بازدید 5693

درخواست نتانیاهو از اتحادیه اروپا درخصوص سپاه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت: زمان آن رسیده است که نام سپاه ایران به لیست تروریستی اتحادیه اروپا اضافه شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ 03 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به تازگی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار داشته است، در پی این دیدار گفت که شب گذشته در دیدار با مکرون درخصوص راه های مقابله با تهدیدات هسته‌ای ایران رایزنی کردم.

وی گفت که در این دیدار بر لزوم وضع تحریم های گسترده علیه ایران تاکید کردم.

نتانیاهو مدعی شد: زمان آن رسیده است که سپاه ایران به لیست تروریستی اتحادیه اروپا اضافه شود.

کاخ الیزه پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رییس جمهور این کشور در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به پاریس سفر کرده بود، گفت که ایران با «شتابی بی‌مهابا» برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد.

در این بیانیه، ماکرون خواستار «قاطعیت در قبال شتاب بی‌مهابای ایران[در پیش‌برد برنامه هسته‌ای‌اش] شد که اگر ادامه بیابد، پیامدهای بازگشت‌ناپذیری خواهد داشت.»

رییس جمهور فرانسه همچنین با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین، مدعی شد: حمایت ایران از روسیه در اوکراین، ایران را با تحریم‌ها و انزوای بیشتری رو‎به‌رو می‌سازد.

این در حالی است که ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین از سوی مقامات ایرانی و روسی رد شده است. روسیه می‌گوید، از پهپادهای ساخت داخل در اوکراین استفاده می‌کند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های خبری اخیرش گفت: بیان این اتهامات در استمرار رفتارهای سیاسی غلط آنها مبتنی بر اعمال فشار سیاسی به ایران انجام می‌شود. ایران بارها این اتهامات را رد کرده است و بر مواضع اصولی خود در ارتباط با این بحران تاکید می‌کند.

کنعانی خاطرنشان کرد: ایران یک طرف جنگ نیست و قویا معتقد است که راه حل این جنگ و بحران سیاسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل