بازدید 16394
آبی‌ها انتقام لیگ را در جام حذفی گرفتند

ابقای ساپینتو و حذف جنجالی تراکتور با دو پنالتی قائدی-یامگا / استقلال به فصل برگشت!

استقلال که برای گرفتن انتقام شکست در لیگ به مصاف مهمان تبریزی رفته بود، در وقت اضافه از تراکتور عقب افتاد اما با دو پنالتی که قایدی گرفت به بازی برگشت و یامگا با گل کردن هردو پنالتی سند ابقای ساپینتو را امضا کرد. پنالتی دوم استقلال جنجالی بود...
کد خبر: ۱۱۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ 12 January 2023

استقلال در دیداری جنجالی، با دو پنالتی که مهدی قائدی تعویضی گرفت و یامگا گل کرد، در جام حذفی صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ استقلال که هفته گذشته به تراکتور در لیگ باخته بود، نزدیک بود در جام حذفی هم با شکست مقابل حریف تبریزی از دور رقابت کنار برود اما در وقت اضافه بعداز خوردن گل ، دو پنالتی با سوت کوپال ناظمی به دست آورد و هر دو را گل کرد تا ساپینتو هم روی نیمکت این تیم ابقا شود.

ابقای ساپینتو و حذف جنجالی تراکتور با دو پنالتی قائدی-یامگا / استقلال به فصل برگشت!

شرح گل‌ها
تراکتور ۱-۰ استقلال، دقیقه ۹۳ (رضا اسدی)- محمد آقاجانپور با در اختیار گرفتن توپ و سپس نفوذ به محوطه جریمه، توپ را در اختیار رضا اسدی قرار داد و این بازیکن با ضربه بغل پای نرم، دروازه استقلال را باز کرد.

استقلال ۱-۱ تراکتور، دقیقه ۱۱۰ (کوین یامگا)- با فرار تند و تیز قایدی به محوطه جریمه، هادی محمدی روی مهاجم آبی‌ها خطا کرد و کوپال ناظمی نقطه پنالتی را نشان داد. در نهایت این موقعیت با ضربه مطمئن یامگا وارد دروازه تراکتور شد.

استقلال ۲-۱ تراکتور، دقیقه ۱۲۰ (کوین یامگا)- مهدی قایدی با خطای قادری در محوطه جریمه روی زمین افتاد و داور برای دومین مرتبه نقطه‌ی پنالتی را نشان داد. ضربه اول یامگا را اخباری با جهشی مطمئن دفع کرد اما کمک داور به علت جلو آمدن گلر رای به تکرار ضربه داد. در ادامه یامگا بار دیگر ضربه را زد که وارد دروازه شد اما اینبار کوپال ناظمی به علت حضور زودهنگام بازیکنان در محوطه جریمه رای به تکرار داد. در نهایت ضربه سوم یامگا وارد دروازه شد و گل دوم استقلال اینگونه به دست آمد.

 

کارت زرد: صفا هادی (تراکتور، دقیقه ۵۹)، مهدی مهدی‌پور (استقلال، دقیقه ۷۰)، سعید مهری (استقلال، دقیقه ۸۱)، سیاوش یزدانی (استقلال، دقیقه ۸۳)، آرش قادری (تراکتور، دقیقه ۸۸)، روی ماتا (مربی استقلال، دقیقه ۸۹)، صالح حردانی (استقلال، دقیقه ۸۹)، کاوه رضایی (تراکتور، دقیقه ۱۰۶)

کارت قرمز: هادی محمدی (تراکتور، دقیقه ۱۱۹)

ابقای ساپینتو و حذف جنجالی تراکتور با دو پنالتی قائدی-یامگا / استقلال به فصل برگشت!

تیم‌های استقلال و تراکتور تبریز از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در 90 دقیقه بازی بدون گل به پایان رسید. در وقت‌های اضافه، استقلال با نتیجه 2 بر یک میهمان را شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

رضا اسدی دقیقه 93 دروازه استقلال را باز کرد ولی کوین یامگا دقیقه 111 از روی نقطه پنالتی بازی را تساوی کشید. بازی در حالی که شرایط عادی خود را سپری می‌کرد بار دیگر مهدی قایدی توسط بازیکن تراکتور سرنگون شد تا داور برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان دهد. یامگا سه بار به دلیل تکرار پنالتی پشت توپ ایستاد و در نهایت توانست گل دوم خودش و استقلال را به ثمر برساند.

شاگردان ریکاردو ساپینتو در روزی که موقعیت‌های زیادی از دست دادند توانستند شکست هفته گذشته برابر تراکتور در لیگ برتر را جبران کنند تا این مربی پرتغالی فعلاً از حاشیه امنیت برخوردار باشد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی (90 - محمد محبی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور (106 - محمدحسین زواری)، پیمان بابایی (72 - مهدی قایدی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (106 - آرمان رمضانی).

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (83 - ابوالفضل رزاق‌پور)، صفا هادی (102 - کاوه رضایی)، گوستاوو (102 - مهدی کیانی)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (102 - سیدمحمد حسینی)، محمدرضا عباسی (83 - مهدی هاشمی‌نژاد) و رضا اسدی.

داور: کوپال ناظمی

ابقای ساپینتو و حذف جنجالی تراکتور با دو پنالتی قائدی-یامگا / استقلال به فصل برگشت!

 

لحظات حساس 

در نخستین دقیقه این بازی، محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور با اشتباه در شروع مجدد، مهاجمین استقلال را در موقعیت گل قرار داد اما خود او اشتباهش را جبران کرد و توپ را از ارسلان مطهری پس گرفت.

در دقیقه ۲۲ گوین یامگا مهاجم استقلال با نفوذ از کنار محوطه جریمه، یک پاس درخشان رو به عقب به مطهری داد اما این بازیکن با بی‌دقتی توپ را به بالای دروازه زد.

دو دقیقه بعد، رضا اسدی مهاجم تراکتور، در موقعیت مشکوک به آفساید، با دروازه‌بان استقلال تک‌به‌تک شد اما خروج به‌موقع حسینی موقعیت گلزنی را از تراکتور گرفت.

در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه‌ نخست، مطهری این بار با نفوذ به محوطه جریمه حریف، یک پاس عالی برای پیمان بابایی در تیر دوم فرستاد اما ضربه این بازیکن از دهانه دروازه خالی به آسمان رفت.

یک دقیقه بعد هم رافائل سیلوا با ضربه سر، دروازه تراکتور را تهدید کرد اما اخباری آن را دفع کرد تا استقلال با وجود چند موقعیت خطرناک، دست خالی به رختکن برود.

در نیمه دوم و در دقایق ۶۹ و ۷۱ مهدی مهدی‌پور از استقلال و گوستاوو از تراکتور تلاش کردند با شوت از راه دور شانس خود برای گلزنی را امتحان کنند اما توپ آنها راهی برای ورود به دروازه پیدا نکرد.

صفا هادی بازیکن عراقی تراکتور در دقیقه ۷۷ با ضربه سری خطرناک دروازه حریف را تهدید کرد اما توپ او هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۹ شوت خطرناک مطهری به بازیکن حریف خورد. کادر فنی استقلال به ضربه پنالتی اعتقاد داشت اما داور خلاف آنها فکر می‌کرد.

در دقیقه ۹۶ مطهری یک موقعیت فوق‌العاده دیگر به دست آورد اما از فاصله بسیار نزدیک به دروازه، توپ را با ضربه سر به تیرک کوبید تا بازهم در گلزنی ناکام بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
ایران تنها کشوری در دنیا است که مسابقات ورزش در آن بدون حضور تماشگر برگزار می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
نمی دانید برای چی ؟
اصلا در جریانات اتفاقات نیستید ؟
خیلی خوب و عالی شبها راحت بخوابید
مسابقات مانند هوا سرد و بی روح و بی انگیزه است.
گیریم تیم X یا تیم Y برنده شود. چه تفاوتی برای مردم می کند؟
بعد از افتضاح تیم ملی در جام جهانی قطر، فوتبال از توجه و چشم مردم افتاده است.
برد استقلال با سهمیه پنالتی...خدایی دیگه شورش رو در اوردن.... اخه اینا پنالتی بود!! مخصوصا دومی که دو بازیکن استقلال به هم خوردن و بعدش هم چون پنالتی رو اخباری مهار کرد کمک داور دستور به تگرار داد!!! خیلی خیلی خیلی خنده دار بود. به هر شکلی می خواستن استقلال حذف نشه. به نظر من بازی های استقلال رو از همون اول برنده اعلام کنن یا اینکه اعلام کنن استقلال تو هر بازی یک یا دو سهمیه پنالتی داره تا بقیه تیم ها بدونن کهبا تیمی بازی می کنن که از همون اول بازی یک هیچ جلو هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کارشناسها نظر دیگه ای دارند . مگر ایمکه شما کارشناستر باشی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
حرف مفت که کنتور نمين ازه، تمام کارشناسان داوری پنالتی ها و تجدید پنالتي دوم رو تایید کردن.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
پرسپولیس برخلاف تیم دوم پایتخت همه بازیهاشو.بدون پنالتی های جنجال برانگیز میبره وهمیشه هم در صدرهست
بازیکنان و مربیان فوتبال در زمین چمن دنبال توپ نمی دوند. بلکه دنبال پولهای هنگفت چند میلیاردی می گردند. آن هم در این شرایط که 60 - 70% مردم زیر خط فقر قرار دارند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
خب شمام زحمت بکش 4 تا روپایی بزن و دنبال پولش بدو،
»علوم بود به هر روشی استقلال باید میبرد. چون مجبور بود کل قرارداد سرمربیش رو بده و اخراجش کنه. به گروه داوری تبریک میگم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
جنبه باخت داشته باشید
تیمهای ولتی استقلال و‌پرسپولبس از بیت المال پول میگیرند و عامل اصلی فساد در فوتبال ایران هستند
3 سال بازی بدون تماشاگر
ما رکورد زدیم
قائدی مگر نباید زندان باشه؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
میخواهی با تیم نوجوان بازی کنید که راحت ببرید، یعنی تو زمین زورتان نمی رسه میخواهید بازیکنان حریف حذف شوند واقعآ خجالت آوره، اصلاً تو لیگ اول شدید بعد تو باشگاه‌های آسیا چیکار میخواهید بکنید
دلالها دست به کار شدند و برای جلوگیری از اخراج یک مربی خارجی، بازی را به نفع استقلال درآوردند
پنالتی اول، بسیار جنحالی‌تر بود: بازیکن تراکتور، پشت محوطه جریمه، با تکل توپ بازیکن استقلال را می‌زند و در اپامه، پایش به پای او می‌خورد. داور اعلام پنالتی می‌کند!!!
اولی خیلی سختگیرانه بود. دومی هم که اصلا پنالتی نبود. مشخص بود دارن بازی رو به نفع استقلال درمیارن. آخرالزمانه، بی عدالتی و فساد کاملا واضح شده.
کثیف ترین داوری تاریخ فوتبال ایران البته بعد از اون داوری ک فغانی ی تنه صنعت نفت رو حذف کرد
فساد در همه زمینه ها فراگیر شده از جمله فوتبال.
واقعا جای تاسف داره تیمهای شهرستانی که جلوی تیمهای وزارت خانه ای بازی می کنند سرشون رو می برند. یعنی پنالتی هایی گرفتند که شرم آور بود
واقعا جای تاسف داره تیمهای شهرستانی که جلوی تیمهای وزارت خانه ای بازی می کنند سرشون رو می برند. یعنی پنالتی هایی گرفتند که شرم آور بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان