بازدید 3445
۵

مصرف گاز خانگی به حدود۷۰۰میلیون مترمکعب می رسد

مدیر راهبری شبکه گاز کشور گفت: پیش بینی می کنیم که دربرخی مناطق ، دما اثر مضاعفی بر مصرف گاز روی شبکه بگذارد و به حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش خانگی خواهیم رسید.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ 12 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر راهبری شبکه گاز کشور شب گدشته در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما از پایداری کامل شبکه گاز خبر داد.

جولایی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت شبکه گاز کشور چگونه است و کدام استان‌ها در معرض افت فشار گاز قرار دارند، گفت: از منظر شبکه گاز، ما با یک سرمای کم نظیر در کشور مواجه هستیم، چون این سرما هم ماندگاری زیادی داشته هم شدت زیادی دارد و هم فراگیر است؛ هر سه اینها عملاً باعث افت فشار گاز در شبکه می‌شود. بیشترین مصرف همانطور که همکاران من در بخش‌های قبلی خبر اشاره کردند در حال حاضر مربوط به ناحیه شمال کشور است و استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، غربی و خراسان رضوی بیشترین مصرف را در طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند. امروز با توجه به شرایطی که در استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی داشتیم پیش بینی می کنیم که در این منطقه، دما اثر مضاعفی بر مصرف گاز روی شبکه بگذارد و ما احتمالاً برای امشب به حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش خانگی خواهیم رسید. اقداماتی که انجام می‌دهیم کاملاً مشخص هست با اطلاع قبلی و با هماهنگی قبلی در واقع وارد این موج سرما شدیم شبکه کاملاً آماده بود و الآن هم که در حال صحبت هستم شبکه کاملاً پایدار است، ولی خوب تداوم این روند منوط به نحوه مصرف بخش خانگی و مردم است؛ از اینجا از هموطنان درخواست می‌کنیم برای اینکه همه بتوانند از این گاز به طور یکسان استفاده بکنند و شاهد افت گاز یا کاهش گسترده گازرسانی در کشور نباشیم همین الآن می‌توانند با کم کردن یک بخاری گازی حتی برای مدت کوتاه، برای ۵ ساعت، ۶ ساعت، به شبکه گاز کشور کمک بکنند، که دیگر هموطنان علی الخصوص در ناحیه شمال شرق که کمترین دما‌ها را در آنجا رصد می‌کنیم. از بخش راهداری و از پلیس راه باید واقعاً تشکر کنیم، چون در واقع سیستم حمل سوخت ما که سوخت نیروگاه‌ها را تأمین می‌کند توسط همکاران ما در وزارت راه و پلیس راه تعیین می‌شود، خدا قوت می گوییم، چون بیشتر راه‌های کشور الآن برفی و یخبندان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
خداوند به جناب اوجی وزیر نفت را عمر داد تا زمستان سخت ایران و کمبود گاز را ببیند .
با سلام
راههای کاهش مصرف مانند پوشاندن دریچه های کولر با مقوا و استفاده از درزگیر درب و پنجره ها و استفاده از پرده ضخیم در شبکه های سراسری به صورت روزانه زیرنویس گردد.
سلام زمستان هوا سرده مشخصه مصرف بالا میره تابستان هم گرمه مصرف آب و برق زیاد میشه نه برنامه برای افزایش تولید دارید نه برای کاهش مصرف فقط آمار میدین و مردم را تحت فشار میذارین
افزایش تعداد مشترکین که سالیانه به انها هم افزوده میشود هم در نظر بگیرند ، با تهدید و ارعاب مصرف کاهش
پیدا نمیکند اموزشهای ترویجی بصورت تیزرهای کوتاه ، در بلند مدت تنظیم دستورالعمل و نظارت سختگیرانه در ساخت ساختمانها و استفاده از عایقهای حرارتی از راهکارهای موثر میباشد
شغل عزیزان در وزارت نیرو تامین خواسته مردم است .اگر توان ندارید چه ایرادی دارد استعفا بدهید مثل مدیران ناتوان در کل دنیا . کار مسئول ما شده مرتب ناله کردن . کشور و مردم نیازش ۷۰۰ میلیپن مترمکعب گاز است . تامین کنید . نمیتوانید ؟ استعفا بدهید. اینکه بحثی ندارد . معیار رضایت مردم این و بس .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی