بازدید 6792

کنسولگری آذربایجان در تبریز فعال خواهد ماند

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دیپلماتهای این کشور از ایران خارج شده‌اند تاکید کرد که کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 30 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «خلاف خلاف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تعلیق فعالیتهای سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیتهای کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که پروسه تخلیه کارکنان و دیپلماتهای سفارت این کشور در تهران تکمیل شده است.

پایگاه خبری ترند نیوز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد، هواپیمای حامل دیپلماتها و کارکنان سفارت این کشور در تهران ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی در فرودگاه «حیدر علی اف» باکو فرود آمده است. این هواپیما دیپلمات‌ها، کارکنان و خانواده هایشان از جمله دو فرد مجروح و همچنین جسد عسکراف که در این حمله مجروح و کشته شدند را از تهران به باکو برده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داده بود که کارکنان سفارت این کشور در تهران روز یک شنبه ساختمان این سفارتخانه را خالی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز گفته بود که دولت این کشور به منظور انتقال پیکر اُرخان عسگروف کارمندی که جان خود را در حمله مسلحانه جمعه به سفارت جمهوری‌ آذربایجان در تهران از دست داد، هواپیمایی به تهران می‌فرستد.

در پی حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که صبح جمعه رخ داد، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

حسین امیرعبداللهیان نیز با جیحون بایراموف همتای خود در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۴
ایران باید در پاسخ کنسولگری آدربایجان را ببندد. این کنسولگری می تواند مبدا فتنه و جنگ بشود. حواستان را جمع کنید. در یک استان ترک کنسولگری داشته باشند اما سفارتشان را در تهران جمع کنند. این چه معنی می دهد؟××
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کاری با نظام و ... ندارم ولی اینکار یک نوع بدعت خطرناکه یا باید کنسولگری در تبریز نیز بسته یا اگر میخواهند کنسولگری داشته باشند مطابق عرف بین الملل باید در پایتخت باشه این کار یعنی بی اعتبار کردن یک کشور مانند اینه که ایران سفارتشو در باکو ببنده و فقط یک کنسولگری در نخجوان را باز نگه دارد که اینکار یعنی به رسمیت نشناختن جمهوری آذربایجان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کنسولگری درزمان قطع کامل ارتباط سیاسی بسته می شود. ربطی به بسته شدن سفارت ندارد. به دلایل امنیتی سفارت تخلیه شده نه قطع ارتباط سیاسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خیلی کار زشت و مرموزانه ای است که علی اف انجام میدهد. ایران باید سفارت خود در آذربایجان را در پاسخ تعطیل کند و اجازه فعالیت کنسولگری آذربایجان در تبریز را ندهدو به طرف آذربایجانی بگوید هر وقت که احساس کردی ایران امنیت دارد آنوقت دوباره مراکز دیپلماتیکت را دایر کن
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آذربایجان اعلام قطع ارتباط با ایران نکرده است و سفارتخانه را تا روشن شدن قضیه عمل تروریستی تخلیه نموده است. بنابرین نیازی به بسته شدن کنسولگری در تبریز نیست. ضمنا کارکرد کنسولگری با سفارتخانه متفاوت است. کسانی مسئله به این سادگی را درک نمی کنند لطفا اظهار نظر و فضل نکنند.ا
قطار پیشرفت یعنی همین که از سفارت برسیم به دفتر کنسول گری
اقتدار و قدرت دیپلماسی دولت!!!
کنسولگری باکو(جمهوری اران) در تبریز باید بسته شود.
این معنی بدی دارد اگر بفهمید سفارت تعطیل و کنسولگری در تبریز مفتوح بهتره این را هم تعطیل کنند فردا پس فردا عیده و سیل مشتاقان راهی باکو می شوند تعطیلی برای انهابیشتر زیان دارد
یعنی چی سفارت در آذربایجان... مگه آذربایجان پایتخت ایرانه؟ فوقش باید بگه دفتر داریم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خب یعنی چی اونوقت ما تو یه کشور تو ده تا شهر نختلف کنسولگری داریم؟ مگه بقیه دفتر هستن؟ اصلا کدوم قانون میگه باید کنسولگری تو پایتخت باشه؟
دولت دست نشانده و پان ترکیسم آذربایجان دنبال بهانه ایی بود که این بهانه بدست آورد. هر چند موضوع کاملا روشن و شفاف است که موضوع حمله شخصی بوده و شخص حمله کننده هم آذری بوده و الان زنده دستگیر شده ولی دولت فتنه گر آذربایجان اصرار بر تروریستی بودن حادثه دارد. این دو.لت چه جایگاهی در مناسبات جهانی دارد که مورد حمله تروریستی قرار گیرد و کاملا گوش به فرمان اربابانش ترکیه و اسرائیل و آمریکا قرار دارد. باید دولت ایران کنسولگری این کشور هم برای جلوگیری از فتنه انگیزی قومی ا در تبریز تعطیل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بفرما تازه طلبکار شدند
من تبریزی هستم با توجه به اینکه حمله کنند اهل مرند و زنش هم اهل باکو بوده احتمالا کل ماجرا ساخته خود دستگاه‌های امنیتی باکو و ترکیه باشد در این اوضاع قرایشمیش بهتره از این منظر هم بررسی شود اختلاف با ایران مانور در مرز ها نفوذ اسرائیل و حمایت ایران از ارمنستان وووو بیانیه زود هنگام و نامربوط وزیر ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کار خودشون هم باشه با مسئولیتش با ایرانه، چون فردا هر کسی می تونه به کنسولگری کشور دیگه حمله کنه بعد بگه کار خودشونه . این فرد نیم ساعت قبلش باپتک و کلاش به در دیوار سفارت میزنه باز کسی جلوشو نمی گیره نیم ساعت بعد دوباره برمیگرده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تو تبریزی باشی 0که نیستی) ربطی به حرفت داره؟
دستگاه های امنیتی باکو و ترکیه؟؟؟؟؟
باکو اسم کشوره؟
ضمن اینکه چون خود حمله کننده ترک بوده باید قبول کنیم و بگیم شده که شده. پس فردا هم مثا یکی بره سفارت ایرن تو بریزل حمله کنه و همه رو به رگبار ببنده و بگه موضوع شخصی بوده؟ اصلا مشکل خیلی از کشورها سر مسایل شخصی هست که که رییس جمهورها درست میکنن. وگرنه کدوم ملت با ملت دیگه مشکلی داره
حمله خود سر و عواقب و بدبختی برای مردم ایران.

دوستی با جهان تنها راه نجات ایران

از طریق موشک و شبه نظامی نمیشه

فقر و بدبختی خیلی خطرناکه بفهمید
باید بااقتدار عمل کرد،جانم فدای ایران
تصمیمی بسیار خطرناک است.
هوشیار باشید.
قابل قبول نیست. دهن کجی و توهین به دولت مرکزی است و هر دلیلی که برای آن بتراشند، توجیه است.
هر آدم فهمیده ای که تاریخ 30 ساله ایران را مطالعه می کند، متوجه می شود که سیاست خارجه ایران خصوصا در قبال دولت و ملت آذربایجان دچار سردرگمی و سرگیجه شدید شده است.
آقای رییس جمهور اشتباه کرد با الهام علی اف تماس گرفت.چه کسی جوابگوی بی اعتنایی وبی حرمتی علی اف به شخص رییس جمهور وبالاترین مقام رسمی کشور ودر حقیقت به کشور وملت ایران است.
آذربایجان، آذربایجان، آذربایجان
حتی در صورت شخصی بودن ماجرا و غیر تروریستی بودن هم مسئولیت حفاظت از یک سفارتخانه را از یک کشور زائل نمی کند. اینقدر بی مسئولیت نباشیم. اشتباه را به عهده گرفتن و عذر خواهی اولین قدم در عادی سازی شرایط است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار