بازدید 23378
تاملی بر استیضاح قریب الوقوع «بهرام عین اللهی»

وزیر بهداشت با «دهمین» طرح استیضاح، به ایستگاه آخر رسید!

در روز‌های آتی و با به جریان افتادن استیضاح، نکات بسیاری درباره موارد مندرج در طرح استیضاح خواهیم شنید و پی خواهیم برد که چرا به رغم تلاش‌های فراوان خانه ملت برای فرصت دادن به دولتمردان و همراهی با ایشان، وزیری که پیشتر با رای ۱۲۳ نماینده مجلس بابت عملکردش کارت زرد دریافت کرده و ۹ بار استیضاحش مطرح شده اما به جریان نیفتاده، حالا با دهمین استیضاح روبه رو شده و در آستانه دریافت کارت قرمز قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ 19 January 2023

وزیر بهداشت با «دهمین» طرح استیضاح، به ایستگاه آخر رسید!فردی که در واپسین دقایق به لیست وزرای پیشنهادی دولت راه یافته بود، آنچنان عملکردی از خود بر جای گذاشته که به نوعی بر سر نخواستنش دعوا به راه افتاده است!

به گزارش «تابناک»؛ «بهرام عین اللهی» که در سوم شهریور سال گذشته با ۲۱۴ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع، توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، به فاصله یک سال و چندماه آنچنان از آرای دریافتی فاصله گرفته که ده استیضاح در کارنامه دارد و با استیضاح آخر به ایستگاه پایانی رسیده است؛ طرحی که تلاش‌های مختلف برای توقف آن راه به جایی نبرده و طی روز‌های آتی کلید خواهد خورد و اجرایی خواهد شد.

اشاره به تعدد طرح‌های استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کافی است تا دریابیم که زاویه بزرگی میان عین اللهی و مجلس بوجود آمده است؛ فاصله با نهادی که یکی از وظایفش نظارت بر عملکرد دولت است و شواهد حکایت از آن دارد که از همه ابزارهایش برای ادامه فعالیت عین اللهی در چارچوب قوانین و وعده‌های داده شده استفاده کرده، اما در نهایت چاره‌ای جز استیضاح نیافته است.

این را می‌شود از دعوت مکرر وزیر بهداشت به مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه توضیحات به نمایندگان، طرح سوال از وی در صحن و حتی دادن کارت زرد به این وزیر دریافت که در گام بعدی به امضای طرح استیضاح اول وی منجر و سپش طرح استیضاح دیگری توسط شماری دیگر از نمایندگان مجلس امضا شد، بعد استیضاح بعدی کلید خورد و این پروسه آنقدر تکرار شد تا به امضای دهمین طرح استیضاح وی رسید.

طرحی تفصیلی که به نوعی موارد مطرح در استیضاح‌های قبلی را هم شامل می‌شود و به این ترتیب اکنون حدود ۶۰ امضا پای آن نقش بسته و موجب شده برخی اتفاقات در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلید بخورد که نگرانی برخی را به دنبال داشته است؛ اتفاقاتی که از جمله آن‌ها ارتقای برخی دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشگاه و ایجاد ظرفیت‌های تازه یا افزایش ظرفیت برخی رشته‌های محبوب در برخی از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.

وزیر بهداشت با «دهمین» طرح استیضاح، به ایستگاه آخر رسید!

نکاتی که تشدید اعتراض برخی کارشناسان از جمله شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزیر فعلی بهداشت را به دنبال داشته تا جایی که ترجیح داده‌اند، این بار بر استیضاح وزیر اصرار کرده و فرصت را برای اصلاح امور در این وزارت خانه غنیمت بشمرند. اصلاح روندی که باید حسب فرمان رهبری، به اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت منجر می‌شد و به نوعی فرصت طلایی برای تحقق برخی اهداف ذیل اصل سوم قانونی اساسی کشورمان در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

راهبرد‌هایی اساسی که اگر نبود، چه بسا خیلی پیش از این‌ها استیضاح وزیر بهداشت به جریان افتاده بود؛ اما نمایندگان مجلس کوشیدند با دعوت‌های متعدد از وزیر و گپ و گفت با وی در کمیسیون‌های تخصصی، اقدامات بهنگام در جهت رصد، حمایت، پشتیبانی و پیگیری امور را به انجام رسانده و در کنار وزارت بهداشت در صف مقابله با مشکلات قرار بگیرند و در نتیجه این رویکرد بود که به رغم برخی نارضایتی‌ها از عملکرد وزیر و همکارانش، الزامات قانونی طرح دارویار به تصویب رسید و همراهی همه جانبه در راستای اجرای این هدف عالی را  شاهد بودیم.

رویکردی که دست کم از دید نمایندگان پرشمار امضا کننده استیضاح عین اللهی، آنچنان که باید موثر واقع نشد و حتی نتوانست به فرجام خوبی برای امثال طرح دارویار منجر شود و نشانه‌های آن را در کمبود بزرگ به وجود آمده در حوزه دارو می‌توان سراغ گرفت که هنوز رفع نشده و بیم آن می‌رود که وسعت بگیرد و به سایر حوزه‌های درمان، از جمله تجهیزات پزشکی سرایت کند که در آن صورت، آسیبی بزرگ رقم خواهد خورد. آسیب به نظام بهداشت و درمان، که یکی از برترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و در بزرگی آن همین بس که به رغم تحریم‌های وسیع و مشکلات بسیار، ایران از موفق‌ترین کشور‌ها در حوزه مهار کرونا در جهان است.

ساختار قدرتمند و ارزشمندی که هم اکنون زیر سایه تهدید‌هایی قرار گرفته که برخی از آن‌ها به شدت عجیب است؛ نظام بهداشت و درمانی که با کمترین میزان وابستگی به جهان، با قدرت روی پای خود ایستاده و افتخارات ارزشمندی را رقم زده، اما اکنون مدتی است با مشکلاتی پیش پا افتاده مانند کمبود دارو‌های ساده مانند استامینوفن و آنتی بیوتیک‌های پایه مواجه است و در برخی اقدامات اساسی و اهداف کلان کشور مانند نظام ارجاع و پزشک خانواده، در گام‌های ابتدایی متوقف مانده و حتی نمی‌تواند بی بروز حاشیه و جنجال، هزینه واکسن‌های خریداری شده از تولیدکنندگان بومی را بپردازد!

وزیر بهداشت با «دهمین» طرح استیضاح، به ایستگاه آخر رسید!

اشکالات دور از باوری که شمارشان آنقدر زیاد است که دیگر چاره‌ای نمانده جز استیضاح وزیر؛ همان وزیری که در ساعات آخر تهیه لیست کابینه به زمره وزرای پیشنهادی دولت افزوده شد تا رئیس جمهور حین معرفی وی به نمایندگان بگوید: «با هر چهره انقلابی در وزارت بهداشت و درمان بگویید آقای عین اللهی، همه او را به عنوان یک چهره انقلابی در این حوزه می‌شناسند. او استاد تمام دانشگاه و فردی در میدان است. ما دیگر چهره‌هایی در این حوزه داشتیم که او را معرفی نکردیم مثل آقای ایمانیه که چهره‌ای شاخص در بهداشت و درمان در شیراز است؛ شخصیتی است که هم علم و هم عمل دارند که مسائلی بود که نشد در خدمت او باشیم.»

اظهاراتی که به وضوح نشان می‌داد گزینه ابراهیم رئیسی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرد/افراد دیگری بوده اند، اما در نهایت مسائلی پیش آمده که قرعه فال به نام بهرام عین اللهی زده شد و این فرصت در اختیار وی قرار گرفت تا توانایی هایش را به اثبات برساند، اما در نهایت به اینجا رسید که به نوعی رکورددار استیضاح در زمان یک سال و چند ماهه شده و از حیث دلایلی که در طرح استیضاحش برشمرده شده، هم کارنامه‌ای عجیب و تامل برانگیز رقم زده است؛ از دخالت خویشاوندان و اطرافیان وزیر در انتصابات تا بی توجهی به افکار عمومی و انجام کار‌های نمایشی!

مواردی که برخی از آن‌ها آنچنان که باید در افکار عمومی مطرح نشده و احتمالا در روز‌های آتی و با به جریان افتادن استیضاح وی در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجلس در هفته آتی، بیشتر درباره آن‌ها خواهیم شنید و پی خواهیم برد که چرا به رغم تلاش‌های فراوان خانه ملت برای فرصت دادن به دولتمردان و همراهی با ایشان در پیشبرد امور برای رسیدن به وعده‌های داده شده در روز رای اعتماد، وزیر بهداشتی که پیشتر با رای ۱۲۳ نماینده مجلس بابت عملکردش کارت زرد دریافت کرده و ۹ بار استیضاحش مطرح شده، اما به جریان نیفتاده، حالا با دهمین استیضاح روبه رو شده و در آستانه دریافت کارت قرمز و خروج از کابینه قرار گرفته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۵۸
مگه با تغییر رییس بانک مرکزی تغییری در سیاستهای اشتباه پولی و اقتصادی ایجاد شد ؟ تغییر فرد مشکلی رو حل نمی کنه و در این سیستم هر کسی که وارد بشه مجبوره فقط و فقط روزمره گی داشته باشه . تا زمانی که دست از سیاستهای غلط بر نداریم مشکلی حل نمیشه . این رو من بیسواد فهمیدم چطور سیاستمداران متوجه نمیشن برای من سواله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
گناه داره بنده خدا. چه کارش دارند؟ داره کارش را انجام می دهد!
آیا در این 40 سال، اوضاع دارو و درمان و بهداشت و آموزش پزشکی و رضایت کادر درمان به این افتضاحی بوده که الآن است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
کدام وزیر در کارش موفق است که وزیر بهداشت باشد؟
آنچه باعث تاسف است این است که درکشوری با این همه افراد کارآمد و تحصیل کرده واقعی، افرادی برای دولت انتخاب شده اند که هیچ نقطه مثبتی در کارنامه شان نیست. تاسف بار تر نماینده های مجلسی هستند که به این افراد به صرف اینکه از جنس خودشان هستند، رای اطمینان داده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
بنده چکار کنه آنفولانزا زودتر از موعد همه گیر شد و غافلگیرش کرد؟
جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
باید تاسف خورد به حال مجلس به گفته خود مجلسیان وزیری که هروز باید در کمیسیون‌های مجلس پاسخ خواسته های نامشروع آنها را بدهد چه توقعی دارید انصاف چیز خوبی است که متاسفانه در وجود نماینده های مجلس وجود ندارد در دولت گذشته روزانه هزار نفر فوت می‌کرد مگه همین نماینده های فعلی نبودند چرا در آن زمان جرات سوال نداشتند ،برای مجلس باید تاسف خورد ،به گفته مقام معظم رهبری نماینده ها نباید در انتصابات دخالت کنند که متاسفانه خواسته تمای امضا کنندگان وزیر بهداشت به خاطر نصب هم کیشان خود وزیر انقلابی و پاکدست را زیر تیغ ناعدالتی استیضاح برده اند تاریخ قضاوت خواهد کرد
این عین الله خان ( باقر زاده ) باید حواسش باشد که اگر استیضاح شود

نه تنها در خارج از کشور ( که خودش گفته ) کاری و شغلی

ندارد ، که حتی در داخل هم بیکار خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
بگید عین الله بره تنگه هرمز و ببنده
بسیار مبارک است !
نه تنها باید برکنار شود. بله به خاطر اقداماتش محاکمه شود. از همه بدتر انتصابات بد و فقط به خاطر رضایت نمایندگان است و ...
پاسخ ها
جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
اگه این وزیر نبود الان به خاطر مرگ ناشی از کرونا در قبرستان بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
جعفری گرامی : این وزیر همونه که گفت واکسن ایرانی زده بعد معلوم شد خارجی زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
جعفری؟؟؟این همون وزیریه که تو زمان روحانی ،نامه زد با 250 نفر دیگه و گفت مخالف واردات واکسنه،آه کشته شدگان کرونا داره دامنشو میگیره.
این مجلس سلب اختیار شده واجازه استیضاح ندارد . اگر خبلی مسله حاد شد وزیر استعفا می دهد .
ایشون وقتی که گفتن واکسن برکت زدن ولی سند رو شد که دروغ گفتن همون موقع به خاطر دروغی که گفت باید برکنار میشد.
اگه هزینه دروغ مسئولین و مدیران تو کشور سنگین و تا حد برکناری و اخراج بود الان هیچ مسئولی جرات نمیکرد امار و ارقام دروغ منتشر کنه. هیچ مدیری به دروغ وضع اداره و تحت مدیریتش رو گل و بلبل نشون نمیداد. هیچ مدیری وعده ناممکن و دروغ نمیداد.
مملکت رو باش. طرف ۹ بار اخطار گرفته ولی همچنان داره به کارش ادامه میده. البته کار که چه عرض کنم خرابکاری
این آقا الان 4 ماهه که مدام میگه مشکل آنتی بیوتیک یک ماهه حل خواهد شد قول می دهم
این آقا الان 4 ماهه که مدام میگه مشکل آنتی بیوتیک یک ماهه حل خواهد شد قول می دهم
این دولت و ریس و وزیرش باقی مانده هر آنچه بود را هم به فنا دادند من خودم به شخصه امیدم را از دست دادم
جناب وزیر سوپر انقلابی جهادی استشهادی! یک نگاه به وزرای قبلی بکن ببین زمان کدامشان دارو به وضعیت فعلی بوده. خجالت هم خوب چیزیه.
کدام وزیر این کابینه در حد یک وزیر که نه در حد یک مدیرکل هستند که این اقا باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا مجلس رییس جمهور را استیضاح نمیکند. اون همه وعده های الکی دروغ. تورم پدر ملت رو در اورده مجلس مثلاً خانه ملته کو تا به کی باید کمر ملت بااین تورم بشکنه. همش شعار همش شعار همش حرف الکی دروغ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
از کوزه همان برون تراود که در اوست، این مجلس خودش به تنهایی معضله، چطور میخواد رفع معضل کنه. از دست رفتن اعتماد ملی و بدتر از اون بی‌تفاوتی ملی یه روز دودش تو چشم همه میره
۴ ساله فارغ التحصیل شدم از پزشکی
تو این چهار سال اولین سالی بود که دارو خونه اومد به من گفت شرکت های دارویی به ما آنتی‌بیوتیک نمیدن مگر اینکه دارو های مولتی ویتامینی ازشون بخریم ، واقعا مریضی که پول نداره باید چکار کنه ؟؟ وقتی نیاز داره به انتی بیوتیک (این هم بگم بدون ضرورت تا به حال انتی بیوتیک ندادم که اقایون نفرمایند مصرف انتی بیوتیک زیاده )
نه مجلس و نه دولت انقلابی هیچکدام در هیچ حوزه ای کارایی نداشته اند.ایکاش خاتمی با کابینه موفقش می آمد و مشکلات عجیب و غریب کشور رو که زاییده فکرهای تخیلی و کودکانه عده ای هست رو حل میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
دوبار دنبال سوپرمن هستید مگر کابینه روحانی کابینه خاتمی نبود دست از توهم بردارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
مرد حسابی؟؟؟!!کابینه ی روحانی کابینه ی خاتمی بود؟؟
وقتی دولت خودش بلد نیست جراحی اقتصادی کنه از وزیر بهداشتش چه توقعی هست؟ اصلا چه کسانی میخواهند ایشان را استیضاح کند؟سیستمی باید وجود داشته باشد تا اول خود این نمایندگان کم کار اما پر حرف و پر ادعا رو استیضاح کنه.
شما یک دونه وزیر با عملکرد خوب تو دولت رییسی نام ببرید که این بعدی باشه این وزرا فقط کابوس ملت شدند
این برای سلامتی خودش ارزش قائل نیست ( اضافه وزن و نداشتن دندان ) اونوقت شما فکر میکنید به فکر سلامتی مردمه ؟!!!
برکنارش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
عجب تیزبینانه نگاه کردی
تنها وزیری از قومیت های ایرانی که در کابینه هست. ایشان را هم حذف و کابینه را یکدست بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!!!
!!!!!این بابا از قومیت های مختلفه؟
اوضاع بهداشت و درمان کشور به نقطه بحرانی رسیده .
دار پیدا نمیشه و بعضا رشد قیمتی چندین برابری داشته
عین الهی برای اینکار ساخته نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
مدل جدید هم اینه که میری داروخانه میگه داروی داخلی توزیع نشده ولی خارجیش رو داریم
اینهمه آدم به درد بخور توی بدنه وزارت بهداشته .
چرا این بابا ؟!
این آقا خیال میکنه اگه حجه السلام رو آیت الله دکتر خطاب کنه ؛ تا آخرش وزیر میمونه !!!
دارو توی این کشور پیدا نمیشه و مسئولان بی خیالند
عین الهی باید برکنار شود
وزیر بی دندون نمیخواهیم
آنتی بیوتیک توی کشور نیست
سرم پیدا نمیشه
این عین لاهی چی کار داره میکنه ؟!
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
باقرزاده
ایشان بدترین آدم را بعنوان معاون توسعه انتخاب کرد
این مجلس بخار ندارد...چون فقط یک چهارم مردم به اینها رای دادند.
مجلس بی اختیار حداقل کاری که میکنه تصحیح اشتباه اولش در رای اعتماد به یه مخالف واردات واکسن برا وزارت بهداشت و درمان هست،
مقصر روحانی و ظریف هستن باید محاکمه و زندانی بشن.
روزهای خوبی در راه است
با یکسال تأخیر!
ولی بازم مبارکه
اما با رؤسای مبتدی و بی تجربه و ناآشنا با
آموزش و پژوهش بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور
چکار می کنید؟
این مجلس، مجلس مردم نیست، دست از این مجلس ما شسته ایم. اون از افزایش ۵۰درصدی که رو حقوقهای خودشون دادن و اون از مسکوت گذاشتن طرح شفافیت ارا و اون از لابی با خودروسازها
کسی که به دروغ گفت واکسن ایرانی زده ولی واکسن اسپوتنیک روسی زده بود....و همچینین این اقا نامه امضا کرده بود که واکسن کرونا بده و نیارید..و باهاش مخالفت کرده بود...این وزیر بهداشت اصلا مناسب این شغل نبود...بدتر از نمکی .......از اب درامد
معاون توسعه ایشان دارای مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد ملایر میباشد و برادر زاده رحیمی وزیر محترم دادگستری هستند .
الحمدالله رب العالمین . خدایا هزار مرتبه شکرت
هر چند كه اين وزير ، عملكرد بسيار ضعيفي داشت ؛ اما تجربه نشان داده كه هر فرد ضعيفي كه از پستش كناره گيري كرد ؛ يك فرد ضعيف تر جايگزين اون شد . تا زماني كه شايسته سالاري ، مبناي انتصابات نباشد و تا زماني كه خويشاوند سالاري و زد و بندهاي و معاملات سياسي ، در انتخاب و بكارگيري مديران ، وجود دارد ؛ توقع نبايد داشت كه تغييري در وضعيت مملكت و رفع مشكلات ، اتفاق بيافتد
سرتون گرم دورهم واسه خودتون! جامعه یه طرف میره شما هم یه طرف. عین خیالتون هم نیست
فقط دولت قبل در بخش بهداشت و درمان در اون شرایط سخت کرونا واقعا جهادی درخشید واگه همین وزیر فعلی مسول زمان کرونا بود فوق فاجعه انسانی رخ میداد
باسلام تا زمانی که رفیق بازی تو بدنه هر وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی باشه مشکل با تغییر یک وزیر درست نمیشه دست کم خوبه وزیری جوان و پر انرژی زیاد در راس کار
بسمه تعالی.از وضع و اوضاع بیمه ها خبر دارید.؟ما که هر چه نسخه به داروخانه ها میبریم،یا خود داروخانه با بیمه حساب نمیکند و می‌گوید به شما فاکتور میدهیم،بروید از بیمه تان بگیرید،یا میگوید،این اقلام شامل بیمه نمیشود،یا میگوید،این را نداریم،یا این مشابه نسخه است،همین را ببرید، والا معلوم نیست همین هم گیرتان بیاید.کار مسئولین ما شده پیدا کردن ضعفهای دیگر کشورها و طوری مسائل دیگر کشورها را در صحبت‌هایشان مطرح می‌کنند که گویا دیگر ما در کشورمان هیچ مسئله و مشکلی در مدیریت و دیگر مسائل نداریم.
متاسفانه از اول با رزومه قبلی وعملکرد ایشان در سنوات قبل معتوم بود که این اتفاق می افتد
این دولت از هر گونه استیضاح و پاسخگویی مصون است هر کاری این باصطلاح وزیران بی کیافت انجام میدهند و مجلس هم با آنها هماهنگ است
بی کفایت ترین وزیر هست
الان در تبریز رییس دانشگاهی گذاشته که اصلا از خودش اختیار نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار