بازدید 3025

صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه تا ظهر روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه شاهد پایداری جو و آلودگی هوا خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 16 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صادر شدن هشدار نارنجی آلودگی هوا در پایتخت خبر داد و از شهروندان خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند.

 حامد یزدی مهر، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه تا ظهر روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه شاهد پایداری جو و آلودگی هوا خواهیم بود.

وی بر ضرورت مدیریت منابع آلاینده مثل کارخانجات صنعتی و خودروهای دودزا در مواقع هشدار تاکید کرد و افزود: از شهروندان به خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه می‌خواهیم از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مردم در شرایط یخبندان به ارتفاعات نروند

یزدی مهر با اشاره به برودت هوا و بارش نزولات آسمانی نیز گفت: مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمده و توصیه مدیریت بحران در شرایط برف و یخبندان این است که شهروندان در صورت عدم ضرورت در جاده‌های کوهستانی حضور پیدا نکنند و در صورت نیاز به رانندگی در جاده، از صحت تجهیزات زمستانه و گرمایشی خودرو مطمئن و همچنین زنجیر چرخ را در جاده‌های برفی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برف و یخبندان حاصل یک پدیده اقلیمی است، تاکید کرد: اگر با این پدیده درست برخورد نشود و پیشگیری‌ها و پیش بینی‌های لازم به عمل نیاید و راهکارهای مناسب انجام داده نشود تبدیل به یک بلیه می‌شود لذا تاکید ویژه مدیریت بحران در زمان بارش برف همواره اطلاع رسانی مناسب به دستگاه‌های اجرایی، گسترش آموزش و توسعه دانش عمومی برای عموم مردم در نحوه مواجهه با بلایای جوی در فصل سرما، نظارت و رعایت کامل قوانین ترافیک، تجهیز به امکانات پیشرفته و مناسب برف روبی و بازگشایی محورها، انجام مانورها و آمادگی نیروی انسانی مداخله کننده و نظارت و ارزیابی فرآیندهای تعریف شده قانونی است.

مدیر کل بحران استان تهران به مدیریت مصرف انرژی در روزهای زمستان تاکید کرد و گفت: این موضوع همواره باید مورد نظر باشد که اصطلاح «صرفه جویی در انرژی» لزوماً به معنای استفاده کمتر یا قطع مصرف انرژی نیست، بلکه هدف استفاده بهینه و جلوگیری از استفاده بیش از حد یا هدر دادن منابع انرژی است که تغییرات ساده رفتاری می‌تواند به آن کمک کند و در این زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های عمومی از جمله شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین راهکار برای کوتاه‌مدت است و با آن می‌توان صرفه‌جویی بالایی را در بخش خانگی ایجاد کرد.

وی به استفاده از لباس‌ های گرم‌تر در داخل خانه و کاهش درجه وسایل گرمایشی که یکی از شیوه‌های مورد تاکید برای صرفه جویی در مصرف انرژی است اشاره کرد و گفت: پوشاندن درز پنجره‌ها نیز برای کاهش هدر رفت گرما توصیه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان