بازدید 2641

گزارش کشورهای اروپایی درباره وضعیت کرونا ناقص است

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند گزارش مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در مورد وضعیت همه گیری کرونا در اروپا ناقص و مبتنی بر اطلاعات نادرستی است که از ۳۰ کشور اروپایی جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 14 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از یاهونیوز، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: به علت تغییر در راهبردهای آزمایشگاهی و نیز با توجه به تعطیلات آغاز سال نو میلادی، اعداد و ارقام مندرج در این گزارش با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

وی افزود: ارزیابی‌هایی که در این گزارش ارائه شده است، دقیق نیستند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد: این گزارش سعی دارد تصویری مثبت از وضعیت شیوع کرونا در اروپا ارائه دهد ولی اذعان تهیه کنندگان این گزارش به تاخیر و تعلل در اطلاع رسانی دولت‌ها، نبود آزمایش‌های شناسایی کرونا و اهمال مردم در تعطیلات آغاز سال نو میلادی موید آن است که شدت و وخامت وضعیت کرونا در اروپا مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: همه دولت‌های اروپایی می‌خواهند پرونده کرونا بسته و کنار گذاشته شود.

در یکسال گذشته بسیاری از وزرای بهداشت کشورهای اروپایی عملا گزارشی درباره کرونا منتشر نکرده‌اند. برای مثال، هم اینک در اسپانیا فقط افراد بالای ۶۰ سال ملزم و مکلف به انجام آزمایش کرونا هستند همچنین آلمان، پرتغال و لهستان از جمله هشت کشور اروپایی هستند که گزارشی درباره بستری بیماران کرونایی منتشر نمی‌کنند و سوئد که اوایل سال ۲۰۲۱ بالاترین رقم مبتلایان به کرونا را داشت، آوریل گذشته اتمام همه گیری کرونا را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور فرانسه پیش تر (۸ دی) از دولت خواست برای محافظت از شهروندان این کشور در برابر موج جدید شیوع کرونا در چین، به تدابیر حفاظتی مناسب با معیارهای سازگار دست بزند.

امانوئل مکرون گفت: وزارت بهداشت و پیشگیری از نزدیک تغییر وضعیت در چین را دنبال می‌کند و آماده است تا تمام اقدام‌های مفیدی را که می‌تواند اجرا شود، مطالعه و بررسی کند.

بر اساس این گزارش، پایان ناگهانی سیاست "کووید صفر" چین، در حالی که این کشور انفجاری از موارد ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند، نگرانی چندین کشور را برانگیخته است و برخی کشورها از جمله ایالات متحده محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران چینی اعمال می‌کند. بروکسل نیز به دنبال یک رویکرد هماهنگ برای مدیریت این شرایط در اتحادیه اروپا است.

در همین پیوند وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرد که کشور متبوعش در پی شناسایی موارد جدید ابتلا به این بیماری، تصمیم گرفته است که برای همه مسافران چینی آزمایش‌های اجباری اعمال کند.

بر اساس این گزارش، ژاپن نیز آزمایش پی‌سی‌آر را برای مسافرانی که از سرزمین اصلی چین بازمی‌گردند، بار دیگر اجرا می‌کند.

اما اتحادیه اروپا (۱۵ دی) اعلام کرد که کشورهای عضو درباره انجام تست کرونا از مسافران ورودی چین به توافق نرسیده‌اند اما توصیه کردند که اعضا رویکرد احتیاطی هماهنگ شده داشته باشند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد (۱۵ دی) که اعضای این اتحادیه «با اتخاذ یک رویکرد احتیاطی هماهنگ شده موافقت کردند» اما توافق کاملی در این باره حاصل نشد.

تیم مک‌فی سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که «اکثر کشورها خواهان انجام آزمایش کرونا توسط مسافران قبل از ترک چین هستند» اما اتحادیه اروپا نتوانست به توافقی برای ملزم کردن همه کشورهای عضو به گرفتن آزمایش منفی از این مسافران دست پیدا کند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرد: به کشورهای عضو شدیدا توصیه می‌شود از همه مسافرانی که از مبدا چین به این کشورها می‌آیند نتیجه منفی آزمایش کرونا بخواهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار