بازدید 3206

شرایط رانندگی در روزهای برفی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ شرایط رانندگی در روزهای برفی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 13 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نکات ایمنی وضعیت ترافیکی تهران گفت: رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد و رانندگان باید مواردی خاص را رعایت کنند تا ایمن به مقصد و محل کار خود برسند.

وی افزود: اولین موضوع در این شرایط به خود وسیله نقلیه باز می‌گردد که حتماً رانندگان نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند و سیستم‌های وسیله نقلیه کارآمد و بروز باشد و باک وسیله نقلیه می‌بایست پر باشد و این کار به خاطر اطمینان از این است که در این شرایط در راه نمانند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان باید همواره زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در راه نمانند و این موضوع بسیار مهم است تا شاهد روانی ترافیک باشیم.

وی گفت: رانندگان در این شرایط با سرعت مطمئنه و فاصله مناسب طولی باشد حرکت کنند و این نکته بسیار مهم است چرا که خیلی از تصادفات ما در شهرها در این شرایط برفی به دلیل این است که سرعت‌ها مطمئنه نیست و فاصله طولی با خودرو جلویی کمتر است.

سرهنگ رازقی افزود: دید رانندگان در این مواقع کم است و راننده نمی‌تواند مقابل خود را درست ببیند و اگر در این شرایط سرعت مطمئنه هم نداشته باشد قطعاً تصادف روی می‌دهد.

سرهنگ رازقی گفت: رانندگان در روزهای برفی و بارانی با چراغ روشن تردد نمایند تا دیده شوند و همچنین بخاری و رادیاتور خودرو را بررسی کرده و سیستم‌های ایمنی خودرو می‌بایست سالم باشد تا راننده در راه نماند و از گاز و ترمز ناگهانی پرهیز شود چرا که این اقدام باعث انحراف وسیله نقلیه و واژگونی آن می‌شود.

وی افزود: راکبین موتورسیکلت در شرایط برفی و لغزنده بودن معابر از این وسیله استفاده ننمایند چرا که در این شرایط اگر به یکباره ترمز نمایند باعث واژگونی موتورسیکلت می‌شوند و یا اینکه برخی از راکبین به یکباره گاز می‌دهند که ه بدلیل اصطکاک کم این وسیله نقلیه واژگون می‌گردد که توصیه می‌شود در این شرایط از موتورسیکلت استفاده نشود.

وی به رانندگانی که در این شرایط رانندگی می‌کنند توصیه داشت: حتماً به نکاتی که اشاره شد توجه داشته باشند و حتماً این موارد را راعایت کنند تا شاهد حوادث در سطح معابر نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها