بازدید 3172
۴

یادداشت وزیر ارتباطات درباره جلسه شورای عالی فضایی

وزیر ارتباطات برنامه ۱۰ ساله فضایی را حاصل بیش از ۶۰ جلسه با نخبگان دانست و گفت: این سند کشور را تبدیل به قطب فضایی منطقه می‌کند
کد خبر: ۱۱۵۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 05 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به گفته زارع پور، دومین جلسه شورای عالی فضایی درحالی برگزار شد که این شورا بعد از بیش از یک دهه تعطیلی، در دولت سیزدهم دوباره احیا شده و به سرعت در حال طرح ریزی برای پیشبرد اهداف عالی فضایی کشور است.

وی اضافه کرده است: مهمترین دستور کار دومین جلسه شورای عالی فضایی، بررسی و تصویب برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بود. این برنامه که حاصل بیش از ۶۰ جلسه و نشست تخصصی و نخبگانی است، گام بلند دولت در زمینه توسعه صنعت فضایی و فراهم‌سازی خدمات فناورانه فضاپایه جدید برای مردم در حوزه‌های مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزوده است: این سند که بر تبدیل شدن کشور به قطب صنعت فضایی منطقه تاکید دارد، با حمایت و همراهی تمام دستگاه‌ها و بازیگران کلیدی صنعت فضایی با محوریت سازمان فضایی ایران تهیه و پس از تصویب با امضای رییس جمهور به ریل اجرا افتاد. در مورد اهداف و برنامه‌های مندرج در این سند در آینده بیشتر صحبت خواهم کرد.

زارع پور گفته است : همانطور که ریاست محترم جمهور تاکید کردند، نگاه دولت به این صنعت یک نگاه راهبردی و اقتدارافرین است و از تمام ظرفیت‌های خود برای حمایت از نخبگان صنعت فضایی و توسعه این صنعت مهم و راهبردی استفاده خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴
شما پات رو از روی شلنگ اینترنت بردار. تسخیر فضا پیشکش.
عمو جان اعصاب 80 میلیون ایرانی رو خط خطی نکن

این لطیفه های تلخ بدرد دوستان پایداری می خوره
بگذریم !
خخخخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار