بازدید 21303
جزئیات فروش ۵ هزار یورو به مردم از زبان رئیس کل بانک مرکزی

نسخه جدید «فرزین» برای دلار؛ با ورود به بازار آزاد، «نرخ سازی» می‌کنیم

فرزین با تاکید بر اینکه در یک فضای مجازی و ذهنی برای کشور محدودیت ایجاد کردند افزود: در حالی که عملیات واقعی این نیست و منابع ارزی کشور آزاد است و تامین ارز در بازار به خوبی در حال انجام است، در فضای مجازی عددسازی می‌کنند و می‌گویند این بازار آزاد است!
کد خبر: ۱۱۶۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 23 January 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمدرضا فرزین، رئیس‌کل این بانک، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، درباره وضعیت بازار ارز گفت: ۲۰ روز پیش که در این برنامه حضور یافتم، نرخ ارز در بازار غیررسمی به ۴۴ هزار تومان هم رسیده بود و پس از آنکه ما برنامه‌هایمان را اعلام کردیم، نرخ ارز ریزش داشت و نشان داد که اگر بانک مرکزی بخواهد در بازار ورود کند این کار امکان‌پذیر و موثر خواهد بود. وی افزود: متاسفانه از روز پنجشنبه مجدداً نرخ‌هایی در بازار آزاد مطرح شده که قابل اعتماد نیستند.

بخش زیادی از ارز‌های بلوکه شده قابل استفاده شد

فرزین با ارائه گزارشی از اقداماتی که طی ۲۰ روز اخیر انجام داده است، بیان کرد: ما روز اول اعلام کردیم به دنبال ثبات ارزی هستیم، ثبات ارزی هم اقدامی یک مرحله‌ای نیست. نخستین کاری که انجام دادیم مذاکرات سازنده تجاری با شرکای تجاری کشورمان در قالب دیپلماسی پولی و بانکی بود. ما طی این مدت با قطر، امارات متحده عربی، چین و عراق مذاکرات بسیار سازنده‌ای داشتیم و در تمام آن‌ها نیز دستاورد‌های بسیار خوبی داشتیم. بطوری که منجر شد بخش زیادی از منابع ارزی تحریم و مسدود شده ایران قابل استفاده شود و هم اکنون از آن استفاده می‌کنیم؛ به عنوان مثال، از دیروز توانستیم حدود ۳۰۰ میلیون دلار از مجموع ۱۰ میلیارد دلار منابع ارز TBI که در عراق داشتیم را در بازار نیما برای کالا‌های اساسی عرضه کنیم و از این به بعد این ارز را در بازار نیما عرضه می‌کنیم و همه واردکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

ارز‌هایی که در چین داشتیم معمولاً در نیما به فروش نمی‌رفت، ولی هم اکنون در نیما به فروش می‌رسد و زمان تخصیص را که حدود ۲۱ روز طول می‌کشید به ۴۸ ساعت کاهش دادیم

فرزین ادامه داد: ارز‌هایی که در چین داشتیم معمولاً در نیما به فروش نمی‌رفت، ولی هم اکنون در نیما به فروش می‌رسد و زمان تخصیص را که حدود ۲۱ روز طول می‌کشید به ۴۸ ساعت کاهش دادیم. همچنین توانستیم در مذاکرات بسیار سازنده‌ای که با اماراتی‌ها داشتیم عرضه ارز درهم در سامانه نیما را افزایش دهیم.
 

تامین ارز ۲۸۵۰۰ تومانی بدون مشکل ادامه دارد

وی افزود: ما قول دادیم که نرخ را در سامانه نیما با میانگین ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت کنیم و هم اکنون این کار را انجام داده‌ایم و همه نیاز‌های کشور با این نرخ میانگین تأمین می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در همین ماه گذشته ۳.۳ میلیارد دلار ارز که متعلق به فروش نفت و پتروشیمی‌ها بوده تخصیص داده‌ایم که با همکاری بسیار خوب صادرکنندگان رقم خورده است و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.
 
وی ادامه داد: مذاکرات ما با این کشور‌ها همچنان در حال انجام است و تمام ارز‌هایی که در خارج از کشور داریم از طریق سامانه نیما در اختیار واردکنندگان برای واردات کالا قرار خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد بخش عمده نیاز‌های کالایی کشور را در سامانه نیما تامین کنیم، گفت: سه دسته کالا یعنی کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات در این بازار تامین می‌شود. بخش عمده‌ای از ارزی که در این بازار عرضه می‌شود متعلق به ارز حاصل از فروش نفت و بخشی از آن ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی است.

وی افزود: بخشی از محصولات مثل خشکبار نیز هستند که تا پیش از این با نرخی بالاتر از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ارز حاصل از صادرات خود را می‌فروختند که در رابطه با این محصولات در حال مذاکره هستیم که بخشی از آن را در بازار مبادله‌ای عرضه کنند و با ایجاد یارانه‌های صادراتی به گونه‌ای عمل شود که این صادرکنندگان از فروش ارز خود متضرر نشوند.
 

در بازار آزاد هم ورود خواهیم کرد

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در یک فضای مجازی و ذهنی برای کشور محدودیت ایجاد کردند افزود: در حالی که عملیات واقعی این نیست و منابع ارزی کشور آزاد است و تامین ارز در بازار به خوبی در حال انجام است، اما در فضای مجازی عددسازی می‌کنند و می‌گویند این بازار آزاد است!

فرزین تصریح کرد: ما در بازار آزاد هم ورود خواهیم کرد و شروع به نرخ سازی می‌کنیم لذا  بانک مرکزی نرخ سازی را از این به بعد با اقدامات خود انجام خواهد داد.

رییس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: آمار ۹ ماهه بانک مرکزی نشان می‌دهد که حساب کالای کشور یعنی صادرات منهای واردات، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مثبت بوده است؛ یعنی به این میزان بیش از واردات، صادرات داشته‌ایم. میزان صادرات ما ۷۳.۴ میلیارد دلار بوده که ۳۱ درصد رشد داشته است. در حالی که واردات ما ۵۲.۹ میلیارد دلار بوده که ۱۹.۶ درصد رشد کرده است. همین باعث شده که ذخایر ارزی کشور به دلیل صادرات بیش از واردات، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند و این ذخایر هم اکنون در دسترس ماست و ما هیچ مشکلی در تامین نیاز‌های ارزی کشور برای تامین کالا نداریم.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیت ارزی وجود ندارد تاکید کرد: صادرات ما بیش از واردات است و همه آن قابل دسترس شده، مذاکرات ما نتایج مثبتی داشته و همه این موارد در عملکرد ما منعکس شده است. اگر تخصیص ارز در سامانه نیما را با سال گذشته مقایسه نمایید متوجه افزایش تخصیص می‌شوید و هم اکنون به طور میانگین با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان کالا‌های اساسی تامین می‌شود.

فرزین ادامه داد: یکی از نیاز‌های دیگری که مطرح کرده بودیم، بازار متشکل ارزی بود؛ در بازار متشکل ارزی، اسکناس عرضه می‌شود که بخوبی در حال انجام است. از ابتدای امسال ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون دلار اسکناس به بازار تزریق کرده‌ایم که قیمت آن بین ۳۷ هزار تومان تا ۳۹ هزار تومان بوده است. همین روز گذشته ۲۱ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد که بانک مرکزی تنها سه میلیون دلار از این رقم را عرضه کرده است و ۱۸ میلیون دلار از این رقم را خود صرافان عرضه کرده‌اند.
 

تفاوت‌های ارز ۲۸۵۰۰ تومانی با دلار ۴۲۰۰ و ۱۲۲۶ تومانی

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به نقد‌هایی که درباره سیاست ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی مطرح شده است و این نرخ را مثل ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۲۲۶ تومانی دانسته‌اند، گفت: نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ با سیاست‌های تثبیت قبلی تفاوت‌هایی دارد. بانک مرکزی مکلف است ارز را در سامانه نیما با نرخ ETS و طبق قانون با نوسان ۲ درصدی عرضه کند. در روزی که نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی اعلام شد، نرخ ارز ETS حدود ۲۹ هزار تومان بود و نرخ ۲۸ و ۵۰۰ تومانی در واقع میانگین است.

نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بودجه دولت را به تعادل می‌رساند. دولت در حال حاضر بودجه خود را با نرخ ۲۳ هزار تومان تحویل مجلس داده است، بنابراین این نرخ بودجه دولت را به تعادل می‌رساند و حتی دولت ارز حاصل از نفت خود را در این نرخ می‌تواند با قیمتی بیش‌تر بفروشد


 
وی افزود: نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بودجه دولت را به تعادل می‌رساند. دولت در حال حاضر بودجه خود را با نرخ ۲۳ هزار تومان تحویل مجلس داده است، بنابراین این نرخ بودجه دولت را به تعادل می‌رساند و حتی دولت ارز حاصل از نفت خود را در این نرخ می‌تواند با قیمتی بیش‌تر بفروشد. البته در رابطه با کالا‌های اساسی ممکن است ارز با نرخ کمتری خریداری شود.
 
فرزین در ادامه تاکید کرد: با این نرخ تعادل مصرف کننده برقرار خواهد شد و در واقع قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم با افزایش نرخ ارز، افزایش پیدا نمی‌کند. به همین دلیل، نرخ ۲۸ و ۵۰۰ تومانی برای مصرف‌کنندگان نیز اقدام مثبتی است.
 
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه با این نرخ تنها برای برخی صادرکنندگان ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید، افزود: بخش عمده این ارز مربوط به نفت و بخشی از پتروشیمی‌ها می‌شود و این صادرکنندگان مشکلی پیدا نمی‌کنند. در رابطه با دیگر صادرکنندگان در روش جدید بازارسازی که داریم، حتما این را جبران می‌کنیم تا متضرر نشوند؛ بنابراین نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تعادل را برای دولت، مصرف‌کننده و تولیدکننده برقرار می‌کند و به همین دلیل نرخ قابل اعتمادی است.
 

راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا دوهفته آینده

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: من قول دادم که بازار مبادله طلا و ارز را راه‌اندازی کنم. این بازار تا دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد. در این بازار نه تنها اسکناس‌های فعلی را عرضه خواهیم کرد بلکه از طریق سامانه «ناخدا» نیز تامین ارز نیاز‌های ارزی انجام خواهد شد، مثلا افرادی که فرزند آن‌ها خارج از کشور دانشجو است، افرادی که بیماری در خارج کشور دارند، آژانس‌های گردشگری و سایر موارد نیاز‌های ارزی خود را در این بازار که نرخ و تابلو مخصوص به خود را خواهد داشت، تامین خواهند کرد. فرزین تاکید کرد که تخصیص ارز به این گروه‌ها بر اساس مستندات ارائه شده خواهد بود.

جزئیات فروش ۵ هزار یورو به مردم از زبان رئیس کل بانک مرکزی

وی درباره علت اینکه چرا عرضه ارز از سوی صرافی‌ها را مطرح کرده‌ایم، گفت: صرافی‌ها را آزاد کرده‌ایم که بتوانند خرید و فروش کنند و در حالی که قبلاً تا ۲۰۰۰ یورو می‌توانستند به افراد بفروشند، اکنون این رقم را به ۵ هزار یورو افزایش داده‌ایم. اگر صرافی‌ها کسری داشتند، ما در بانک مرکزی آن را تامین خواهیم کرد.

صرافی‌ها را آزاد کرده‌ایم که بتوانند خرید و فروش کنند و در حالی که قبلاً تا ۲۰۰۰ یورو می‌توانستند به افراد بفروشند، اکنون این رقم به ۵ هزار یورو افزایش داده‌ایم. اگر صرافی‌ها کسری داشتند ما در بانک مرکزی آن را تامین خواهیم کرد.


 
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به کسانی که فکر می‌کنند، بازار بانک مرکزی قادر به تامین اسکناس بازار نیست، گفت: ما در بانک مرکزی همه نیاز‌های اسکناس ارزی را تامین  و با راه‌اندازی سامانه ناخدا، همه نیاز‌ها را بر اساس مستندات تأمین خواهیم کرد.
 
فرزین درباره ابهام اینکه صرافی‌ها محدود شده‌اند، توضیح داد: ما گفته‌ایم که رفع تعهد به جای صرافی، توسط بانک مرکزی صورت بگیرد. ما به صرافی‌ها اجازه خرید و فروش ارز دادیم، در حالی که قبلا چنین امکانی نبود.

وی ادامه داد: چون یک عدد ۳۰ هزار یورو در بخشنامه اخیر آمده بود، این تصور ایجاد شده که صرافی‌ها تا سقف ۳۰ هزار یورو می‌توانند معامله کنند، در حالی که این عدد به این معناست که پوزیشن مثبتی که صرافی‌ها می‌توانند حفظ کنند ۳۰ هزار یورو است؛ یعنی اگر در یک روز ۱۰۰ هزار یورو خرید، باید ۷۰ هزار یورو آن را بفروشد. قصد ما این است که ارز در صرافی نماند و بتواند آن را به مردم بفروشد؛ بنابراین، بخشنامه جدید، فرصت جدیدی به صرافی‌ها برای حضور در بازار ارز داده است.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: برای افرادی که سهیمه ارز ۲ هزار یورویی خود را دریافت کرده‌اند، آیین نامه فعلا اجازه دریافت تا سقف ۵ هزار یورو را به این افراد نمی‌دهد.
 

نرخ سازی در بازار آزاد


فرزین اظهار کرد: از روز سه‌شنبه اعلام کرده‌ایم که تا ۵ هزار یورو ارز فروخته خواهد شد. این ارز از طریق صرافی‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. صرافی‌ها اختیار خرید و فروش ارز را دارند و اگر محدودیتی در این کار داشتند، بانک مرکزی در بازار متشکل و در قالب یک حراج به آن‌ها ارز می‌فروشد و در واقع، نرخ در این محل تعیین خواهد شد. به دنبال این هستیم که این نرخ به نرخ بازار آزاد تبدیل شود. با توجه به اینکه یکی از اشکالات بانک مرکزی تا به حال این بوده که نتوانسته نرخ ساز بازار ارز باشد، تلاش می‌کنیم تا با این روش به یک نرخ ساز در بازار آزاد تبدیل شویم.

نسخه جدید «فرزین» برای دلار؛ با ورود به بازار آزاد، «نرخ سازی» می کنیم

 

راه‌اندازی امکان سواپ و فیوچرز در بازار مبادله طلا و ارز؛ بعد از ثبات ارزی

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای ایجاد بازار مبادله ارز و طلا انجام شده و تا دو هفته دیگر بازار مبادله ارز و طلا ایجاد می‌شود، گفت: تمام نیاز‌های خدماتی ارزی که بالغ بر ۴۰ نوع نیاز ارزی است، تامین خواهیم کرد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در این مدت نیز به دلیل هیجاناتی که در بازار آزاد به وجود آمده است، با دستورالعمل جدید ارز را تامین خواهیم کرد تا بازار مبادله ارز و طلا ایجاد شود.
 
فرزین در رابطه با بازار مبادله ارز و طلا گفت: در این بازار علاوه بر اسکناس، بازار حواله را نیز راه‌اندازی می‌کنیم و به دلیل اینکه طلا نیز در این بازار مبادله می‌شود، سکه نیز در این بازار وجود دارد. همچنین از ابزار‌های لازم برای بازار ارز از قبیل ابزار سواپ استفاده خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه افق بلندمدتی برای بازار مبادله در نظر گرفته شده، تاکید کرد: در حال حاضر فضا هیجانی است و به این دلیل سعی می‌کنیم در این بازار همه نیاز‌ها را برطرف کنیم و پس از آن از سایر ابزار‌هایی که در بازار‌های ارز دنیا از آن استفاده می‌شود، بهره خواهیم برد. در این بازار به دنبال راه‌هایی هستیم تا از ابزار‌هایی مثل سواپ، فوروارد و فیوچر استفاده شود. اما این اقدامات موکول به آینده می‌شود و در حال حاضر به دنبال ایجاد ثبات در بازار هستیم.
 

برای کنترل تورم یک برنامه کلی از سمت حاکمیت نیاز است

رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با کنترل تورم گفت: منشأ نقدینگی در کشور مربوط به پایه پولی و ضریب فزاینده است، افزایش پایه پولی نیز ناشی از بدهی دولت و ناترازی بانک‌هاست. همچنین در صورتی که نتوانیم ارزی را که به دولت می‌دهیم ریال آن را بفروشیم، نقدینگی افزایش پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: در خصوص بودجه تعاملات خوبی با سازمان برنامه و مجلس داشتیم تا بتوانیم یکی از منشا‌های تورم که در صورت کسری بودجه دولت رخ می‌دهد را کاهش دهیم. البته برای بانک‌های دارای ناترازی برنامه خواهیم داشت، چون اضافه برداشت تعدادی از این بانک‌ها بالاست، در حالی که برخی از این بانک‌ها، دارایی‌های خوبی دارند و می‌توانند با فروش دارایی‌هایشان مشکل خود را حل کنند.

برای بانک‌های دارای ناترازی برنامه خواهیم داشت، چون اضافه برداشت تعدادی از این بانک‌ها بالا است، در حالی که برخی از این بانک‌ها، دارایی‌های خوبی دارند و می‌توانند با فروش دارایی‌هایشان مشکل خود را حل کنند.


 
فرزین با بیان اینکه از ابزار سیاست پولی استفاده خواهیم کرد، گفت: تمامی تورم مربوط به سیاست پولی نیست، بلکه بخشی از آن به سیاست مالی نیز مربوط است که از طرف دولت، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه باید کنترل شود. برای کنترل تورم یک برنامه کلی از سمت حاکمیت نیاز است و  بانک مرکزی هم از سمت پولی به این برنامه وارد شود.
 
وی افزود: محدودیت در ترازنامه بانک‌ها از قبل اعمال می‌شد؛ اما ما آن را ادامه می‌دهیم، همچنین بسته سیاست‌های پولی را در هفته‌های آتی عرضه و تلاش می‌کنیم با تعامل با بانک‌ها وضعیت بهتری را برای سال آینده رقم بزنیم.
 
رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی در رابطه با تغییر یا افزایش نرخ سود بانکی تصریح کرد: در این خصوص شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای دارد که انشاءالله در آینده نزدیک آن مصوبه را اجرایی می‌کنیم.

برنامه بانک مرکزی برای عرضه سکه در بورس


وی در رابطه با عرضه ربع سکه گفت: عرضه ربع سکه در قیمت آن به شدت موثر بود، اما با افزایش انتظارات تورمی فاصله بین قیمت فروش ما و بازار ایجاد شد. گفتنی است، حباب سکه انتظاری است و برنامه ما نیز برای عرضه مستمر است و اگر نیاز باشد سکه تمام نیز عرضه خواهیم کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۷
شما هم بردی در فضا مجازی دلار بیارید پایین با اخبار مذاکره از این دست کارا مگ کاری داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آقای دکتر فقط این و بگم شما از همتی با سوادتر نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
عین روز روشنه نمیتونه کاری انجام بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اگر از فردا حقوق ها و هزینه ها با دلار پرداخت شوند دیگر مشکل حل می شود از ین چین در پرداخت حقوق و هزینه ها و ... استفاده شود ثابت می ماند چون قدرت شان را می توانند حفظ کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
کاش از نخبگان اقتصادی کشور مشاوره می گرفتید.
بین این همه وزیر فقط دکتر طیب نیا وزیر دوره اول روحانی کارش درست بود که آکادمیک برخورد می کرد که متاسفانه روحانی همان را هم کنار گذاشت و بعد از او داستان شروع شد و تا الان ادامه دارد.
کاش متوجه می شدید هر چیزی علمی دارد و تصادفی و شانسی نمیشه باهاش کار کرد.
خودتون برای درمان می روید پیش کسی که بلد نیست و همینجوری تصادفی نسخه می پیچه یا حاذق ترین و باسوادترین پزشک را انتخاب می کنید. وقتی واسه سلامتی به پزشک حاذق مراجعه می کنید چرا برای اقتصاد به پیش اقتصاددان حاذق نمی روید؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
همین امروز اگر ند پرایس اعلام کند جلسه بعدی برای مذاکرات برجامی در موگادیشو برگزار می شود
دلار 10 هزار تومان تا شب می ریزد
به این می گویند اقتدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ما هم باید کاری را بکنیم که ونزوئلا کرد
بولیوار را کنار گذاشت و با دلار داد وستد قانونی شد و البته با آمریکا صلح کرد و تورم یک رقمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دوست گرامی ند پرایس،،اگه قیمت دست اوناست پس مسوولان ما چه کاره اند؟شما که دائما میگید غربیا عددی نیستن
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
در فضای مجازی عددسازی می‌کنند و می‌گویند این بازار آزاد است!!!!!!
تا زمانی که بودجه بی حساب و کتاب خواهد بود تورم هم خواهد بود و زندگی و معیشت مردم قربانی این وضعیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
قیمت 23 هزاری دلار در بودجه 45 فروخته بشه حال داره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اقای فرزین دست بردار از این حرکات نمایشی
صالح آبادی هزار مرتبه بهتر از شما بود و لااقل روراست بود
شما عملکرد بسیار ضعیفی در بانک ملی و سازمان هدف مندی یارانه ها داشتید
ادعا میکنید ربع سکه حباب داره خوب بسم الله در بورس قیمت
پایه را ۵ میلیون اعلام کنید تا مردم بخرند نه اینکه قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون باشد آقایون بیایند به اسم کشف قیمت ۹.۵ میلیون بفروشید

تمام کارهای بهمنی در سال ۹۰ را در دارید تکرار میکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
احتمالا دلار وقتی ۱۰۰ هزار تومان شود پهلوون فرزین می اید شبش در تلویزیون می اید و میگوید کل پولهای بلوکه شده در چین و کره جنوبی و هند و عراق و حتی پولهای بلوکه شده در امریکا ازاد شده
برو اقای محترم
محدودیت ارزی علیه مان توسط امریکا داره شدیدتر میشه و چینی ها و کره جنوبی ها هم علیه مان شده اند، بعد شما هم مثل همتی خالی بندی میکنی؟؟؟
صالح آبادی هزار مرتبه بهتر از شما و همتی بود و شما دارید همان صحبتها و خالی بندی های همتی را با جیب خالی خزانه تکرار میکنی
خدا بخیر بگذرونه دوباره مسئولین دست بکار شدند با توجیه طرح را ارائه و بعد هم که نشد دشمن و..... را عنوان می‌کنند
نرخ سازي هميشه بوده اين اقا فقط لو داد
اگر کانالهای تلگرامی قیمت تعیین می کنند خوب دولت هم چند صد کانال بزنه قیمت سازی کنه

واقعیت اینه که مثلا کانال نرخ درهم که در دبی هم هست نرخ سازی نمی کنه فقط نرخ رو اطلاع می ده و منطق پشتش باعث میشه که بازار بهش اعتماد کنه و بیش از 10 تا 20 سال مرجع نرخ درهم بوده حالا شکل اطلاع رسانیش عوض شده قبلا با تلفن بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مسخره بازی درنیار
بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند
حتی اگر تقاضای کاذب باشد
در ژاپن نوعی خربزه صدها هزار دلار قیمت دارد. یک تقاضای کاذب. ارزش حقیقی ندارد اما یک واقعیته
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جواب ۱۲۴۸: اقای محترم سایتهای معروف ارز فقط قیمت اعلام می‌کنند و قیمت سازی نمی کنند و ان چیزی که قیمت سازی میکند اقتصاد یک کشور شامل : شرایط تورمی و نقدینگی و رشد اقتصادی و میزان فروش نفت و المانهای دیگر است که قیمت ارز یک کشور را تعیین می‌کند
اگر منطق عرضه و تقاضا را در مورد قیمت ها بخواهید اجرا کنید خوب بیایید نصفه شب دم پمپ بنزین‌ها و بگویید الان که مشتری بنزین ندارد پس نرخ ان باید رایگان باشد چون متقاضی ان وقت شب ندارد!!!
عرضه و تقاضا در اقتصاد جایی مشخصی دارد استفاده ان ولی نه در مورد قیمت ذاتی ارزها
شما دنباله رو اخبارهای فیک هستی و از منطق اقتصادی پیروی نمی کنی (اصطلاحا فاندامنتال)منتهی واقعیتهای اقتصاد را با فاندامنتال بازی نمیشود به دست اورد و هر گاه نوسان ارزی رخ می‌دهد از ۳ کشور مختلف آزادسازی ارزی رخ دهد
با سلام واحترام

فقط نسخه آقای خاتمی جواب میدهد: تنش زدایی با جهان=توافق با آمریکا واروپا=گاهش قیمت دلار=افزایش قیمت ریال=ثبات اقتصادی=افزایش رضایتمندی مردم

نسخه ریسی=عدم توافق=افزایش تنش با آمریکا واروپا=افزایش قیمت دلار=فشار اقتصادی بیشتر برمردم بدبخت
اشتباه قبلی ها رو تکرار نکنید. اگر چند میلیارد دلار هم تو بازار ازاد بریزید، همه رو رمدم می خرند و قیمت پایین نمیاد. فقط دلار هدر میدید.
راهکار اینه که کلا خرید و فروش دلار رو ممنوع کنید. دلار فقط باید دست دولت باشه و فقط برای مصارف واردات کالای مورد نیاز با نرخ منطقی مصرف بشه. هر کس کالای مورد نیاز می خواد وارد کنه دلار بهش بدهند و باید کالا با نظارت فروخته بشه. اینکه به هر کد ملی دلار بدهیم یعنی چه؟ دلار رو ببره تو خونه نگهداره که چه؟ نفت فروختیم دلارش کذیم حالا دلار تو کردیم تو متکا و بالش. این سرمایه باید گردش داشته باشه وگرنه هیچ استفاده ای نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
حرف تو وامثال تو باشه همه چی قدغن آخه اگه قرار بود با بستن و بگیر و ببند درست بشه و مملکت آباد شه تو این چهل سال میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این رویه ای که می فرمایید جایی دیگر هم اجرا شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مردم پول ندارند دلال می خرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
یه نگاه به دوران خاتمی بندازی میفهمی اون دوران هم دلار سه برابر شد
الان مامورین نیروی انتظامی کجا هستند تا با اخلالگران بازار ارز برخورد بکنند ؟
جناب فرزین عزیز
اولا به امارات که هم پیمان اسرائیل شده اصلا نمیتوان اعتماد کرد
دوم : وقتی کشورهای غربی پول ترزیق میکردند برای اغتشاش و الان از آن مایوس شدند شک نکن که این پولهای کلان را برای برهم زدن بازار ارز هزینه میکنند
سوم اینکه : شما برای موفقیت پشتوانه میخواهید و وقتی حتی مدیران دولت دلار میخرند و دعا میکنند که دلار گران شود تا سود کنند چه پشتوانه ای دارید حتی مدیران مملکت خودتون هم پشتتون نیستند
چهارم:بسیاری از مردم لج کردند و شاید بتوان گفت شاید حق هم دارند مدیرانی که اصلا مدیر نیستند و صرف آشنائی با ... و ژن ... مدیر شدند و اصلا اعتقادی به خدا و آخرت ندارند ولی به ناچار ادای معتقدین را در می آورند و بعد اختلاس آنچنانی و .... میکنند اعتقاد را از مردم برده اند و دولت میگوید گاز کمتر مصرف کنید برعکس بیشتر مصرف میکنند و... اینها همه از روی لج بازی است و عده ای مردم بیچاره هم به پای این دو طرف دارند میسوزند و در گل گرانی و زندگی مانده اند آخه کارمند بدبخت که نمیتونه لج بازی بکنه و نه و از طرفی دولت هر سال میگه تورم 80 درصده حقوقش را ده بیست درصد اضافه میکنه چه گناهی داره که این وسط له میشه
روبل چی شد !؟ یوان چین چی شد ؟!
مگر با اون کشورها تفاهمنامه تجارتی چند صد میلیاردی امضا نکردین !؟
چرا روبل وارد بازار نمیکنین !؟
چرا همش دلار دلار دلار میکنین !؟
دلار که برای امپریالیسم چهانوخواره که
مرگ بر تو ای آمریکا - میچکد از دست او تو جوانان ما ننگ بر تو ای آمریکا مرک بر تو ای آمریکا
چرا دس از سر دلار بر نمیدارین !؟
چرا اقتصادتون گره خورده به دلار !؟
خخ خخ خخ خخ خخ خخ خخ خخ
امیدوارم این نرخ سازی به معنی رانت سازی گسترده نباشه! مثلا دلار رو ارزون ندن به یک عده که برن گرونتر بفروشن و کلی سود به رانتخواران برسه.
این اقتصاد مریض دفاعی ندارد.
فرزین دوست داریم فرزین دوست داریم
امروز بریم برای دلار ۵۰؟؟
چقدر آزمایش و خطا ؟مردم رو نابودکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دوست عزیز ازمون وخطا نیست تمام این اعمال حساب شده است برای فقیر شدن من وشما
سلام بر دلار ۲۸۵۰۰۰ تومان...
تمام این حرفها رو تمام رییس بانک مرکزی های قبلی زدن و هیچ کدوم هیچ کاری نتونستن بکنن
با این تفاوت که این بابافهمیده که قیمت ارز تو بازار تعیین میشه و نه تو اتاق رییس بانک مرکزی بنابراین تصمیم گرفته در عین ناامیدی به شبکه های اجتماعی چنگ بزنه
این چه وضع مملکت داری هست برادران عزیز! با این چیزها مشکل حل نمیشه. همه می دونیم تلاطم بازار ارز ما به خاطر نگرانی مردم از بی ثباتی اقتصادی و بی ارزش شدن پول ملی است. درد ما نبود یک رابطه خارجی باثبات است. هیچ مملکتی در دنیا (حتی خود آمریکا!) وقتی در محاصره قرار بگیره دوام نمیاره. چرا این زنجیر دور خودتون را هر روز تنگ تر می کنید. لطفا اول درد را پیدا کنید بعداً دنبال دوای درد باشید. اگر شما چند میلیارد یورو هم به بازار تزریق کنید در چند روز تبخیر میشه. وقت آن رسیده که عقل کل ها قدری چشمان خودشون را باز کنند و به فکر آینده و مصالح مملکت باشند
نسخه جدید «فرزین» برای دلار؛ با ورود به بازار آزاد، نرخ سازی ، خانه سازی و ........ می‌کنیم
سالهاست همین جمله تکرار میشه: محدودیت نداریم اوضاع عالیه ارز خیلی زیاد داریم گرانیها تقصیر جو روانیه!
اگر اینطور بود که دلار نباید 45 تومن میشد، ادعا نکن، دلارهای بانک مرکزی را بریز بازار بفروش 20 تومن تا باور کنیم تو راست میگی.
تا حالا که غیر دروغ به مردم چیزی نگفتین
یاد روسای قبلی افتادم بهمن گفت از فردا ارز را 12000 ریال می فروشیم بعد ارز جهانگیری شد و حالا ارز فرزینی
حرفهایت مورد تازه ای نداشت و تکرار خرف های دکتر نهاوندیان بود در زمان اعلام ارز جهانگیری که ایشان هم اغلام کرد تراز ارزی کشور مثبت است لذا نرخ 3500 تومانی را بیست درصد افزایش میدهیم که با اصول اقتصادی درتضاد است اگر کشور ماراد تجاری داره باید پولش در مقابل ارز های دیگر قویتر بشه نه اینکه روز به روز ضغیقتر و بوضوح دیدیم که نرخ جهانگیری فقط یک توهم وتحمیق مردم بود اقای فرزین استدلال شما هم همان استدلال اقای دکتر نهاوندیان است و28500 تومان هم همان شرایط 4200 تومان
آفرین به شما و این کشف جدیدتون ،خیلی زحمت کشیدید. شما هم برید تو فضای مجازی قیمت همه چی را نصف علام کنید ،تو دنیا حقیقی که عرضه کاری نداشتید .نتیجه نبود سواد و به سخره گرفتن علم اقتصاد تو کشور ما همین میشه .متاسفم
فضای مجازی که 3 ماهه فیلتر شده، از چی حرف می زنی جناب
مشکل اینه که اون موقع که باید تو فضای مجازی میدان داری میکردید دستور دادید تمام سایت های رسمی حق ندارن قیمت دلار رو بزنن همین باعث شد میدون بیافته دست تبهکارا... همیشه بدون ذره ای تفکر کار میکنید
آخه بنده خدا چی بگه ؟ یک تیمی که بین دو نیمه بازی هست و شش تا گل تو خونه خودش خورده اگه دوربین رو بیاری بگی مصاحبه کنه چی میگه ؟ میاد بگه باختیم . معلومه که نه . شنونده باید عاقل باشه .
یک بار دیگه یکی پیدا شده که فکر می‌کنه عقل کله و کاریو که قبلا بارها انجام شده و شکست خورده به عنوان نوآوری برامون کادو آورده.
شما خودت رو هم تکه تکه کنی دلار وارد کانال چهل تومن شده و هیچ کاری از دست ات ساخته نیست.و بعیده به کانال پایین تر برگرده.روزی هم که با توجه به شرایط اقتصادی و مولفه هایی مثل رشد اقتصادی و تراز تجاری و حجم نقدینگی ..... قرار باشه دلار بشه صد هزار تومن باز هم هیچ کاری از دستت ساخته نیست.
دکتر عارف یک حرفی سال 92 در مناظرات انتخابی داشت که با سعی و خطا نمی شود مملکت را اداره کرد.
الان که این برنامه های آقای فرزین را می بینم یاد این حرف دکتر عارف می افتادم.
ان شا الله موفق باشین.
آقای فرزین می گویند دلالان عدد سازی می کنند ولی خودش هم می گوید می خواهد نرخ سازی کند ، این دو چه فرقی دارند؟؟؟
دکان خوبی برای خودتان باز کرده اید دلار بالا خواهد رفت چه با فرزین و چه بدون فرزین اصلا قانون داریم
برای انحراف افکار عمومی فقط نفرات عوض میشود
دکتر همتی. بایستی ریاست بانک را به عهده بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
تو فکر کن همتی با رئیسی کار کنه
آقای فرزین شما هم یه کانال بزن تو فضای مجازی نرخ بده ببینیم چقدر دلار رو میاری پایین
آقای فرزین در خوشبینانه ترین حالت میتوانم به جرات بگویم اینکاره نبوده و مدیر گذر از بحران نیستید وگرنه علیرغم تمام تحریم های ظالمانه امریکا و اروپا و کاهش درآمد ارزی و دهها مشکل دیگر دولت هنوز آنقدر ابزار قدرت در اختیار دارد که اگر من جای شما بودم طی کمتر از یک هفته فیمت دلار را به زیر 10.000 تومان رسانده و چنان ضربه مهلکی به مافیای دلار وارد مینمودم که برای همیشه بازار ارز را رها سازند.جناب فرزین من همان کسی هستم که در چند ساعت اول انتخاب شما برایت نامه نوشته و اعلام امادگی نمودم تا ظرف کمتر از سه ماه قیمت دلار را با فرمولی طلایی به زیر 10.000 تومان برسانم.البته به جای سه ماه در سه روز هم این اقدام بزرگ تحولی امکان پذیر بوده و هست ولی به این دلیل مدت را سه ماه اعلام کردم تا تجار و صادر کنندگان و فعالین اقتصادی و شاغلین کسب و کار مجال بازیابی و تطبیق خود با شرایط جدید را داشته و به سبب غافلگیری زندگی و سرمایه شان نابود نشود.جناب فرزین راهی که شما برای بازارسازی انتخاب کرده اید راهی اشتباه و امتحان شده توسط اسلاف خودتان در بانک مرکزی است و روزی متوجه این خطای فاحش خواهید شد که تتمه ارز کشور را هم با کارت ملی های اجاره ای در جیب دلالان و سفته بازان بزرگ ارز نموده و جیب گشاد انها را پر کرده و مردم و کشور فقیرتر از امروز نموده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
با کدام دلار؟
بنده خدا بانک مرکزی آمریکا را هم بیاورند تهران برابری ارزی جیز دیگری است
برابری ارزی با ارز پاشی و یا عدم ارزپاشی که نیست
تا رانت و ویژه خواری و بودجه های خاص و تحریم هست فرزین که سهله بزرگترین اقتصاددانهای دنیا هم کاری نمیتونن بکنن
دلار هرچي بالاتر بره به نفع دولته چون دلاراشو بالاتر ميفروشه و باهاش بودجشو تامين ميکنه
توزيع کننده اصلي دلار در بازار دولته و قطره چکوني توزيع ميکنه تا قيمتش بره بالا و ريال بيشتري براي بودجه بي در و پيکرش بدست بياره .
درست مثل خودروسازها که با توليد و عرضه کم خودرو باعث نجومي شدن قيمت خودرو شدن و خرج بريز و بپاشها و پاداشهاي آنچناني رو اينجوري تامين ميکنند
جمع کنید این مسخره بازی را. دور مملکت دیوار کشیدید با همه دنیا هم سر جنگ دارید بعد میخواهید وضع اسفناک اقتصادی هم درست بشه
لطفاً مواظب باشید در معاملات بازار جدید لیکوید نشید
دلار هزار تومن هرکی هرجی خواست بهش تحویل بدم
از زمان احمدی نژاد مسولین اینگونه صحبت میکردند که این قیمت ها حباب . تا الان این حباب نه تنها نترکید بلکه بزرگتر هم شد.
تا زمانی که با کشورهای دیگه صادرات و واردات نداشته باشیم دلار روز به روز گرون میشه به این میگن اقتصاد البته این یه دلیلش است دلیل دیگر وارد شدن پول به کشور مثل توریست که متاسفانه اینم ......
امريكا در ٢٥٠ سال پيش تاسيس شد از اون زمان تا حالا يك سنتى و يك دلارى امريكا وجود داشته و دارد و ارزش خود را حفظ كرده و در سراسر جهان موردمعامله قرار ميگيرد، اما در ايران بخاطر كارنامه درخشان اقتصادي دولتمردان كه در حال ركورد زدن هستن ، ظرف سالها از ١٨ واحد پولي ١٥ تاي آنها منقرض گرديده و فقط ١٠٠٠ تومنى و ٥٠٠٠ تومنى و ١٠٠٠٠ تومنى باقي مونده كه اگه با همين دست فرمون پيش بريم اين سه واحد هم ظرف چن ماه آينده ارزش خودشونو از دست ميدن و كلا نسل واحدهاى پولي ايران مثل نسل دايناسورها منقرض ميشود
با اقتصاد سرطانی چیزی درست نخواهد شد.
همان داستان فروش سکه به مردم برای کنترل افزایش نرخ سکه. ...
این قیمت دلار و سکه واقعا شرم اوراست
آقا جز یک نرمشی قهرماننانه جام زهر دیگر و کوتاه آمدن و دست دوستی و تنش زدایی و امتیاز دادن یا هر چیزی که اسمش را می‌خواهید بگذارید برای برون رفت از وضعیت قفل شده امروز هیچ راه دیگری وجود ندارد هر چه طول بدهید بدتر است و هزینه اش سنگین تر خواهد مردم تا قیامت قرار نیست زندگی نکنند و هزینه آرمان گرایی شما را بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
واقعا مطمئنی که غربیها حاضر به دوستی با ایران هستند؟ اگر هستند چرا اولش میخوان قدرت نظامی ایران رو بگیرن؟ چون قراره بعد از توافقات بازهم دشمن بمونن؟
سلام
روز چهارشنبه صالح آباد خرید می کردم یه دفعه گفتن دلار دو هزارتومن گرون شد همون لحظه برخی از فروشنده ها تاکید می کنم برخی از فروشنده ها قیمت هاشونو بیست درصد گرون کردن که خودم شاهد بودم
دلار 5 درصد گرون شد اجناس بیست درصد... جل الخالق
یک ماه پیش دلار گرون کردید سودش رو دادید بابت سود سهام عدالت الان هم برای عیدی ومخارج آخر سال کارمندان وحقوق بگیران لازم دارید دیگه ،دشمن وفضای مجازی هم به دادتون میرسه که پشتش پناه بگیرید.
سلام
دلار را به شصت و پنج هزارتومان میرسانند و بعد چهار صفر را حذف خواهند کرد!!!
لطفا بسه دروغ
دلار وقتی به تعادل می رسد که تک نرخی باشد و قیمت را عرضه وتقاضا تعیین کند که در این صورت با رشد نرخ ارز صادرات رونق میگیرد و ارز وارد می شود و در صورت کاهش نرخ ارز واردات زیاد می شود و قیمت به تعادل می رسد.با دستور و بگیر و ببند نمی توان قیمت ارز را کنترل کرد.
مرگ بر تحریم
آی باری کلا
رئیس بانک مرکزی کی بودی تو
یه زنگ بزن به مسولین امریکا یا اروپا صد هزار دلار بهشون بده خبر اعلام کنن که امریک با شروط ایران موافقنت کرده و برجام زنده شد راهی دیگه نداری ضمنا قیمت های مسکن و گوشت و خودرو برنج هم بر میگرده یا اونا بالا میمونن
ادم واقعا تعجب میکنه از این نوابغی که هنوز هم ..........برادر من ارز پاشی از هر نوعش اشتباه است ..اقای رئیسی وقتی گفتی پانصد کارشناس اقتصادی خبره را به صف میکنم ، این بود ؟ ای خدا نجات بده مارو از دست این کار نابلدی مسئولین.
فهمیدید که آمریکا چه غلطایی میتونه بکنه؟!
فکرمی کردمی تواندبرای بازارنسخه بنویسدولی برعکس شدوبازار برایش نسخه نوشت
آقای فرزین، هر چی گفتی قبول، فضای رسانه ای و دشمن و اسراییل و آمریکا... فقط بگو دقیقا نقش و خاصیت شما و بانک مرکزی چیه؟؟ اگر یک کانال تلگرامی قراره نرخ دلار را تعیین کنه، دقیقا نقش شما چیه؟
اگر دارایی لازم برای تداوم سیاست دخالت در بازار ارز ندارید اقدامی انجام ندهید زیرا دخالت شما باعث نوسان مقطعی و متضرر شدن خیلی ها منتهی میشود
نسخه جديد فرزين براي دلار !
------------
وقتي كه در مغازه اكبر آقا سوپري ، آميرزا محمد از درد پا ناليد و از ناتواني و ضعف و نيز قلّت مداخل بازنشستگي و كثرت مخارج گفتم : « آميرزا خدا برات خوش بخواد ، خدا كمكت كنه » !
آميرزا محمد سرش را تكان داد و تبسمي كرد و گفت : « من كه آفتابم لب بامه و آبم باغچه آخر ، ... چهارتا بعد از ظهر ديگر باشم يا نباشم ... مهم نيست ! بايد دعا در حق جناب فرزين كرد ، خدا كمك او بكنه ! ، همه ما بايد دعا در حق او بكنيم ! اگر انشا الله خدا كمك او بكنه ، انگاري كمك من هم كرده ، كمك شما هم كرده ، بلكه كمك ٨٥ ميليون آدم اين مملكت ! ... خدا براش خوش بخواد ... اميدواريم نسخه جديدش افاقه كنه ... نسخه اش خوب پيچيده بشه ،... مثل نسخه هاي من نشه ! .... نا شكري كرديم ! ... هي گفتم اين داروها خيلي افاقه نميكنه ... هي عيال گفت كه بعضي قرص هاش انگاري گچه ! ... بفرما ... همون ها هم ناياب شد ... قيمتش رسيد به فلك الافلاك !! به هر حال خدا راست به كارش بياره ... ... جناب فرزين را عرض مي كنم .! البته خدا راست به كار وزير بهداشت و درمان هم بياره ! . خدا دست همه شون بگيره ! ... كاري نداري ؟ التماس دعا ... يا علي ... وُي وُي پام ... پام ... امان از اين درد پا ... آخي .... جواني ....... كجايي ..........كه ...............يادت بخير » !
دست شما درد نکنه.واقعیت این ست که مردم عادی یک ارز را میشناسند.ارزی که در صافی برای نیازشان احتیاج دارند!برای مثال طرف بچه شو فرستاده خارج نه دسترسی به نیمایی دارد و غیره ویا اینکه مهاجرت میخواد بکنه ویا.... ملاک ارزی ست که بدون دغدغه باید بخرد .و افزایش نرخ ارز بر تمام کالا ها حتی کرایه تاکسی اثر گذار ست!با بالا رفتن ارز یعنی کم ارزش شدن پول ملی یعنی مردم به وافع فقیر تر شدن برای همین بدرستی ریال را به دلار یا طلا تبدیل میکنن چون بدرستی حس میکنن ارزش پولشان کاهش یافته و این نشانگر ضعف اقتصادی کشور ست که هر روزبدتر میشه
این کاری نمیتونی بکنی اصلا ازت ساخته نیست هیچ برنامه ای هم نداری دیگه
بسمه تعالی
بودجه غیر واقعی و سوری نتیجه اش گرانی دلار میشود . دولت یک بازار آزاد و یک بازار نیمایی درست کرده ، ابتداء نرخ بازار آزاد بالا میرود بعد بدنبالش نرخ نیمایی و این بازی ادامه دار خواهد بود .
شرم کنید.همین
فقط نرمش قهرمانانه همین و بس لازمه
سلام تنها راه رهایی از این وضعیت ارزی ۱ :رفع تحریم‌ها ۲:تبادل اقتصادی کامل با تمام کشور های دنیا با قبول قواعد مربوطه۳:پذیرش ای اف تی اف ۴: بر کناری کل تیم اقتصادی دولت ۵:قطع دست واسطه ها و استفاده کنندگان از رانت های دولتی
قیمت دلار فقط با تک نرخی کردن حل میشه یعنی اگه دلار تک نرخی بشه و دست بانک‌ها از جیب بانک مرکزی بیرون بیاد تورم کم میشه اونم تو زمانی که کل دنیا درحال افزایش تورم هست راستی دلیل گران شدن دلار فقط به خاطر کم ارزش شدن ریال هست نه کم بودن دلار پس با ارز پاشی مشکل حل نمیشه فقط کافیه این بانکارو تخته کنن به خدا که تمام مشکلات حل میشه ولی دولت زورش نمی‌رسه چرا چون دولت قبل فروش اوراق رو به افراد حقوقی راه انداخت ای خدا چی بگم
هر نفر 5000 دلار
هر دلار چند
نسخه جدید «فرزین» برای دلار؛ با ورود به بازار آزاد، «نرخ سازی» می‌کنیم
هنوز دنبال دستوری حل کردن اقتصاد هستید ؟؟؟؟ بسه دیگه این همه اشتباه‌کاری...
این آقای فرزین باید به همسر گرامی خودش بگه که دلاری حساب نکنه
اینجوری دلار میاد پایین ، چون تقاضای خرید دلار کم میشه !!
این رئیس هم زود فهمید کاری نمیتونه انجام بده شروع کرد به فرافکنی
نرخ دلار با اقدامات زیر کاهشی و قابل کنترل خواهد بود:
1-برداشتن تحریم و مبادلات آزاد با دنیا
2- پرداخت مالیات توسط تمامی شرکتهای استان قدس و بنیاد مستضعفان و..
3- عدالت در پرداخت مالیات توسط حقیقی ها
4- عدم فعالیت اقتصادی نهادهای نظامی
5-ادغام نهادهای فرهنگی ک تبلیغاتی
6- استقلال بانک مرکزی ودرنتیجه عدم چاپ پول بدون پشتوانه
7-....
اقای فرزین این حرفارو بریز دور بیا یک بار اون اهنگ معروفت پرسپولیس خسته هنوز از پا ننشسته رو بخون،دمت گرم
با سلام
واقعا خسته نباشید با این طرح های متنوعتان . برای من جای سوال است در کشوری که بیش از 90 درصد تامین ارز آن در اختیار دولت است آیا پذیرفتنی است که قیمت ارز را 10 درصد باقی مانده تعیین کند؟
تو را خدا ولش
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی