بازدید 7216
۷

واکنش سازمان بنادر به اقدام دریایی پاناما

سازمان بنادر و دریانوردی با صدور بیانیه ای با تاکید بر بی اهمیت بودن اقدام دولت پاناما درباره کشتی های مرتبط با ایران اعلام کرد دلیل این اقدام فشارهای سیاسی دولت مستکبر آمریکاست.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سازمان بنادر و دریانوردی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر بی اهمیت بودن اقدام دولت پاناما درباره کشتی‌های مرتبط با ایران اعلام کرد که دلیل این اقدام فشارهای سیاسی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکاست.

بیانیه سازمان بنادر به شرح زیر است:

تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌های کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین ۲۰ کشور بزرگ مالکان دنیا، کاملاً در خدمت حمل و نقل دریایی کشور برای رفع نیازهای صادراتی و وارداتی کالاست.

کشتی‌های تحت پرچم ایران از استانداردهای بسیار خوب و مطابق قوانین ملی و کنوانسیون‌های بین المللی دریایی برخوردار هستند که نتایج کنترل و بازرسی‌های صورت گرفته در تفاهم نامه‌های کنترل و بازرسی دنیا موید این امر است.

همچنین دریانوردان ایرانی نیز از صلاحیت و شایستگی لازم برخوردار هستند که این امر مورد تأیید کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی IMO قرار گرفته است.

خوشبختانه با اقدامات خوبی که در طول سه دهه اخیر برای افزایش کیفی و کمی آموزش دریانوردی کشور صورت گرفته، مایه فخر و مباهات است و اعلام می‌گردد در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق افسران شاغل بر روی کشتی‌های ایرانی را دریانوردان ایرانی تشکیل می‌دهند.

تاکید می‌کنیم، این گونه اقدامات، نه تنها غیرواقع و بی اهمیت تلقی می‌شود، بلکه بیشتر به دلیل فشارهای سیاسی که از سوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح می‌شود.

به دولت پاناما نیز نصیحت و توصیه می‌شود، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بین المللی این گونه اظهارات و ادعاهای بی اساس خود باشد که نه تنها هیچ گونه تأثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین الملل تعارض کامل دارد و با روح حاکم بر تمامی کنوانسیون‌های بین المللی دریایی که وجه مشترک همه آنها تشویق دولت‌ها به همکاری با یکدیگر است و همچنین مواد ۱ و ۲ کنوانسیون ایجاد سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) که هم دولت ایران و هم دولت پاناما عضو آن هستند، در تضاد است.

به استناد این دو ماده، دولت‌های عضو این سازمان بین المللی وابسته به ملل متحد متعهد شده اند، از هرگونه محدودیت برای کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیض آمیز، پرهیز کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
عجب .... !!!
میشه یکی توضیح بده ، اگه این اقدام بی اهمیته ، چرا اصلا کشتی ها با پرچم پاناما ثبت شده اند ؟ البته می دونیم که این در دنیا بسیار معموله و چیز عجیبی نیست که کشتی ها پرچم پاناما داشته باشند.
اظهار نظرات شتابزده صرفا نشان از عدم آگاهی نسبت به موضوع و فرایند انجام شده در بازه زمانی لازم با تاثیر گذاری امکان بررسی را روشن میسازد
اگه اين كار بي اهميت هستش چرا اين كار بي اهميت رو انجام دادين و بجاى نصب پرچم ايران پرچم پاناما رو رو نفتكش هاي ايران نصب كرده اين و كلي پول را بابت اين كار بي اهميت به تاراج داده اين ؟
پاناما نوکر رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل است و از خود اراده مستقل ندارد و این حرکات مذبوحانه را برای خوش رقصی برای آن انجام میدهد
سلام. سایر مواد و تبصره ها چه می گوید؟
اگه کشور واقعن سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات داشت برای پولهایی که بابت این کار بی اهمیت در چندین سال گذشته پرداخت شده ، یه گزارش حسابرسی تهیه میکرد و متخلفین را به مراجع قضایی دلالت میداد. ولی افسوس!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان