بازدید 3828
۱

امیرعبداللهیان عازم ونزوئلا شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان دقایقی پیش عازم ونزوئلا شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 03 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر یک روزه به نیکاراگوئه و دیدار با مقام‌های این کشور  ماناگوآ را ترک و عازم کاراکاس شد.

امیرعبداللهیان چهارشنبه شب وارد ماناگوآ شد و از سوی همتای نیکاراگوئه‌ای خود مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

در مراسم استقبال از امیرعبداللهیان همچنین وزیر جوانان و دستیاران رئیس جمهور نیکاراگوئه حضور داشتند.

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود در جمع خبرنگاران از حسن استقبال مقامات نیکاراگوئه تشکر کرد و گفت: من و همکاران همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز پیروزی انقلاب ساندنیستی در نیکاراگوئه هستیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و همکاری‌های متنوع بین دو کشور تاکید کرد: ما در تهران به تازگی با وزیر خارجه سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور را به امضا رساندیم و در جریان این سفر در خصوص چگونگی اجرای سند با دستیار ارشد رئیس جمهور، وزیر خارجه و سایر مقامات نیکاراگوئه بویژه دانیل اورتگا گفت‌ وگو می‌کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: سلام‌های گرم مقامات عالی کشورم و مردم بزرگ ایران را به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و همه مردم خوب این کشور تقدیم می‌کنم.

وی تصریح کرد: رئیسان جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه در تماس تلفنی بر این نکته تاکید داشتند که همکاری‌های متنوع و هر چه بیشتری را بین دو کشور رقم بزنیم و یک باز تعریف جدید برای همکاری‌های پرشتاب و گسترده را رقم بزنیم.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: از نقش مهم و سازنده معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز تشکر می‌کنم.

امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در راس هیات سیاسی عازم ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد.

وی در این سفر در مورد مسائل دوجانبه‌ و بین‌المللی با مقام‌های این کشور از جمله دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه دیدار و گفت‌ وگو کرد.

وزیر امور خارجه در سفر دوره‌ای به آمریکای لاتین پس از نیکاراگوئه، عازم ونزوئلا شد و در آنجا نیز با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه سه‌شنبه وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و با مقام‌های جمهوری اسلامی موریتانی دیدار و گفت‌ وگو کرد.

امیرعبداللهیان پس از دیدار با رئیس جمهور موریتانی در جمع خبرنگاران، گفت: جمهوری اسلامی ایران خود در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و از هر اقدامی که به ثبات و امنیت منطقه، قاره آفریقا و جهان کمک می‌کند در رسیدن به جهان امن و آرام و با ثبات حمایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
عازم یک کشور کمونیستی ورشکسته دیگر شد هدفش استفاده از کدام تجربه این کشور کمونیستی ورشکسته است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار