بازدید 16633
تراکتور ـ استقلال اختتامیه دور رفت لیگ ۲۲ فردا در تبریز

قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس ۱۰نفره با ۵گل / عمری چندمیلیون تومانی فراتر از مهاجمان خارجی میلیون‌ دلاری! / برد سپاهان، گل‌گهر و مس‌رفسنجان برای بقا در کورس مدعیان + جدول

پرسپولیس که یک و نیم میلیون دلار برای مهاجمان خارجی‌اش خرج کرده بود، در نهایت با یک پدیده ارزان‌قیمت از تیم امیدهای خود به قهرمانی نیم فصل رسید. تیم یحیی بازی کردن بدون مهاجم تخصصی را یاد گرفته است و تیم دستیار سابق را درهم کوبید.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 05 January 2023

پرسپولیس بدون مهاجم تخصصی پنج گل زد و قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد؛ عنوانی تشریفاتی که در جدول پرترافیک لیگ امسال بیش از گذشته با اهمیت شده است. 

قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس بدون مهاجم با ۵گل! / برد سپاهان، گل‌گهر و مس‌رفسنجان برای بقا در کورس مدعیان

به گزارش تابناک ورزشی؛ پنج مسابقه از هفته پانزدهم لیگ برتر بیست‌ودوم فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) برگزار شد که ۱۲ گل در آن به ثمر رسید و نیمی از این گل‌ها، در مصاف پرسپولیس و نساجی به تور دروازه‌ها چسبید.

سرخپوشان با شکست سنگینی که بر نساجی قائمشهر تحمیل کردند، ۳۲ امتیازی شدند و نیم‌فصل اول مسابقات را با صدرنشینی به پایان رساندند. سپاهان اصفهان نیز با پیروزی خانگی امروز با ۲۷ امتیاز، جایگاه دوم جدول را از آنِ خود کرد و منتظر بازی فردای استقلال در تبریز است.

گل‌گهر سیرجان نیز با برد ارزشمندی که در آبادان کسب کرد، امتیازات خود را به ۲۷ رساند و با تفاضل گل کمتر از سپاهان، در رتبه سوم ایستاد.

ملوان انزلی نیز سه امتیاز شیرین دیدار با نفت مسجدسلیمان را در خانه نگه داشت و با ۱۵ امتیاز، جایگاه خود را در رده سیزدهم جدول مستحکم کرد تا از منطقه خطر تا حدودی فاصله بگیرد. نفت مسجدسلیمان که دوازدهمین شکست خود را تجربه کرد، با نه امتیاز در قعر جدول ماند و گزینه اول سقوط است.

تیم‌های مس کرمان و صنعت نفت نیز با ۱۱ و ۱۰ امتیاز، رده‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند و در نیم‌فصل دوم برای فرار از سقوط تلاش خواهند کرد.

این نتایج همچنین سبب نزول استقلال تا جایگاه چهارم جدول شد. مدافع عنوان قهرمانی در صورت غلبه بر تراکتور یا تساوی در دیدار فردا، رتبه دوم جدول را از سپاهان پس می‌گیرد. با این حال آبی‌ها امیدوارند تراکتور را شکست بدهند و با کسب سی‌امین امتیاز، فاصله خود را با پرسپولیس به دو امتیاز برسانند.

 

قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس بدون مهاجم با ۵گل! / برد سپاهان، گل‌گهر و مس‌رفسنجان برای بقا در کورس مدعیان

 

بهترین برد پرسپولیس در آخرین بازی نیم‌فصل 

تیم پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی مازندران بود و با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد. گئورگی گولسیانی در دقیقه ۸، محمد عمری در دقایق ۲۱ و ۳۳ و دانیال اسماعیلی‌فر در دقایق ۵۱ و ۵۵، دروازه نساجی را گشودند. تنها گل تیم میهمان نیز توسط ایوب کلانتری در دقیقه ۱۰ به ثمر رسید.

پرسپولیس در این بازی از همان نیمه نخست، مقتدر ظاهر شد و سه بار دروازه تیم حمید مطهری، دستیار پیشین یحیی گل‌محمدی را گشود. سرخپوشان در نیمه دوم، دو گل دیگر با ضربه اسماعیلی‌فر به ثمر رساندند تا با ۳۲ امتیاز، نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برسانند. نساجی نیز با ۲۰ امتیاز، به رتبه هفتم سقوط کرد. همچنین مهدی ترابی از زمین مسابقه اخراج شد تا در آغاز نیم‌فصل دوم، نتواند برای تیم گل‌محمدی به میدان برود تا پرسپولیس در این بازی پرگل یک قربانی بدهد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۸ - سیامک نعمتی)، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک (۶۸ - کمال کامیابی‌نیا)، مهدی ترابی، سعید صادقی (۴۰ - وحدت هنانوف)، محمد عمری (۶۸ - فرشاد فرجی) و وحید امیری (۸۸ - حامد پاکدل).

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، علی شجاعی، حامد شیری، صابر حردانی (۶۲ - آداما نیانه)، سید علیرضا ابراهیمی، سید احمد موسوی (۶۲ - حسین زامهران)، رضا جعفری، محمد شریفی و عبدالکریم اسلامی.

شرح گل:

پرسپولیس ۱ - نساجی ۰ (گئورگی گولسیانی - دقیقه ۸): ضربه وحید امیری به دست علیرضا ابراهیمی خورد تا داور برای پرسپولیس پنالتی بگیرد. گئورگی گولسیانی پشت توپ ایستاد و ضربه خود را به سمت راست زد که توپ با برخورد به دست علیرضا حقیقی، تبدیل به گل شد.


پرسپولیس ۱ - نساجی ۱ (ایوب کلانتری- دقیقه ۱۰): شوت ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه و ضربه ایستگاهی، به دیواره دفاعی پرسپولیس و وحید امیری برخورد و با تغییر مسیر در درون دروازه بیرانوند قرار گرفت.

پرسپولیس ۲ - نساجی ۱ (محمد عمری - دقیقه ۲۱): پاس علیرضا حقیقی با اشتباه حامد شیری در اختیار محمد عمری قرار گرفت و او پس از ورود به محوطه جریمه و شلیک توپ به طاق دروازه، گل دوم تیمش را به ثمر رساند.


پرسپولیس ۳ - نساجی ۱ (محمد عمری- دقیقه ۳۰): شروع بسیار خوب و سریع علیرضا بیرانوند باعث شد تا توپ به سعید صادقی برسد و او توپ را به محمد عمری سپرد و این بازیکن با فرار از کمند مدافع حریف و دریبل علیرضا حقیقی، سومین گل تیمش را به ثمر رساند.

پرسپولیس ۴ - نساجی ۱ (دانیال اسماعیلی‌فر - دقیقه ۵۱): ضربه وحید امیری در موقعیت تک به تک به تیرک دروازه خورد و سپس وحدت حنانوف توپ را روی دروازه فرستاد که علیرضا حقیقی، عجیب توپ را دفع کرد تا دانیال اسماعیلی فر گل سوم را بزند.


پرسپولیس ۵ - نساجی ۱ (دانیال اسماعیلی فر - دقیقه ۵۴): پاس در عمق مهدی ترابی در غیاب مدافعان نساجی به دانیال اسماعیلی فر رسید و در حالی که حقیقی هم برای لحظه‌ای زمین خورد، دانیال ضربه نهایی را زد و تیمش را به گل پنجم رساند.

 

پدیده میلیون تومانی داخلی فراتر از مهاجمان میلیون‌ دلاری خارجی

پرسپولیس که یک و نیم میلیون دلار برای مهاجمان خارجی‌اش خرج کرده بود، در نهایت با یک پدیده ارزان‌قیمت از تیم امیدهای خود به قهرمانی نیم فصل رسید. تیم یحیی بازی کردن بدون مهاجم تخصصی را یاد گرفته است و تیم دستیار سابق را درهم کوبید.

قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس بدون مهاجم با ۵گل! / برد سپاهان، گل‌گهر و مس‌رفسنجان برای بقا در کورس مدعیان + جدول

 

نتایج دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان یک
هوادار تهران یک - ذوب‌آهن صفر
سپاهان اصفهان ۲ - مس کرمان صفر
مس رفسنجان ۲ - پیکان صفر
پرسپولیس ۵ - نساجی قائمشهر یک
نفت آبادان صفر - گل‌گهر سیرجان یک
ملوان انزلی یک - نفت مسجدسلیمان صفر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
پرسپولیس بدون لوکادیای بی معرفت هم مثل همیشه در صدر وشانس اول قهرمانی هست
پاسخ ها
مازرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
نسسسسساجی همیشه قهرمانه دو قلب هر مازنی. تقابل نسساجها با تیم صد میلیاردی دولتی
شانس اوردند که پرسپولیس از دقیقه ۶۰ ده نفره شد وگرنه تعداد گلها خیلی بیشتر از ۵ تا میشد
بااین نمایش عالی حساب کار دست رقبا آمد ازجمله تیم دوم پایتخت !
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
استقلال قهرمانه
برای احترام به این پدیده جدید یعنی آقای محمد عمری، لطفا تلفظ درست فامیل ایشان را حداقل یک بار هم که شده ازشون بپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
نژادپرستی منتوع
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
جای تاسف دارە کە گزارشگر صدا و سیما میلی جرات ندارە فامیلی محمد اقا را درست ادا کند،
جلوی ورود بازیکن خارجی را بگیرید به هیچ دردی نمی خورد جز خالی کردن جیب ملت فلک زده
درودبرحقیقی و آقای مربی نساجی وداورماقبل نساجی، جهان سوم یعنی این... شامل حال همه چی میشه اقتصاد سیاست ورزش...
ما کە فامیلیمون عُمَری است چرا گزارشگر مسابقە درست تلفظش نمیکند
دروازه بان ۵ گل تقدیم تیم محبوبش کرد .همین
فکر نمیکنم برای کسی مهم باشه کدام باشگاه از کدام باشگاه برده یا به کدام باخته ، مردم درگیریهای فکری غیر از فوتبال دارند ، مثل امرار معاش
من بعنوان یک پرسپولیسی تیر میخوام به خودم اجازه بدم در مورد توهینی که امروز به یکی از بازیکنان قدیمی تیم محبوبم صورت گرفت اظهار نظرکنم
قضاوتی که میخوام بکنم لزوما بمنزله تایید یا مخالفت با اعتقادات شخصی ترابی نیست ولی اگر جمله ای که شنیدم بازیکن نساجی به ترابی گفته درست باشه به نظر من باید چنان تنبیهی برای این بازیکن درنظر گرفت بشه که مایه عبرت بقیه باشه تا دیگه کسی جرات نکنه به اعتقادات فرد دیگه ای توهین بکنه
به امید برد تراکتور کبیر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل