بازدید 5962
۲

اوکراین مدعی سرنگونی پهپادهای روسیه شد

مقام‌های اوکراینی مدعی شدند پدافند هوایی این کشور موشک‌ها و پهپادهای روسیه در حملات هوایی امروز را سرنگون کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 26 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اوکراین امروز (پنجشنبه، ۲۶ ژانویه) هشدار حمله هوایی در سراسر این کشور اعلام کرد و مقامات ارشد مدعی شدند واحدهای دفاع هوایی در حال سرنگون کردن موشک‌های روسیه هستند. کی‌یف مدعی است روسیه بیش از ۳۰ موشک در چند ساعت گذشته شلیک کرده است.

ویتالی کیم فرماندار میکولایف در پیامی توییتری اعلام کرد دو موشک بر فراز این منطقه مشاهده شده است. او گفت: موشک‌ها در داخل خاک اوکراین در حال پرواز هستند. دستکم دو موشک در شمال غرب منطقه میکولایف. آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم ادعا کرد: اولین موشک‌های روسی سرنگون شده‌اند.

به گزارش رویترز، روسیه از اکتبر، زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را با حملات موشکی و پهپادی هدف قرار داده که باعث خاموشی گسترده و سایر قطعی‌ها در زمستان شده است.

«دی‌تی‌ای‌کِی» بزرگترین شرکت خصوصی تولیدکننده انرژی اوکراین گفت به دلیل خطر حمله موشکی، در حال قطع برق اضطراری در کی‌یف پایتخت اوکراین و مناطق اطراف و همچنین در مناطق اودسا و دنیپروپتروفسک است.

همچنین ارتش اوکراین ادعا کرد پدافند ضد هوایی این کشور همه ۲۴ پهپاد روسیه را در حمله پهپادی امروز سرنگون کرده است. طبق این ادعا، ۱۵ پهپاد اطراف کی‌یف پایتخت سرنگون شد. در ادامه اتهامات بی‌اساس درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، ادعا شده این پهپادها ساخت ایران بودند.

شامگاه چهارشنبه همچنین رسانه‌ها از حمله موشکی به یک فروند کشتی باری ترکیه در شهر بندری «خرسون» در جنوب اوکراین خبر داده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
اوکراین رو آمریکا نابود کرد. پوتین خیلی باهوش عمل کرد آمریکا میخواست از اوکراین به روسیه حمله کنه و بعد از راه آب به ایران و چین که پوتین دستشون رو رو کرد
زنده بر ارتش اوکراین با این مقاومت ستودنی و مثال زدنی حدود یک ساله اش در مقابل تجاوز روسیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر