بازدید 11842
۶
باید در شورای‌شهر و مجلس نماینده داشته باشیم

تلخابی: هدف پرورش اندام تغییر نگاه مدیران ارشد کشور و توسعه سلامت عمومی است

کد خبر: ۱۱۶۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ 07 February 2023

طرفداران پرتعداد مسابقات محبوب و تماشایی قوی‌ترین مردان ایران قطعا چهره‌های برجسته و قهرمانان نامی ادوار مخالف آن مسابقات را به خاطر دارند و یکی از سرشناس‌ترین آنها مجید تلخابی بود که حالا ریاست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم را برعهده گرفته است.

به گزارش تابناک؛ تلخابی یکی از معدود قهرمان‌های پرورش اندام و پاور است که بعداز دوره حرفه‌ای رقابت، در کنار مربیگری روی به مدیریت آورد و سعی کرد ایده‌های خود برای این رشته جذاب جوانان را پیاده سازی کند.

در آستانه رقابت‌های قهرمانی کشور که به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، با قوی‌ترین مرد سابق ایران به عنوان برگزارکننده رقابت‌ها گفت‌وگویی اختصاصی انجام دادیم که می‌خوانید.

ابتدا درباره میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور توسط هیات استان بگویید.

نوزدهمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی باشگاه های کشور در رشته های فیزیک ، فیزیک کلاسیک، گیمز کلاسیک، بادی کلاسیک و بادی بیلدینگ در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ به میزبانی قم برگزار می‌شود. 

تلخابی: هدف پرورش اندام تغییر نگاه مدیران ارشد کشور و توسعه سلامت عمومی است

این مسابقات به پاس سال‌ها زحمات و ازخودگذشتگی مرحوم یزدان راد که تمام جوانی خودش را برای اعتلا و انتقال درست این رشته ورزشی گذاشت ، به اسم این قهرمان نامی و پرآوازه ایران نامگذاری شد.

می‌دانیم که برگزاری مسابقات با این حجم از شرکت‌کننده و مخارج مرتبط در شرایط فعلی چقدر سخت است، اهداف اصلی شما به عنوان رئیس هیات از میزبانی این رقابت ها چه بوده؟

انگیزه ما از گرفتن میزبانی ابتدا یک بحث ملی است‌. به جرات می‌گویم حدود ۷۰درصد کل جامعه ورزشکاران در تمامی رشته‌ها عضو باشگاه های بدنسازی کشور بوده‌اند. ستاره‌های همه رشته‌های ورزشی بخش زیادی از دوران حرفه‌ای خودشان را در سالن‌های بدنسازی گذرانده‌اند پس همه آنها عضوی از خانواده بزرگ ورزش پرورش اندام و بدنسازی هستند.

این رشته در تمامی افتخارات و مدال‌های ورزش کشور سهیم و دخیل است پس می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و فرهنگی، از همین جا ورزش کشور را در ابعاد اخلاقی و فنی راهبری و به سمت درست هدایت کرد.

به عنوان یک چهره سرشناس و اثرگذار در این رشته، آیا از جایگاه فرهنگی پرورش اندام در افکارعمومی راضی هستید؟

باید بگویم متاسفانه بدلیل برخی اشتباهات و کج‌خلقی‌ها ، اجازه تعالی به این رشته داده نشد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است‌. به همین خاطر شخصا به عنوان یکی از معدود مدیران ورزشی که تمامی مدارج را از نوجوانی و پله اول همراه بزرگان و اسطوره‌‌ها تا قله طی کردیم، تمامی توجهم را معطوف به رشد این ورزش کرده‌ام.

در مسابقات بین‌المللی و خارجی زیادی شرکت کرده‌ام و حالا با انبوهی از طرح و فکر تازه درپی انتقال تجربیات خودم به همه هموطنان و هیات‌های استانی برای رساندن کیفیت مسابقات داخلی به سطح عالی جهانی هستم.

تلخابی: هدف پرورش اندام تغییر نگاه مدیران ارشد کشور و توسعه سلامت عمومی است

چطور می‌خواهید رقابت‌های داخلی را از لحاظ استاندارد به کلاس جهانی نزدیک کنید؟

عادت شده که یک سن برای مسابقات در نظر بگیرند و ورزشکار روی آن فیگور بگیرد و داوران هفته امتیاز خود را اعلام کنند و نفرات برتر به تماشاگران و رسانه‌ها معرفی شود اما همیشه بعضی اشتباهات باعث شده برخی دلخوری ها و شائبه‌ها پیش بیاید. جامعه شریف داوری هم به دلیل همین برگزاری آماتوری رقابت‌ها در مظان قرار گرفت.

به عنوان اولین عامل نظم را شدیدا در میزبانی دیکته می‌کنیم و در چینش میز داوران هم تغییراتی خواهیم داشت. ضعف‌هایی که در رقابت‌های اخیر در کرمانشاه و کرمان با تمام زحماتی که همکارانم کشیدند، را یادداشت برداری کردیم تا دوباره تکرار نشود. حاصل مجموع این اقدامات،  برگزاری شکیل و آبرومند رقابت در شمایل حرفه‌ای و سپس جذب اسپانسر در ادوار آتی است تا شان ورزشکاران از جنبه‌های تشریفات و تدارکات هم بیشتر حفظ شود‌.

آخرین انگیزه هم که هدف غایی ماست، توسعه ورزش در سطح استان مستعد قم است. همانطور که بعداز پخش تلویزیونی یک دوره از رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران، شاهد رشد هزار درصدی مراجعه به باشگاه‌های بدنسازی کشور بودیم حالا هم می‌خواهیم با نمایش جذابیت این ورزش برای جوانان، جذب حداکثری در نسل جدید داشته باشیم.

در مصاحبه‌های خودتان تاکید زیادی روی ارتقای سطح فرهنگی پرورش اندام کشور دارید. چرا در کنار مسائل فنی، اینقدر برای‌تان مسایل فرهنگی مهم است.

ورزش ما از این زاویه ضربات بزرگی پذیرفت. باید نگاه حاکمیت و مدیران عالی کشور به پرورش اندام را تغییر دهیم تا در گام بعدی بتوانیم جایگاه واقعی خودمان را بدست بیاوریم. این خواسته مهم، کار مستمر رسانه‌ای و عملکرد عالی مدیریتی می‌طلبد. 

از وضع و سطح پرورش اندام در قم بگویید.

شاید این آمار باعث تعجب شما شود اما در قم ۳۷۰ باشگاه بدنسازی و پرورش اندام داریم که مشغول فعالیت در کلیه رشته‌های تابعه هستند اما در تلاشیم این باشگاه‌ها غیر از توسعه کمی، خدمات کیفی‌تری را ارائه بدهند.

در کنار آن بدنسازی و پرورش اندام می‌تواند سلامت جسمی و روانی جامعه را ارتقا دهد و به دلیل کثرت علاقمند در گام بعدی با هدفگذاری در عرصه سیاسی، نماینده خود را در تصمیم‌گیری‌های کلان‌تر معرفی کند. چرا دلسوزان این ورزش نباید در شورای شهر و مجلس باشند و حقوق واقعی آن را مطالبه کنند؟ ما باید به این سمت هم برویم که در بودجه‌ریزی کشور سهم این تعداد ورزشکار را بگیریم و ورزش را برای‌شان ارزان کنیم.

همین میزبانی مسابقه کشوری، چقدر هزینه برای شما داشته و آیا وزارت ورزش و سایر نهادهای استانی و ملی کمکی کرده‌اند؟

فدراسیون پرورش اندام هیچگونه بودجه‌ای از وزارت کشور و به تبع آن از دولت دریافت نمی‌کند و مطلقا روی پای خودش ایستاده است و مشکلات عدیده خود را دارد.

از اینکه تابناک به عنوان یک رسانه فراگیر ملی فرصت طرح این دغدغه‌ها را داده متشکرم. خیلی برای ما مهم است که رسانه‌های اصلی کشور این نیاز ما را هم به رسمیت بشناسند و روال سنتی در ورزش کشور در مواجهه با بدنسازی تغییر کند.

اگر بخواهید نکات تمایز میزبانی قم با ادوار قبلی مسابقات را ذکر کنید؛ غیر از نگاه به نظم و شکل بصری مسابقات، چه مواردی را نام می‌برید؟

در زمینه محل اسکان ورزشکاران ، کادر اجرایی و داوران تدابیر خوبی اندیشیدیم و حتی برای نخستین بار محل اسکان داوران از قهرمانان عزیز جداست تا خدای ناکرده هیچ داوری تحت تاثیر واکنش ورزشکاران و همراهان نباشد.

تلخابی: هدف پرورش اندام تغییر نگاه مدیران ارشد کشور و توسعه سلامت عمومی است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
به نظرم بهتره این هزینه ها رو صرف المپیادهای علمی کنید تا مغز های آینده امیدوار باشند برای دیده شدن.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سلام مگه دولت هزینه کرده واسیه این کار متن رو قشنگ بخون بعد نظر بده لطفا
یک بدن ساز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
هر چیز به جای خود نکوست. اگر ورزشگاه ها پر شوند، زندان ها خالی تر و جامعه پرنشاط تر می شود.
هیچوقت نتونستم اینایی که عمری سختی میکشن تا بتونن فیگور بگیرن رو درک کنم
حساب بکن هادی چوپان بعنوان نماینده وارد جریان سیاسی بشه کسی جرات داره حرف زیادی بزنه
فقط این یکی ها را در مجلس کم داشتیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست