بازدید 10781

چه کسانی خواستار استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؟

پروسه‌ای که به روال خانه ملت، اگرچه به صورت سیستمی هم به انجام می‌رسد، اما به شیوه سابق با تهیه امضا از نمایندگان موافق استیضاح هم جریان دارد و بر این اساس مستندی در اختیار «تابناک» قرار گرفته که نشان می‌دهد امضای ۶۳ نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی ذیل طرح استیضاح اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقش بسته است.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ 23 January 2023

چه کسانی خواستار استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؟وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم پس از بار‌ها رهیدن از خطر، بالاخره با استیضاح مواجه شده و می‌بایست مهیای دفاع از خود در خانه ملت شود.

به گزارش «تابناک»، بهرام عین اللهی که در واپسین دقایق تهیه فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به این فهرست راه یافت و با دریافت رای اعتماد از مجلس، به کرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان تکیه زد، حالا با وضعیتی مواجه شده که ممکن است به خداحافظی وی با این سمت ختم شود چراکه روز گذشته طرح استیضاح وی بعد از وقفه‌ای طولانی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

شروع روند قانونی استیضاح وزرا که یکی از ابزار‌های قانونی نمایندگان مجلس برای اعمال نظارت بر دولت است و به سادگی هم به کار گرفته نمی‌شود. فرایندی که در جریان استیضاح عین اللهی هم شاهدش هستیم؛ وزیری که بار‌ها و بار‌ها با دعوت به کمیسیون‌های مجلس مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته، اما تغییری در روند وزارت خانه تحت امرش حاصل نشده تا در نهایت در صحن مجلس مورد سوال نمایندگان قرار گیرد و به دلیل ناکامی در ارائه پاسخ قانع کننده، با ۱۲۳ رای از مجلس کارت زرد دریافت نماید.

روندی که باز هم به روال سابق ادامه یافت تا شماری از نمایندگان طرح استیضاح وی را تهیه کرده و با امضای آن، خواستار رسیدگی جدی‌تر به عملکرد این مجموعه مهم شوند، اما به دلایلی راه به جایی نبرد تا کمی بعد تکرار شود و باز هم تکرار شود و آنقدر این روند ادامه بیابد تا چندی قبل که خبر رسید برای دهمین بار استیضاح وی تهیه شده و دلایلی ۱۶ گانه برای این کار اعلام شد. استیضاحی که این بار به جریان افتاد و روز گذشته به نوعی روند رسیدگی به آن شروع شد.

چه کسانی خواستار استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؟ پروسه‌ای که به روال خانه ملت، اگرچه به صورت سیستمی هم به انجام می‌رسد، اما به شیوه سابق با تهیه امضا از نمایندگان موافق استیضاح هم جریان دارد و بر این اساس مستندی در اختیار «تابناک» قرار گرفته که نشان می‌دهد امضای ۶۳ نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی ذیل طرح استیضاح اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقش بسته است. اسامی نمایندگانی از گوشه و کنار کشور که به این نتیجه رسیده اند که ادامه کار با روند فعلی حاکم بر این وزارت خانه به صلاح کشور و مردم نیست.

فهرست نمایندگانی که در ساعات اخیر اخباری در خصوص تلاش‌ها و حتی اعمال فشار بر ایشان برای پس گرفتن امضا و انصراف از استیضاح به گوش می‌رسد که در نوع خود جالب توجه و حتی ابهام آفرین است؛ تلاش برای جلوگیری از طرحی که اجرایی شده و مستندات ارجاع آن به کمیسیون مربوطه هم موجود است و اساسا جلوگیری از آن به هر طریق، جز خلق شائبه‌های فراوان و افزایش نگرانی‌ها در خصوص این وزارت خانه مهم، آن هم در آستانه موج بعدی کرونا و در شرایطی که مشکلاتی مانند کسری بودجه طرح دارویار به نگرانی‌ها دامن زده، در پی نخواهد داشت و بر ضرورت استیضاح فوری وزیر تاکید می‌کند.

چه کسانی خواستار استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؟چه کسانی خواستار استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؟ نکته قابل تامل در این میان، اخباری است که درباره پس گرفتن برخی امضا‌های نقش بسته زیر این طرح مطرح می‌شود؛ اخباری که موجب شد روز گذشته و پیش از ارجاع استیضاح عین اللهی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، راستی آزمایی درباره تعداد امضا‌ها در دستور کار قرار گیرد و مشخص شود که از ۵۹ امضای ثبت شده در سامانه مجلس، حدنصاب امضای مورد نیاز برای ارجاع به کمیسیون وجود دارد و در نتیجه فرایند قانونی پی گرفته شود.

این در حالی است که به گفته روح الامینی، طراح این استیضاح، امروز صبح بار دیگر در تعداد امضا‌ها تشکیک صورت گرفت و مثلا کاغذ‌هایی ارائه شد که حکایت از انصراف فلان نماینده از استیضاح داشت، در حالی که در سامانه مجلس هنوز امضای آن نماینده وجود دارد و لازمه انصراف وی از استیضاح، حذف آن امضا از سامانه است. وضعیتی که موجب شد این نماینده با ارسال نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه مجلس، راستی آزمایی شدن امضا‌ها و تایید طرح و همچنین ملاک بودن سامانه را متذکر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
فکر میکنم دکتر شهریاری نماینده زاهدان هم موافق استیضاح بودن یا من دارم اشتباه میکنم. نمیدونم کجا مصاحبه ایشان رو خوندم دقیقا یادم نیست و شایدم دارم اشتباه میکنم.
این وزیر خیلی هم خوبن
برازنده دولت لکوموتیرران هم هست
حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز دوشنبه گفت: استیضاح مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس، روند و فرایند خاص خود را دارد و موضوعی تحت عنوان بررسی استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار ندارد. پس این امضاها دکوری هستن؟ متعجبم هرچی پزشک تو مجلس هست از ترس نمیدونم کی یا چی پای استیضاح رو امضا نکرده. جناب پروفسور شهریاری چه شما موافق باشی یا مخالف این استیضاح صورت خواهد گرفت
همه ی مردم خواستار استیضاح این وزیر ناکارآمد هستن
کسانی که فرزندانشان را نتوانستند در آن وزارتخانه جا کنند
به به چه خط زیبایی عجب شیطنتی کرده سایت تابناک.خواسته هنراین خطاط به رخ استادان خط بکشه
متاسفانه ضعیف ترین وزیر در طول تاریخ ایران اسلامی بر مسند وزارت بهداشت گذاشته شد و این فرد ضعیف افراد از خود ضعیف تر بر مسند دانشگاههای علوم پزشکی قرار داد از جمله دانشگاه علوم پزشکی فسا که از زمان وزارت ایشون در حال حاضر دومین فرد ضعیف و فاقد کارایی،کسی که یکسال از فارغ التحصیلیش هنوز نگذشته با فشار نماینده مجلس در این مسند قرار گرفت سلامت مردم نه برا نماینده و نه برای وزیر محترم مهم است نماینده که به فکر انتخابات سال آینده بوده و وزیر هم عدم استیضاح چه خیانتی به مردم بیچاره داره میشه،جناب از زمان تصدی شما دو نفر در راس دانشگاه علوم پزشکی فسا قرار گرفته اند که هر دو همسرانشان رو طلاق داده و هیچ سنخیتی با دولت انقلابی ندارند آیا فردی که نمی‌تواند خانواده خود را اداره کند میتواند دانشگاه اداره کند؟!
مشکل مملکت ما اینه که نهایتش برکنار میشن نه محاکمه ، بخاطر عوارض واکسن و مرگ و میر واکسن ، بخاطر از بین بردن محیط زیست و منابع طبیعی، بخاطر فروش مملکت به چین
در حال حاضر دکت زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزیر در سایه می باشند.عین الهی توسط کلونی های قدرت بازی داده شده است. چون ایشان در حد وزارت نیست
استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید در اولویت باشد
که در این شرایط هوای آلوده هنوز نتوانسته است آموزش مجازی را در کلانشهر ها تقویت کند
واکسن زده و واکسن نزده از این عین الهی ناراضیند
واکسنها را روحانی خریده بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار