بازدید 3527

رقابت اروپا با کشورهای کم‌درآمد برای تامین انرژی

کنفرانس مونیخ در گزارشی اعلام کرد که اروپا برای تامین انرژی با کشورهای کم‌درآمد رقابت می‌کند؛ مساله‌ای که ممکن است به مناقشه منجر شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 14 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، کنفرانس مونیخ در گزارشی که دوشنبه منتشر کرد، نوشت: در حالی که اروپا به دنبال جایگزین کردن گاز روسیه است، سعی زیادی برای تامین گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) کرده و در این زمینه از کشورهای آسیایی پیشی گرفته است.

این گزارش افزود: اقدامات اروپا باعث کمبود انرژی و بحران گسترده قطعی برق در کشورهایی مانند پاکستان و بنگلادش شده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد: افزایش بهای انرژی در کشورهای کم‌درآمد عاملی کلیدی در افزایش ناامنی غذایی فقر شدید خصوصا در کشورهای جنوب صحرای آفریقاست.

این گزارش افزود: بازارها در سال‌های آتی پرتنش خواهند بود و تلاش برای تامین سوخت ادامه خواهد داشت. این مساله خطر ایجاد اختلاف میان اروپا و کشورهای کم‌درآمد را در پی دارد و منجر به تضعیف جبهه جهانی علیه تهاجم روسیه می‌شود.

صدها سیاستمدار از سراسر دنیا قرار است از ۱۷ تا ۱۹ فوریه (۲۷ تا ۳۰ بهمن) در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کنند.

مقام‌های دولت روسیه به این کنفرانس دعوت نشده‌اند اما «کریستوف هیوسگن» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که «نمایندگان جامعه مدنی روسیه» دعوت شده‌اند.

کنفرانس مونیخ در سال ۱۹۶۲ توسط «اوالد فون کلایست» روزنامه‌نگار آلمانی پایه‌گذاری شد. هدف وی برگزاری «دیدار میان نمایندگان دفاعی» کشورهای عضو ناتو بود.

سیاستمداران، افسران نظامی کشورهای مرکز و شرق اروپا و همچنین نمایندگان تجاری نیز از سال ۱۹۹۹ در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار