بازدید 10533

گیشه سینما تحت تاثیر سرما است؟!

سرمای شدید زمستان که در روزهای گذشته بسیاری از اداره‌ها و مراکز تجاری را در شهرهای مختلف کشور به تعطیلی کشانده است، برای سالن‌های سینما هم مشکلاتی را به وجود آورد و در عین حال تاثیرات مثبت و منفی هم بر فروش فیلم‌ها به‌جا گذاشته است.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 16 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اکران فیلم‌هایی که ماه‌ها بود روی پرده سینماها نمایش داده می‌شدند هفته قبل به پایان رسید تا شرایط بهتری در اختیار فیلم‌های جدید باشد؛ فیلم‌هایی همچون «بخارست»، «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» که در آستانه جشنواره فجر در حال اکران هستند.

این فیلم‌ها با توجه به ناآرامی‌های چند ماه گذشته، فروش ایده‌آل خود را ندارند و طبق اذعان دست اندرکاران این فیلم ها مشکلاتی همچون نبود شرایط مناسب برای پخش تیزرهای تبلیغاتی بخصوص از تلویزیون و نیز شدت گرفتن سرمای هوا وضعیت را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است.

البته تعطیلی‌ روزهای گذشته در شهرهایی مثل تهران فروش گیشه را در روزهای ابتدایی هفته تا حدی با افزایش مواجه کرد.  

در این زمینه محمد قنبری -مدیر پردیس سینمایی مگامال - درباره تاثیر سرمای هوا بر وضعیت گیشه سینماها و حضور مردم به ایسنا گفت: در پنج‌شنبه و جمعه‌ای که گذشت سرمای هوا تاثیر بسیار زیادی در کاهش مخاطب داشت و با این سرما مردم اکثرا ترجیح می‌دهند در خانه بمانند. ضمن اینکه متاسفانه خیلی از سینماها بخاطر صرفه‌جویی در مصرف گاز با مشکل گرمایشی مواجه هستند.

او افزود: البته تعطیلی‌های اخیر سبب شد برخی کسانی که محل کارشان تعطیل است به سینما بیایند تا فیلم‌های مورد علاقه خود را ببینند و روز شنبه همین هفته که معمولا در این روز سینما مخاطب زیادی ندارد، حدود ۲۰ درصد افرایش تماشاگر نسبت به روزهای شنبه گذشته داشتیم.

وی درباره اینکه در پردیس مگامال وضعیت سیستم‌های گرمایشی چطور است؟ توضیح داد: در سالن‌های کوچک مشکلی نداریم ولی در سالن‌های بزرگ‌تر به دلیل اینکه در مجتمع‌های تجاری بزرگ گاز برای صرفه‌جویی قطع شده است، مشکلاتی وجود دارد که البته اگر جمعیت بیشتر باشد و لباس گرم پوشیده شود شرایط برای فیلم دیدن مهیاست.

قنبری همچنین گفت: در حال حاضر با اضافه شدن فیلم‌های جدید شرایط اکران کمی بهتر شده ولی قطعاً با ایده‌آل ما فاصله دارد. در این‌ مورد کم بودن فضای تبلیغاتی برای معرفی فیلم‌ها تاثیر دارد و شاید از هفته‌های آینده مخاطبان بیشتری از اکران فیلم‌های جدید باخبر شوند.

مسئله‌ی نبود فضای تبلیغی برای فیلم‌ها در حالی از سوی صاحبان فیلم‌ها و سینماداران مطرح و نقد می‌شود که گویا مدتی قبل هماهنگی‌هایی میان سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما انجام شده و مدیران سینمایی بارها بر تسهیل شدن شرایط پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی از تلویزیون تاکید کرده‌اند، اما تقریبا بیشتر فیلم‌های در حال اکران چنین فرصتی را تاکنون به دست نیاورده‌اند و همین سبب شده که پخش تیزرها از شبکه‌های ماهواره‌ای دوباره جدی شود.

در حال حاضر دو فیلم کمدی «بخارست» و «چپ راست» و ملودرام «ملاقات خصوصی» بیشترین مخاطب را در سینما دارند. روز گذشته که دومین روز تقریبا تعطیل پایتخت و برخی دیگر از شهرها بود، کل فروش سینما با ۱۸ هزار و ۸۰۰ تماشاگر، حدود ۵۸۰ میلیون تومان شد که از این رقم بیش از ۴۴۰ میلیون اش، متعلق به فروش بلیت این سه فیلم بوده است.

براساس آمار سامانه مدیریت و فروش اکران (سمفا) تا پایان روز یکشنبه، ۲۵ دی‌ماه «بخارست» حدود ۶۴۰ هزار بلیت به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان، «ملاقات خصوصی» حدود ۷۷ هزار و ۵۰۰ بلیت به مبلغ کلی دو میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان و «چپ راست» ۲۲ هزار و ۵۰۰ بلیت به مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان فروخته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی