بازدید 11946

توضیح خانه سینما درباره دادگاه کتایون ریاحی

کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما در پی مطالب مطرح شده درباره دادگاه کتایون ریاحی از هنرمندان سینما و مطلب مطرح شده در زمینه غیاب نماینده خانه سینما و جزییات این اتفاق، توضیحاتی ارایه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 12 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن توضیحات کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما بدین شرح است:

«مطلع شدیم که امروز ۲۱ دی ماه جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی به سرکار خانم کتایون ریاحی بوده است؛ اگرچه این کمیته رسما از تاریخ جلسه مطلع نبوده است ولی لازم به توضیح است خانه سینما مدت‌ها پیش از مقامات قضایی درخواست حضور یک نماینده در جلسات محاکمه اعضای خود را داشته که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

بنا به اظهار سرکار خانم کتایون ریاحی، جلسه رسیدگی با حضور دوربین فیلمبرداری بوده که پس از قرائت اتهامات، ایشان دچار افت شدید فشار خون شده و توسط اورژانس سریعا به مرکز درمانی منتقل شده‌اند، و جلسه رسیدگی با حضور وکلای ایشان ادامه یافته است.

کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما اطمینان یافته که حال عمومی ایشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

لازم به ذکر است کمیته مذکور به صورت روزانه فهرست هنرمندان نیازمند حمایت حقوقی و قضایی را بروزرسانی کرده و در جلسات با مقامات قضایی در خصوص تک تک این افراد گفتگو و رفع اتهام و برائت ایشان را مطالبه می‌کند.

آخرین جلسه در این خصوص اوایل هفته جاری و با یکی از مقامات عالی رتبه قوه قضائیه برگزار شد و امروز نیز کمیته حمایت حقوقی خانه سینما پیگیر ۲ پرونده دیگر بوده است.

این کمیته وظیفه ذاتی و صنفی خود می‌داند تا رفع اتهام و اعاده حیثیت از همه سینماگران از جمله سرکار خانم کتایون ریاحی فعالیت خود را با درخواست سینماگران و نظر وکلایشان انجام دهد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

با آرزوی سلامتی کامل برای خانم کتایون ریاحی و رفع اتهام از ایشان و سایر هنرمندان دارای پرونده قضایی، مجددا از همه سینماگرانی که به هر نحو دارای پرونده قضایی در رابطه با وقایع اخیر هستند، در خواست می‌کنیم هرگونه تغییر در رسیدگی پرونده قضایی خود را به کمیته حمایت اطلاع دهند تا این کمیته فرصت لازم برای حضور در محاکم و مشاوره به سینماگران را داشته باشد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰
ممکنه بفرمایید اتهامات ایشان چی هست؟ مثلا اگر اتهام ایشان کشف حجاب هست و خود ایشان معارف به این کار هست، تلاش خانه سینما برای رفع این اتهام چه معنی دارد؟
به نظر دخالت خانه سینما در امور قضایی وتلاش برای نفوذ در پرونده یک متهم یک بی عدالتی در حق عموم جامعه باشد ،وقتی در دادگاه وبرای خطایی در حال محاکمه هستی باید همه ی شهروندان ار حقوق برابر برخوردار باشند ایشون هم اگر خطا کرده باید تاوان بدهد واگر خطایی ندارد دادگاه معلوم میکند
هر کس در برابر قانون و مقدسات یک ملت طغیان می کند باید در برابر قانون سرپا بایستد و پاسخگو باشد این عین حق و عدالت است مگر آنکه قایل باشیم جامعه باید جنگل باشد و آزادی را به معنای جنگلی آن فهم کنیم. البته از قوه قضائیه درخواست می شود همپای ناقضان قوانیی از قبیل حجاب شدت عمل حداکثری قانونی را نسبت به مفسدان اقتصادی و رانت خواران، در ملا عام و در برابر دوربین ها حفظ کرده و شدت بخشد.
نتیحه آزادی بیان و عقیده !!! اصل قانون اساسی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید باید قانون اساسی رو عوض کنید و بگید آزادی بیان و عقیده تا زمانی که مخالف نظر ما نیاشد !!!!!
حجاب هم که اجباری نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
شما خودت در کانادا که ادعای دمکراسی داره برو ببین هفته گذشته با معترضین پلیس چه برخوردی کرد بعدا بیا اینجا آوازه آزادی رو سر بده. یک در صد کارهایی که این اغتشاشگران در ایران کردند رو اگر در هر کشور غربی می کردند مطابق فرهنگ و عرف پلیس اونجا، در محل قانون استفاده از اسلحه رو اجرا می کردند.
ضمن اینکه قانون شکنی با ابراز عقیده فرق میکنه. راستی شما که اونجا آزادی برو از اسرائیل در کمال ادب و احترام .فقط انتقاد کن نه ناسزا بگو و نه چیز دیگه ای.بعد اون موقع معنی آزادی رو خوای دید و فهمید.
ایشون سر دسته ی اغتشاش گراس حالا فهمیدی
حتی اگه رفع اتهام بشن دیگه هیچوقت اون ادم قبلی نیستن دراذهان مردم کسی که خواهان برهم زدن قوانین شرعی یک ملت باشه واب دراتش دشمن بریزدنبایدازکوچکترین مماشاتی برخوردارشود، جوانهای مردم درهرجبهه ای که بخاطرشوری که اینهابپاکردن چرابایدجونشون روازدست بدن بعدخودشون باتفهیم اتهام غش کنن
جناب خانه سینما هر که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه اینها فهمیدن چه غلطی کردن که از حال می رن، اون موقع که فعالیت غیر داشت و دشمن شاد کن شده بود چرا فشارش نمی افتاد
پس عدالت چی میشه؟! ایشون اگر اشتباهی کردن برابر قانون باید پاسخگو باشن. فرق ایشون با مردم عادی چیه؟! خانه سینما از مردم عادی که با تحریکات ایشون اغوا شدند هم حمایت می‌کنه؟!
گذشته از نوع اتهامات و اشخاصی که دارای پرونده قضائی هستند ،اصولا از نظر حقوقی این سازمان در جایگاهی نیست که در امور قضائی و روند پرونده های آنها دخالت داشته باشد. اگه قرار بر این باشه همه صنوف و سازمان ها باید در امور قضائی دخالت کنند و به نوعی یک قوه قضائیه در تشکیلات خودشون برپا کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر