بازدید 4662

پومپئو: اسرائیل اشغالگر نیست

- وزیر خارجه دولت ترامپ در اظهاراتی گفت: اسرائیل حکومتی اشغالگر نیست.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 16 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از گاردین، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، با ادعای اینکه ادعای اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی ریشه در کتاب مقدس دارد، از کنترل چندین دهه‌ای اسرائیل بر سرزمین های فلسطینی دفاع کرد.

پومپئو افزود: اعتقادات مذهبی من، منافع استراتژیک ایالات متحده و دیدگاه من نسبت به محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، به عنوان یک «تروریست شناخته شده» پشتوانه حمایتم از دولت اسرائیل است.

این چهره جنجالی سیاست خارجی در دوره ترامپ همچنین مدعی شد: [اسرائیل] یک ملت اشغالگر نیست. به عنوان یک مسیحی انجیلی، من با خواندن کتاب مقدس متقاعد شده‌ام که 3000 سال بعد، علیرغم انکار بسیاری از افراد، [این سرزمین] وطن برحق قوم یهود است. من طرفدار نتیجه ای هستم که امنیت اسرائیل را تضمین کند و زندگی را برای همه در منطقه بهتر کند.

پمپئو که از کرانه باختری اشغالی با نام اسرائیلی یهودیه و سامره یاد می کرد، از حمایت از راه حل دو کشوری فلسطین مستقل در کنار اسرائیل خودداری کرد.

مپئو که زمانی پیشنهاد کرد که خداوند ترامپ را برای نجات اسرائیل فرستاده است این گمان را تقویت کرد که به دنبال نامزدی در انتخابات درون گروهی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است و تلاش می‌کند حمایت صهیونیست‌ها را به دست آورد.

پمپئو قبل از انتصاب ترامپ به عنوان وزیر امور خارجه در سال 2018، مدیر سیا بود. او نقش مهمی در دولتی ایفا کرد که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را از تل آویو به آن شهر منتقل کرد.

پمپئو گفت که حمایت از اسرائیل در هر سیاستی که باشد به نفع آمریکاست. او فلسطینی ها را مسئول شکست مذاکرات صلح دانست.

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ افزود: به نفع آمریکا چیست؟ آیا این است که بنشینیم و منتظر ابومازن [عباس]، تروریست شناخته شده ای که تعداد زیادی از مردم، از جمله آمریکایی ها را به قتل رسانده، بمانیم تا روی نقشه خط بکشد؟ این کاری است که وزارت امور خارجه بایدن انجام خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر