بازدید 1882

اعلام نرخ عوارض طرح ترافیک سال آینده

کد خبر: ۱۱۶۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 05 February 2023

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مبلغ پیشنهادی عوارض طرح ترافیک سال آینده ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتبی شفیعی در جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: نرخ پایه عوارض ترافیک برای امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است و مبلغ پیشنهادی سال آینده ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان است.

وی ادامه داد: برای سهمیه‌های خاص از جمله خبرنگاران، جانبازان و گروه‌های خاص عدد ۲۳۴ هزار تومان پیش بینی شده بود که با ۲۵ درصد به ۲۹۳ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

شفیعی با اشاره به عوارض کامیونت‌ها و وانت بار‌ها خاطرنشان کرد: برای وانت بار‌های پلاک شخصی با بار زیر ۳.۵ تن، ضریب ۵۰ درصد تخفیف بوده که برای اشخاص حقیقی ۱۰ درصد افزایش یافته و علت آن ترغیب برای فعالیت به عنوان اشخاص حقوقی است.

وی با بیان اینکه برای کامیونت‌های بنز و ۶ تن نیز تخفیف ۱۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ عوارض برای کامیونت‌های بالای ۶ تن از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد بین ۱۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان بر اساس سن خودرو بود که امسال ۸۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

شفیعی تأکید کرد: برای نرخ عوارض ترافیک به ازای هر ماه ۲ درصد و در ۱۲ ماه ۲۴ درصد جریمه اعمال خواهد شد.

در ادامه مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منظور از طرح ترافیک این است که تردد کمتر وسایل نقلیه را شاهد باشیم، گفت: با این طرح که در شورای قبلی اتفاق افتاد نه تنها هدف گذاری محقق نشد، بلکه یک پیام می‌دهیم که «پول بده و وارد طرح ترافیک شو».

وی ادامه داد: تفاوتی ندارد که نرخ عوارض ۲۰ درصد یا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند؛ عدد سنگینی از جیب مردم در طرح ترافیک هدر می‌رود و باید به این مسئله توجه شده و برای طرح ترافیک تصمیم جدی گرفته شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌های اداری زیادی در محدوده ترافیک واقع شده اند و همین تقاضای سفر را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود خودمان محدوده مشخص کنیم و برای آن عوارض دریافت کنیم.

گفتنی است لایحه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ به میزان افزایش ۲۰ درصد با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل