بازدید 6588
۲

ایران از نظر روس‌ها کشوری بزرگ است

سفیر ایران در روسیه گفت: نگاه روسیه به ایران هیچگاه مانند امروز مثبت نبوده است و ایران را به عنوان کشوری قدرتمند می‌شناسند، بنابراین نیاز است شرکت ها با صبر و حوصله برای پیشبرد امور اقتصادی و تجاری با این کشور اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 27 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «کاظم جلالی» در نشست «رفع موانع و بررسی راههای توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» اظهار داشت: اصل تجربه حضور خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو بسیار خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: در درون روسیه هیچگاه مثل امروز نگاه افکار عمومی به ایران مثبت نبوده است و با اتفاقاتی که رخ داد ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و بزرگ دیده می شود که شروع آن با حضور صنعتگران ایرانی در نمایشگاه اتومبیلتی ۲۰۲۲ بود.

جلالی تاکید کرد: اصلی ترین مانع توسعه دو کشور، عدم شناخت از یکدیگر بود، اما امروز شناخت لازم حاصل شده و باید آن را ادامه دهیم.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: در مراوده و ارتباط با روس‌ها باید بنگاه ها و واحدها صبر و حوصله داشته باشند تا به نتیجه برسند. دولت شامل سفارت ایران در روسیه، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در کنار سازمان توسعه تجارت، پیگیر حل مشکلات هستند.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: روس‌ها به دنبال انجام مشارکت و تولید مشترک خودرو هستند که در این زمینه خودروسازان ایرانی می توانند برنامه ریزی کنند و علاوه بر قطعات خودرویی، در قطعات ساختمانی نیز بازار خوبی دارند.

جلالی اضافه کرد: یکی از بهترین بازارها برای بخش خصوصی ایرانی، بازار روسیه است که هم پتانسیل های لازم را دارد و هم از حمایت های جدی از سوی دولت برخوردار است.

سفیر ایران در روسیه بیان‌داشت: بازار روسیه بازار بزرگی است، بنابراین شرکت ها و بنگاه های خودروساز و قطعه‌ساز کشورمان باید پیگیری جدی داشته باشند و بدانند که در این بازار رقبایی دارند که چابک عمل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مسکو پایتخت روسیه با برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) میزبان خودروسازان و قطعه سازانی از کشورهای مختلف بود و صنعتگران ایرانی نیز در سالن اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که از سوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور برگزار شده بود، حضور داشتند.

این نمایشگاه با حضور سفیر ایران در روسیه، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد که در محل نمایشگاههای بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
اقایان از برجام و عملکرد روسها درس نمی گیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله.‌ شما راست میگید. همانطور که روسها راست میگند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی