواست به جای انتشار ادعا‌های بی پایه اسرائیل و برخی سازمان‌های تروریستی به منابع موثق استناد کند.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 18 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛از لندن، سفارت کشورمان در واکنش و پاسخ به درج مطلب ضد ایرانی در روزنامه دیلی تلگراف با عنوان تروریسم ایرانی خطری آشکار و مداوم برای انگلیس تاکید کرد پیش از هر چیز مهم است که به این نکته توجه شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها سازمانی بود که علیه تروریسم در منطقه (عراق و سوریه) مبارزه کرد.

در این پاسخ همچنین امده است: در شرایطی که خطر آنقدر به اروپا نزدیک بود و کسی جرأت ایستادگی در برابر آن را نداشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی اصلی مبارزه با تروریسم و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه در کل منطقه بوده است.

سفارت کشورمان همچنین اعلام کرد ایران معتقد است که حزب الله و حماس در لبنان و غزه علیه اشغالگری رژیم آپارتاید اسرائیل برای دستیابی به سرزمین‌های خود مبارزه می‌کنند. همچنین، آن‌ها در کشور‌های خود به عنوان احزاب سیاسی محبوبند.

در این پاسخ درباره ادعاع‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران هم امده است: فعالیت‌های صلح امیز هسته‌ای ایران با شدیدترین برنامه نظارتی آژانس در حال پیگیری است و ایران تنها عضو توافق برجام است که به تعهدات خود پایبند بوده است.

سفارت کشورمان درباره اتهامات وارده این نشریه انگلیسی به ایران درباره جنگ اوکراین وادعای فروش پهپاد‌ها به روسیه اعلام کرد: ایران بار‌ها و بار‌ها از مقامات اوکراینی خواسته است که مدارک خود را درباره این ادعا در قالب مذاکره مستقیم در کشور ثالث بیاورند و ان‌ها را ارائه کنند، اما اوکراینی‌ها تاکنون پاسخی ارائه نکرده اند.

نشریه دیلی تلگراف بتازگی با انتشار مطلبی به قلم استفن کرب و استیو مک کیب دو نفر از نمایندگان ضد ایرانی مجلس عوام انگلیس و حامی رژیم صهیونیستی، ادعا‌هایی بی پایه ضد ایران و نهاد‌های ایرانی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مطرح کردند.

همزمان با جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران شماری از سیاستمداران و رسانه‌های انگلیسی نیز ضمن دمیدن بر اتش اغتشاشات در ایران تلاش‌های تازه‌ای را ضد ملت ایران و نهاد‌های ایرانی به ویژه سپاه پاسداران شکل داده اند که اغلب از جانب حامیان رژیم صهیونیستی پیگیری می‌شود.

همزمان با فعالیت سیاستمداران انگلیسی ضد ملت ایران، منافقین، تجزیه طلبان، هواداران سلطنت نیز با تلاش مضاعف برای یارگیری و اقدام علیه ملت ایران با حمایت دست‌های پیدا و پنهان، تلاش‌های گسترده‌ای را ضد ایران و نهاد‌های ایرانی شکل دادند که با حضور مثال زدنی مردم ایران درراهپیمایی بی نظیر ۲۲ بهمن (سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ملت ایران) به گفته تحلیل گران یاس و نومیدی بر جبهه انان مستولی شده است.

اغلب رسانه‌های انگلیسی و ضد ملت ایران مستقر در لندن که در ایام اغتشاشات در ایران، کوچکترین تجمعات ضد جمهوری اسلامی را با بزرگنمایی و پخش چندین باره انعکاس دادند با زیر پا گذاشتن همه اصول حرفه‌ای و رسانه‌ای، حتی حاضر نشدند خبر یا عکسی از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن در رسانه‌های خود درج کنند.

این در حالی است که برغم تلاش‌های انان بیش از پنجاه نفر از سفیران و نمایندگان کشور‌های مختلف و نهاد‌های بین المللی و نیز شخصیت‌ها و مقامات سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در مراسم ویژه این روز که به میزبانی سفارت کشورمان در انگلستان برگزار شد حضور یافتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایرانیان را تبریک گفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها