بازدید 3780
پیگیری وضع مناطق زلزله زده آذربایجان غربی

۱۵۰ مصدوم و خسارت به ۵۰۰‌ واحدمسکونی در خوی

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی وضع مناطق زلزله زده خوی را پیگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 19 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در پی زلزله ۵.۴ ریشتری شهرستان خوی، معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت بسیج همه امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد.

مخبر در این تماس تلفنی با توجه به سرمای شدید هوا و وجود مناطق روستایی و صعب العبور خواستار توجه ویژه به اسکان اضطراری و تامین وسایل گرمایشی در اسرع وقت شد.

همچنین با توجه به آسیب دیدن برخی از هموطنان در این حادثه، معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت رسیدگی فوری به مصدومان در مراکز امدادی و درمانی تاکید کرد.

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز در این ارتباط تلفنی گزارشی از وضع آسیب دیدگان و مناطق زلزله زده ارائه داد.

 ۱۵۰ نفر مصدوم شدند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تعداد مصدومان زمین لرزه خوی تاکنون به ۱۵۰ نفر رسیده است.

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون ارزیابی مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر در اثر زمین لرزه مصدوم شده اند که از این تعداد ۱۷ نفر در مراکز درمانی خوی بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین زمین لرزه خوی تاکنون موجب خسارت به ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و ۱۵ روستا اطراف نیز شده است.

به گفته‌ی جعفری، عمده مصدومان به دلیل مصدومیت جزئی بصورت سرپایی در چهار بیمارستان این شهرستان درمان و ترخیص شده‌اند و در حال حاضر تنها ۱۷ نفر در مراکز درمانی خوی بستری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر در حال ارزیابی میزان خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف هستند.

۵۰۰‌ واحد مسکونی در زلزله خوی خسارت دیده اند

استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی های اولیه در مناطق زلزله زده خوی ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان خسارت دیده اند.

محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده خوی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته از مناطق زلزله زده خوی گفت: در این زمین لرزه ۵۰۰‌ واحد مسکونی در ۱۵ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمین‌لرزه همچنین ۱۵۰‌ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند که به غیر از ۱۷ نفر از آنها که بستری شدند مابقی به صورت سرپایی معالجه و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بسته های غذایی ۷۲ ساعته در مناطق زلزله زده خوی توزیع شد

استاندار آذربایجان غربی گفت: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته توسط هلال احمر در حال توزیع در مناطق زلزله زده است.

محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در بازدید از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، اسکان کسانی که منازلشان دچار خسارت شده از اولویت‌های امدادرسانی است.

وی ادامه داد: در یک ساعت اول پس از وقوع زلزله شاهد حضور مدیران دستگاه‌های امدادی در شهرستان بودیم و برنامه ریزی ویژه‌ای برای امدارسانی و اسکان مردم صورت گرفته است.

معتمدیان با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری ضمن بازدید میدانی از این مناطق و بررسی آسیب های وارده به منازل مردم، با ساکنان و زلزله زدگان دیدار و دستورات لازم را برای تسریع در امداد رسانی و رفع مشکلات زلزله زدگان این شهرستان را صادر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر