بازدید 24202
سه هزار و دویست‌ و بیست و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار شریف: سپاه هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد / وزیر ورزش: در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه دشمنان بودیم / سلیمی‌نمین:‌ ای کاش دولت مسئولیت ارتباط با چین را همچنان در اختیار لاریجانی قرار می‌داد / وزیر آموزش و پرورش: سن «تجرد» زنان وحشتناک شده است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: چهار شرکت لوازم خانگی بدون مجوز گران کردند / توصیه دوباره بانک مرکزی به همه بانک‌ها / آل اسحاق: عده‌ای با خرید و فروش ارز کاسبی می‌کنند / ریخت و پاش میلیاردی ایران خودرو برای مدیرانش / فارس: دست دولت رئیسی برای هرگونه افزایش قیمت بنزین بسته است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 03 January 2023
«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.
 
سلیمی‌نمین:‌ ای کاش دولت مسئولیت ارتباط با چین را همچنان در اختیار لاریجانی قرار می‌داد
عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره راهکار‌های گشایش اقتصادی در شرایط تحریم گفت: در حالی که امروز حتی خیلی از کشور‌های متمایل به غرب از امکانات و منابع مالی چین برای پیشبرد پروژه‌های توسعه‌ای خود بهره می‌گیرند، متأسفانه توافق همکاری اقتصادی ۲۵ ساله ما با چین به دلیل فشار جریان غربگرا یا کارشکنی جریان غربگرا پیش نمی‌رود. وی با اشاره به آثار فشار تحریم‌ها بر اقتصاد کشور افزود: ما به دلیل تحریم نقدینگی کافی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی را نداریم؛ بنابراین، همکاری با چین در این پروژه‌ها می‌تواند خیلی موثر باشد. متأسفانه باید مدیریت قوی تری بر سر پیگیری اجرای قرارداد اقتصادی با چین می‌بود تا بتواند به فشار جریان غربگرا یا کارشکنی جریان غربگرا فائق بیاید.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: برخی جریانات غربگرا با تبلیغات رسانه‌ای عامل سستی در پیگیری اجرای این قرارداد می‌شوند، بعضی عناصر غربگرا نیز در عرصه اجرا کارشکنی می‌کنند.‌ ای کاش دولت با همه جانبه نگری مسئولیت ارتباط با چین را همچنان در اختیار آقای لاریجانی قرار می‌داد تا اجرای این قرارداد سرعت لازم را پیدا می‌کرد.
 
وی افزود: امروز سرعت اجرای قرارداد همکاری اقتصادی با چین اصلا مطلوب نیست و طبیعتا این مساله تأثیر کار‌های ضدایرانی غرب را بیشتر می‌کند. اگر در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم به عملیاتی شدن این قرارداد سرعت می‌بخشیدیم، امروز خیلی از پروژه‌ها براساس این قرارداد می‌توانست راه بیفتد که نتیجه اش هم اشتغال زایی و هم تحول در عرصه ارتباطات بین المللی ایران بود؛ ضمن آنکه مردم متوجه می‌شدند تبلیغات غرب علیه چین باطل است، این آگاهی اجتماعی می‌توانست کارشکنی‌ها و فضاسازی‌های مخرب جریان غربگرا را خنثی کند.
 
وزیر آموزش و پرورش: سن «تجرد» زنان وحشتناک شده است
یوسف نوری در گردهمایی مشاوران امور زنان استان‌های وزارت آموزش و پرورش ـ که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد ـ با اشاره به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرش ها و دیدگاه‌های زنان گفت: سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. جوامع و بخش‌های دیگر را کاری ندارم، این موضوع در آموزش و پرورش ما هم خوب نیست. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت؛ اما در آموزش و پرورش کار روی بعد فرهنگی باید انجام شود که بسیار مهم است.
 
کارشناس شبکه افق درباره علی دایی: بگذارید این‌ها بروند تا کشور تطهیر شود
در یک ویدئوی وایرال شده از یکی از برنامه‌های شبکه افق، کارشناس این برنامه به اتفاقات پیرامون علی دایی در چند ماه اخیر اشاره می‌کند و از قوه قضائیه می‌خواهد که مانع رفتن آنها نشوند، چون با رفتن‌شان کشور تطهیر می‌شود. این کارشناس همچنین علی دایی را تنها فوتبالیست قدبلندی می‌داند که به خاطر قدبلندش موفق شده گل‌های ملی زیادی را به ثمر برساند.
 
در زورخانه را به روی رسول خادم بستند!
روز گذشته رسول خادم به دعوت خانواده شهید اسدی برای حضور در زورخانه شهدای قزوین عازم شده بود که اجازه ورود پیدا نکرد و مراسم به هم خورد. رضا لایق، مربی سابق تیم‌های ملی کشتی در دو المپیک لندن و ریو در این باره در صفحه اینستاگرامش نوشت: «تاریخ تکرار شد. درب زورخانه را به روی رسول خادم بستند. رسول خادم از سوی خانواده شهید اسدی جهت حضور در زورخانه شهدای قزوین دعوت شده بود که در جریان بر هم خوردن برنامه قرار گرفت. جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش زورخانه نیز جهت مراسم دعوت شده بودند که متاسفانه مراسم منتفی شد.» لایق از اینکه چه کسانی برنامه را به هم زدند و اجازه ورود خادم را ندادند، چیزی نگفت. رسول خادم قهرمان سابق جهان و المپیک که سابقه ریاست فدراسیون کشتی و نمایندگی شورای شهر تهران را در کارنامه دارد، از چند ماه قبل به دلیل در پیش گرفتن مواضع انتقادی تحت فشار قرار گرفته است./ اعتمادآنلاین
 
رای دیوان عالی کشور: حکم اعدام «حمید قره‌حسنلو» در پرونده شهید عجمیان نقض شد
مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور با انتشار توییتی از احکام نهایی پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد و گفت که فرجام خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی، تایید و حکم صادره برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا نقض شد. امیر هاشمی در این توییت نوشت: «نتیجه فرجام خواهی ۱۶ متهم پرونده شهید عجمیان در دیوان عالی کشور؛ فرجام خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی به استناد بند الف ماده ۴۶۹ق.آ.د.ک ابرام شد. حکم صادره حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به جهت نقص در تحقیقات نقض شد.»
 
دادگستری مازندران: حکم اعدام محمد مهدی محمدی فر، لیدر اغتشاشات نوشهر صادر شد 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در رابطه با جزئیات پرونده مهدی محمدی فرد گفت: این فرد به اتهام افساد فی الارض و محاربه از طریق ارتکاب جرم احراق و تخریب اموال به صورت گسترده به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی، ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی گردیده است، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم ضد امنیت داخلی کشور و اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی به اعدام محکوم شده است. وی تصریح کرد: در راستای تاکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قاطعانه و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان‌زدگی به پرونده‌های اغتشاشات، جلسات رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر در استان آغاز شده و ادامه خواهد داشت. وی افزود: رای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
 
وزیر ورزش: در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه دشمنان بودیم
حمید سجادی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس مبنی بر علت سوءمدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای و به طور خاص فوتبال، گفت: در جام جهانی قطر شاهد اوج فتنه و آشوب دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بودیم که تمام تلاش خود را در جنگ نرم و نیمه سخت به کار گرفتند تا از جامعه باشرف و غیور ورزش و ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوءاستفاده کنند و در این نبرد ترکیبی و شناختی به خیال واهی خود پیروز میدان شوند. وی متذکر شد: نظام استکبار بر جام جهانی متمرکز شد و پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخواند و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز در سکوهای هواداری و حتی خارج از ورزشگاه طراحی پیچیده‌ای را برنامه ریزی کرده بودند که با تلاش فرزندان غیور این سرزمین ناکام ماند.
 
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طراحی پیچیده روباه پیر پناهنده شدن ورزشکاران، خروج بازیکنان از زمین بازی در حین انجام مسابقه، تلاش همه جانبه برای فروپاشی تیم ملی از درون، توطئه‌های هدفمند برای جنجال آفرینی در سکوها با هدف متوقف کردن بازی و اعزام صدها نفر از منافقان با هواپیمای اختصاصی به قطر برای سر دادن شعارهای ساختارشکنانه بود. سجادی تاکید کرد: با وجود اینکه تمام سلطه گران از شیطان بزرگ و روباه پیر و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی با طراحی موزاییکی چند لایه‌ای در پی فتنه‌ای جهانی بودند، با اخلاص و ایمان همراه با تدبیر و مدیریت مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت ورزش و جوانان بار دیگر هیمنه دشمنان به خاک ذلت کشیده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را پشت سر گذاشت. وزیر ورزش و جوانان گفت: هرچند در زمینه فنی نتیجه دلخواه حاصل نشد، در میدان جوانمردی و روحیه پهلوانی پیروز شدیم. از هیات رئیسه مجلس می‌خواهم برای ارائه توضیحات تکمیلی و مفصل در خصوص اتفاقات جام جهانی قطر نشستی غیرعلنی تشکیل دهد.

 

 
پزشکیان: مجلس با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک قرارداد ویژه دارد
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس بیمارستان خصوصی ندارد، اما با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران و شهرستان‌ها قرارداد ویژه‌ای دارد. اگر عدالتی وجود دارد باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که از مردم می‌خواهیم سر همان سفره بنشینند. مسعود پزشکیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه در تذکری گفت: ما در حالی از عدالت حرف می‌زنیم که فقط پزشکان را برای گذراندن طرح به مناطق محروم می‌فرستیم. از آن طرف می‌خواهیم که برای حقوق آن‌ها هم سقفی گذاشته شود. حال این‌که تعداد زیادی از متخصصان در مناطق محروم و شهرستان‌ها درآمدی بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون دارند و همان متخصص در تهران برای عملی ۸۰ میلیون تومان پول می‌گیرد؛ پس چرا باید پزشک به مناطق محروم برود؟
 
وی در واکنش به طرح این موضوع که مجلس بیمارستان خصوصی دارد، گفت: مجلس بیمارستان خصوصی ندارد، اما مجلس با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران و شهرستان‌ها قرارداد بیمه دارد. اگر عدالتی وجود دارد باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که از مردم می‌خواهیم باشند. اگر بر اساس عدالت عمل کنیم، باید برای مردم همان چیزی را بخواهیم که برای خودمان می‌خواهیم. این نماینده مجلس تاکید کرد: ما می‌توانیم هر قانونی را برای پزشکان اجرا و تصویب کنیم، اما خودمان و قوه قضائیه دولت هم باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که برای آن‌ها مطرح کرده‌ایم. /ایسنا
 
اظهارات وزیر کشور درباره رفع فیلترینگ
وزیر کشور درباره رفع فیلترینگ گفت: اگر متولیان شبکه‌های اجتماعی و مجازی بخواهند با ناامنی و هدایت جریانات اغتشاشگر کار کنند، طبیعی است ما هم همان موضع قبلی را خواهیم داشت. /ایسنا
 
سردار شریف: سپاه هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد
سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمانده کل سپاه و مجموعه تصمیم‌گیران آن هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارند، با این حال از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش فنی به این صنعت و سایر صنایع دریغ نخواهیم کرد. سردار رمضان شریف، امروز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در محل شرکت تام ایران خودرو از آمادگی سپاه برای انتقال دانش و تجربیات به حوزه صنعت خودروسازی خبر داد. وی گفت: احساس ما این است که در مباحث فنی و مهندسی خلا‌هایی در خودروسازی وجود ندارد، اما عمده مشکلات در حوزه کلان سیاست‌گذاری و مدیریت این صنعت است. سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: فناوری‌هایی که در سپاه مورد استفاده قرار گرفته و در دسترس است، می‌تواند به صنعت خودروسازی و سایر صنایع منتقل شود و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. /ایرنا
 
ادعای اسرائیل هیوم: بلینکن در گفت‌وگو با همتای اسرائیلی مرگ برجام را تایید کرده
روزنامه اسرائیل هیوم، چاپ تل آویو نوشت: دولت بایدن با این فرض که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای دیگر شانس موفقیت ندارد، آماده است فشار بر ایران را افزایش دهد. «اسرائیل هایوم» از این موضوع به دنبال گفت‌وگوی انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل آگاه شده است. در ادامه این مطلب آمده است: در این گفت‌وگو که بلینکن به همتای خود بابت انتخابش به عنوان وزیر خارجه تبریک گفت، او ارزیابی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه برجام را نمی‌توان احیا کرد، تأیید نمود، که بازتاب اظهارات افشا شده بایدن در ماه نوامبر بود که در آن وی گفته بود «توافق مرده است.» /انتخاب
 
سفیر ایران در چین: گردشگری را وارد بازی‌های جناحی نکنید
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در توییتی نوشت: پروتکل‌های بهداشتی با جذب گردشگر منافاتی ندارد. گردشگری را وارد بازی‌های جناحی نکنید. محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان در پکن در توییتی نوشت: ‏با عادی شدن رفت و آمد در ‎چین اکثر سفارتخانه‌های خارجی با درج پست‌هایی در حساب‌های کاربری خود از گردشگران چینی برای سفر دعوت کردند؛ فرانسه، اسپانیا و یا هلند. چرا همین اقدام ما مورد خوشایند برخی نبوده است؟ پروتکل‌های بهداشتی با جذب گردشگر منافاتی ندارد. گردشگری را وارد بازی‌های جناحی نکنید. وی همچنین در توییت دیگری نوشته است که سفارت فرانسه در پکن در پستی اعلام کرده" بدون قرنطینه، مرز‌های فرانسه به روی گردشگران چینی باز است. تجربه‌ای بی تکرار از زمستان برفی و اسکی برای گردشگران".

نماینده مجلس: دلمان می خواهد دلار را روی ۲۳ هزار تومان ببندیم
بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث ارزی مطرح  توسط محمدرضا فرزین، رییس جدید بانک مرکزی بیان کرد: ارز جهانگیری بدی نبود، فقط مدیریت نشد. در حقیقت باید دو نرخ بهم نزدیک شود. محبی در مورد بازگشت به سیاست ارزی دولت دوازدهم در دولت رییسی گفت: این بیماری اقتصادی است که ما را با خود می‌برد، ما دلمان می خواهد ارز را روی ۲۳ هزار تومان ببندیم. چون ما محدودیت ارز داریم، برهمین اساس قیمت ارز را به بازار نمی‌سپاریم، ولی نیاز واقعی ارز داریم. آنچه در بازار اتفاق افتاده نیاز کاذب است؛ یعنی شما با کشوری مواجه هستید که ۵ میلیون میلیارد نقدینگی دارد و قسمتی از این نقدینگی را در  فضای سوداگری آوردند. 

انتقاد رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از دلار ۲۸۵۰۰ تومانی
نگاهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس ده توصیه راهبردی در خصوص مدیریت بازار ارز ارائه کرد. در یکی از این توصیه ها آمده است: در نبود بازارسازی فعال بانک مرکزی و انفعال در رهبری قیمت، عرصه برای ایجاد نوسانات شدید از طریق سفته بازی و عملیات روانی و حتی مداخله معاندین در بازار باز بوده و هست. البته بخش مهمی از این انفعال را باید ناشی از ناهمگنی بین کیفیت منابع ارزی و ارز مورد نیاز و همچنین ریسک ابتکار عمل در مداخله در بازار غیررسمی ارز دانست. مرکز پژوهش‌های مجلس اهم چالش‌ها و مسائل سیاست‌های ارزی فعلی را مواردی از قبیل ادامه سیاست غلط تثبیت نرخ اسمی ارز به جای تثبیت نرخ حقیقی ارز، تعیین دستوری نرخ ارز در سامانه نیما و شکل‌گیری نرخ ترجیحی در ۲۸۵۰۰ تومانی، تعدد نرخ‌های رسمی، توزیع رانت، ایجاد بستر فساد و انفعال در رهبری قیمت در بازار غیررسمی و عدم انطباق نقشه ارزی-تجاری کشور و ضربه پذیری کشور از محل درهم، می‌داند.

خاموش بودن چراغ هتل‌ها از بی ثباتی اقتصاد حرف می‌زند
اسماعیل غلامی تحلیلگر اقتصادی گفت: شب هنگام از کنار هتل تهران بزرگ عبور می کردم که با چراغ های خاموش هتل بین المللی مواجه شدم. خاموش بودن چراغ های هتل ها با ما حرف می زند و از بی ثبای اقتصاد و عدم سرمایه گذاری و عدم حضور خارجی ها در ایران صحبت می کند. حتی اگر حضور خارجی ها را به عنوان توریست در نظر بگیریم، از این موضوع و درآمد حاصل از آن نیز بی بهره مانده ایم؛ یعنی توریستی نیست، سرمایه گذاری نیست، رشد اقتصادی وجود ندارد. وقتی اقتصاد با این صراحت با ما سخن می گوید و پیام خود را با ما در میان می گذارد، مشخص است که نرخ دلار نوسان دارد، بالا و پایین می رود اما میل به بالا رفتن بیشتری دارد. اکثر درآمد کشوری مثل مراکش از توریسم است؛ اما ایران که می تواند بهترین مقصد برای سفرهای خارجی باشد و از این راه درآمد زایی قابل توجهی داشته باشیم، به دلیل تنش های بین المللی از این محل هم عایدی ندارد. /رادار اقتصاد 

فارس: دست دولت رئیسی برای هرگونه افزایش قیمت بنزین بسته است
خبرگزاری فارس در بخشی از گزارشی با تیتر «چرا ایران در آستانه واردات بنزین قرار گرفته است» نوشت: بعد از سه سال حضور ایران در باشگاه صادرکنندگان بنزین، حال تراز بنزین در سال دوم دولت سیزدهم منفی شده و مصرف از تولید پیشی گرفته است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم عملا هیچ بستری برای توسعه تولید بنزین و حفظ ایران در جمع صادرکنندگان بنزین وجود نداشت، یعنی دولت قبل هیچ پروژه‌ پالایشی را تحویل دولت فعلی نداد که با تکمیل آن، تولید بنزین را افزایش دهد و وزارت نفت باید احداث پتروپالایشگاه را از صفر شروع کند. همچنین شیوه نامناسب اصلاح قیمت بنزین در دولت قبل و حساسیت‌های اجتماعی ایجاد شده، عملا دست دولت فعلی را برای هر گونه تغییر در قیمت بنزین بست و با تعدیل قیمت قبلی بنزین با تورم، مصرف نیز افزایش پیدا کرد. ضمنا با شروع دولت سیزدهم، موج واردات واکسن و واکسیناسیون گسترده در کشور رخ داد و تمامی محدودیت‌های کرونایی از بین رفت و مصرف بنزین افزایش یافت. در نتیجه ژست خودکفایی بنزین به آنهایی که پالایشگاه‌سازی را کثافت‌کاری می‌دانستند و فاجعه آبان ۹۸ را به بار آورده‌اند، نمی‌آید.

ریخت و پاش میلیاردی ایران خودرو برای مدیرانش
اسب بخار در گزارشی مدعی شد: "ایران خودرو به برخی از مدیران ارشدش هایما ۸S را با قیمت مصوب فروخته و ریخت و پاش میلیاردی را ثبت کرده است، در حالی که چند روز قبل، مردم عادی برای خرید این محصول جدید باید از طریق بورس کالا اقدام می کردند و قیمتی به مراتب بیشتر از بهای مصوب را به ایران خودرو می پرداختند. نام ۱۷ مدیر ارشد ایران خودرو برای تحویل هایما ۸S با قیمت مصوب یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان دیده می شود. همچنین هشت دستگاه از این کراس اوور هم در مالکیت شخصیت حقوقی ایران خودروست که البته چنین کاری بسیاری رایج، قانونی و متعارف است." ساعتی قبل نیز سخنگوی وزارت صمت گفت: تخصیص خودرو با قیمت کارخانه به مدیران ایران خودرو اشتباه بود و باید سریع ابطال شود.

آل اسحاق: عده‌ای با خرید و فروش ارز کاسبی می‌کنند
یحیی آل اسحاق گفت: یکسری تقاضاهای ارزی در کشور وجود دارد که آنها مساله ساز است. یعنی به دلیل تورم و انتظارات و فضای تورمی که در کشور وجود دارد، ارزش پول کشور کاهش می‌یابد؛ بنابراین صاحبان نقدینگی برای جلوگیری از آب شدن پولشان در اثر تورم، اقدام به خرید ارز می‌کنند تا دارایی‌ شان حفظ شود؛ بنابراین، یکی از تقاضاهای ارز تقاضا برای حفظ دارایی و ارزش پول است که البته این مساله علاوه بر حوزه ارز در حوزه سکه، خودرو و ملک نیز وجود دارد اما از آنجا که مبادله ارز نسبت به سایر کالاها آسانتر است، گرایش به سمت بازار ارز برای تبدیل نقدینگی به آن نیز  بیشتر است. براین اساس هجمه زیادی از سوی دارندگان نقدینگی خرد و درشت برای خرید ارز وجود دارد. تقاضای دیگر در بازار ارز تقاضای سوداگری و سفته‌بازی است. به این صورت که عده‌ای با خرید و فروش ارز کاسبی می‌کنند.

توصیه دوباره بانک مرکزی به همه بانک‌ها
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی با تاکید بر لزوم پایبندی بانک‌ها در خصوص نرخ مصوب سپرده‌های بانکی از اعمال اقدمات تنبیهی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد و اعلام کرد با وجود تأکیدات بانک مرکزی مبنی بر لزوم رعایت نرخ سودهای بانکی، حسب بازرسی‌های انجام شده و همچنین گزارش‌های به دست آمده، برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، همچنان با توسل به روش‌ها و شیوه‌های مختلف، از نرخ‌های سود مصوب این بانک تخطی می‌کنند. این بخشنامه بانک مرکزی در حالی است که در ماه های اخیر بارها شاهد این نوع بخشنامه ها و هشدارها بوده ایم.

چهار شرکت لوازم خانگی بدون مجوز گران کردند
تسنیم: در حالی که هنوز وزارت صمت یا سازمان حمایت، هیچ مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نکرده است، برخی شرکت‌های لوازم خانگی خودسرانه و غیرقانونی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد محصولات خود را به بهانه‌های مختلف از جمله افزایش قیمت ارز گران کردند که هنوز هیچ برخوردی هم از سوی نهاد‌های مسئول و نظارتی با این گران‌فروشی نشده است. بررسی بازار در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد، شرکت‌های پاکشوما، دیپونیت، امرسان و آلتون از ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت محصولات خود را غیرقانونی افزایش داده‌اند و مابقی تولیدکنندگان نیز درخواست کسب مجوز گرانی دارند، ولی هنوز مجوزی صادر نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۷۷
جدای از بزرگنمایی سجادی،بازی با انگلیس تمرکز بازیکنان رو به هم زدند وگرنه ما شش تا از اونا نمی خوردیم واختلاف کمتر بود
سردار شریف !
لطف کردید . سپاسگزاریم . مچکریم
وزیر ورزش برای فرار از برکناری چه حرفایی زده !
الان هزینه عمل دیسک کمر در بیمارستان های تهران به طور میانگین ۳۵۰ میلیون تومان ، هزینه جراحی تومور خو ش خیم قاعده جمجمه ۵۰۰ میلیون تومان ، هزینه عمل فتق زیر شکم ۷۰ میلیون تومان، هزینه باز کردن و استنت گذاری‌ دو رگ قلب ۲۰۰ میلیون تومان که حتی با دلار ۴۰ هزار تومانی بیشتر از بیمارستان های کانادا و آمریکا تمام می شود
بسیار اقدام ارزنده ای و تصمیم هوشمندانه ای گرفته اید جناب سردار
بسیار سپاسگزاریم از تصمیم سپاه
به چه حقی طرحهای چینی کمونیستی رو در یک کشور اسلامی دارید پیاده میکنید؟ما چه سنخیتی با چین داریم ؟
خودرو سازی را کردند اژدهای چند سر که حالا از نیروهای مسلح دعوت کنند؟ هر کاری در دنیا با استاندارد در مورد تولید خودرو انجام میدهند اینجاهم باید انجام شود فعلا خودروسازیهای دولتی تبدیل شدند به مرکز رانت و استخدام سفارشی های مجلس
چهار شرکت لوازم خانگی بدون مجوز گران کردند) مگه بانک مرکزی مجوز داشت که اینهم دلار نیمایی را گرون کرد
دولت بلد نیست مذاکره کند؟ که مجبور است لاریجانی را بیاورد ؟ واقعیت این است که چین هم از ایران در حال دور شدن است و دیگر امیدی ندارد مسیر راه آهن و تامین انرژی حتی فروش خودرو درایران برای چین دیگر جذابیت ندارد روسیه هم به محض پایان جنگ ایران را رها میکند
آقای خادم فکرکردی همین طوری هست دهانت را باز کنی و با سیاسی کاری علیه کشور حرف بزنی؟
با حرفهای مفت خبرگزاری فارس برای توجیه عدم توانایی دولت ریسی در تامین بنزین و انداختن ان بگردن روحانی سناریوی افزایش قیمت بنزین را کلید زده شد چیزی پیدا نکرده میگه پروژه جدیدی به رییسی تحویل نشده اگه تحویل هم میشد باز میگفت ناقصه!!! میگه اعلام افزایش قیمت تو سال 98 باعث ترس رییسی شده اما یادش رفته چند ماه اخیر چه خبر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
واقعا لحن اون خبرگزاری مشمئز کننده ست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کارمنداش هم با اون افتضاح مشمئز کننده هستن
نه اقتصاد می فهمند و نه از سیاست کلان ان
ارز4200 جهانگیری بد نبود؟!
چگونه هست وقتی دلار اول سال97 بالای 5200 تومان ارزش دارد با سرکوب و دادن ارز 4200 می توان اقتصاد را اداره کرد؟چون به خاطر تحریم پول پاشی نفتی کارایی ندارد ودر طول 4 سال قبل آن ظرفیتش پر شده بود
نتیجه آن می شود چند سال توم 40 درصدی و به دنبال آن برای تامین این ارز رانتی 4200 فشار بر بازار ازاد می آید و دلاری که باید 17 هزار تومان تحویل دولت فعلی بدهند 25 هزار تومان تحویل دادن
با دستکاری در طبیعت خدا و رواج تفکر فمینیستی و با اسم برابری و مردانه کردن اخلاق زنان در این چند دهه طبیعی است تجرد و طلاق و بی حجابی و خیانت و فرزند کم و افزایش افسردگی و خودکشی
همانند مدینه فاضله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
طبیعت خدا؟ خدا گفته زن کار نکنه و از مرد توسری بخوره به خاطر یک لقمه نان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
چه مزخرفاتی. بیشترین آمار افسردگی و خودکشی( خودسوزی زنان) در ایران متعلق به بسته ترین و سنتی ترین جوامع هست. اسم استان ها رو نمی نویسم ولی خودتون میتونین یه جستجوی ساده بین اخبار بکنید و متوجه بشید.
آقای محبی آن روزی که در مجلس برجام را آتش زدید و با تصویب قانون جلوی اجرای آن را گرفتید باید فکر دلار چهل تومانی هم می بودید نه اینکه حالا آرزوی دلار ۲۳ تومانی را داشته باشید هنوز شب دراز است قصه ارز ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کجایی ذوالنور دقیقا کجایی
آنها افتخارشان این بود که نسازند مانند خانه یا ژنرال!! سابق نفت که می گفت خام فروشی عالی هست و پالایشگاه نباید بسازیم حتی پالایشگاه خلیج فارس هم با 70الی 80 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دولت تدبیر دادن نساختند تا اینکه تحریم آمد و سال 97 مجبورشان کردن نقدینگی بدهند و تکمیل شود
مالیات ازدلالان بگیرید آن هم با نرخ های بالای 100 درصدی دیگر کمتر کسی جرات می کند در طول یکسال چند بار دلالی کند در خودرو و ماشین و خانه و.. و ارز فقط نوسان می کند به طوری الان از 30 هزار تومان به 40هزار تومان رسیده عمرا مثلا ماشین افزایش یابد مگر با افزایش هزینه تولید و وقتی هم قیمت برگردد باز قیمت خودرو فرقی نمی کند آن وقت تورم کلی کشور نرم جهانی می شود و دیگر ارزی مانند دلار هم بالا نمی رود و فقط نوسان می کند
چون زندگي زوج ها وحشتناك شده!
ای کاش سپاه قصدی برای ورود به خودروشازی داشته باشد این خودروسازها خون مردمو تو شیشه کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
مثل مخابرات که آبونمانش ده برابر شد؟
مثل خود دایی صحبت کرد
صنعت ساخت خودرو پیچیده تر از ساخت مستعان نیست
اون تفکر و جریانی که جلو ورود رسول خادم این قهرمان ارزشمند کشور گرفت همونایی هستن که سخنرانی بهم زدن و.... تااینها هستند پیشرفتی در کشپر حاصل نمیشود
سپاه نمیخواد ورود کند تعرفه بیارین زیر ده همه چی درست میشه دیگه ایرانخودرو هم هایما 8s با قیمت مصوب نمیده به مدیراش و نماینده مجلسم با رانتنیرو نمیفرسه ایرانخودرو سایپا
چه خبرهای امیدوار کننده ای !!!
اینها به‌دلیل نخواندن سرود ملی توبیخ شدن؟ آن وقت می آیی چی می‌گویی؟!!
من متولد ۶۹ ام و مجردم و من خیلی وحشتناکم چون زنم!!!
مملکت گل وبلبل به این میگن هرکسی مجازهست قیمتها را بالا ببرد چرا لوازم خانگی نبرد مشالله تا دلتون بخواد بصورت اسمی سازمانهای نظارت کننده داریم .شما تصور کنید اگر این نظارت کننده ها رانداشتیم چی میشد. شما فکر نمی کنید بدتر از این نمیشد.
اپل رو بده هووآوی بگیر بعد ارشاد و نصیحت کن !
درست است که عناصر غربگرا اشتباهات زیادی دارند اما این قلم را لطفا به گردن آن بیچارگان نگذارید. آنها چه توانی دارند که مانع شوند؟
همه مسائل را نمی شود با فرافکنی لاپوشانی کرد.
وقتی از واردات سودهای نجومی دارند چرا تولید کنند
فقط رئیسی استعفا بدهد و قانون را اصلاح کنیم
اشتغال سه میلیون و ششصد هزار زن موجب بی کاری بیشتر مردان، عدم ازدواج، گسترش فساد، ازدیاد جرم و ... شده است.
آموزش و پرورش و ... هم مجرپین درجه اول این مصیبت هستن.
آقای افق هیچوقت فکر کردی چقدر مخاطب داری؟کسی تو رو نمیخواد چرا به جای ۸۵ میلیون حرف میزنی .شبکت ده هزار نفر هم مخاطب نداره
این دولت یه واکسن خریداری شده از قبل رو اوائل کارش پخش کرد و یه شو تبلیغاتی رفت و‌حالا یکی بعد از دیگری داره بدتر میشه ، ارز بالا رفت ، خودرو گرانتر شد و رفت بورس ، اینترنت ضعیف و فیلتر شد ، کاسبی ها خرابتر شد ، توریسم بدتر شد و سیاست خارجی ام که صفر و..
اعدام هایی که اعلام می کنید سن شان را هم بگویید !
ایران خودرو به نیروهاش داره ماشین با نرخ مصوب میده، دوست من منتظره ماشینش رو بگیره
مدیران ایران خوردو جای خود داره
آقای حاجی بابایی شما بجای اینکه به فکر برقراری فوق العاده ویژه معلمان باشی دنبال منافع شخصی خودت برای رای جمع کردن هستی
اولا با طرح رتبه بندی تمام معلمان باعث شد که رتبه بندی که می‌توانست واقعا باعث بهبود وضعیت همکاران بشه و معادل ۸۰ درصد هیئت علمی بشه به فنا رفت ؟؟در کجا دنیای معلمی که هنوز یکسال کار نکرده مشمول مزایای رتبه بندی بشه چه بسا معلمانی بودن که ۱۰ سال حق التدریس بودن و عمرشون رو تو مناطق محروم صرف خدمت به محرومین کردن حالا با سابقه ۲۸ سال هیچ تفاوتی با نیروی تازه کار ندارن ؟؟ آقایان چرا دارید در حق نیروهای با سابقه ظلم میکنید ؟؟ ولله این حقوق با این تورم ۱۵ روز دوام نمیاریم با این اجاره ها ؟؟
وضعیت از آنچه فکر میکنی جناب وزیر بحرانی تر است ؟؟ دختر ۵۰ ساله مجرد وجوددارد ؟؟ مدیران باید از ننگ بمیرن ؟. بخاطر چنین اوضاعی که درست کردن .
جالبه وزیر امور خارجه آمریکا علنا اعلام مرگ برجام میکنه بعد جناب طائب هر روز میگه انریکا دنبال مذاکره هست ؟؟ جناب طائب روسیه با آمریکا سر ایران و اوکراین معامله قرن رو انجام دادن ؟؟ منتظر روزهای طوفانی و زمستان سخت اروپا باشیم ؟؟؟ واقعا چقدر این عزیزان ملت رو ساده فرض می‌کنند و پشت تریبون هر چه دوست دادن به خوراک ملت میدن
آقای رییسی کشور در آستانه انفجار است
ولله قسم مردم بد جوری عصبی هستند
تورم ، گرانی خودرو ، طلا و .. به جهنم ، خورد و خوراک مردم به خطر افتاده ، پیاز کیلوو۴۰ هزار تومان با کدام عقل سلیم سازگار است ، پیازی که در سال گذشته ۵هزار تومان بود ؟ میوه دقیقا از یک ملا پیش دو برابر شده ؟؟ چرا خودت رو به خواب زدی ؟؟
این یعنی به زودی سپاه وارد خودروسازی خواهد شد.
با سلام
آیا سپاه می داند که با ورود آنها به صنعت خودرو سازی، می توانند یک منبع بزرگ ارز آوری در کشور را کلید بزنند و سهم عظیمی در خود کفایی اقتصادی کشور داشته باشند؟
سپاه باید از خود سوال کند چرا عده ای دانسته یا ندانسته نمی خواهند که به این صنعت مهم ورود پیدا کنند و چه چیزی باعث ترس آنها در ورود به این صنعت می باشد.
تابناک مدیونی چاپ نکنی. چرا قوانین حقوقی بازنگری نمیشن.من پدرم فوت شده از مال دنیا فقط یک خونه داشت الان 7تا بچه با مادرم 8تا. 2تا ازدواج کردن.3پسر و2دختر مجرد بیکار که تمام داراییمون همین یک خونه هست .چون پدرم قبل مادربزرگم فوت شده یک ششم همین خونه بهش ارث رسیده .مادربزرگم همیشه می گفت بخشیده به خودتون ولی سند نداد الان ورثه ثروتمندش اومدن میگن خونه رو بفروشید سهم مادرمان رو بدید .خدا پیغمبری کسی خودش 5تا بچه بیکار وبدبخت که از سن ازدواجشان گذشته داشته باشه اما ارثش برسه به وراث مادرش!! .هر مادری که از فرزند مرده اش بهش ارث رسیده در صورت فوت ارثش باطل بشه چون سر زنده میگن بخشیدم ولی بعد شر میشه برای نوه های بدبختش
آقای سجادی شما وزیر ورزش هستی یا وزیر اطلاعات ؟
شما در مجلس به سئوالات ورزشی پاسخ ندادید
شما نگفتید که چرا در دوره شما تعداد زیاد فدراسیون با سرپرست اداره میشدن
شما پاسخ ندادی که چرا چند فدراسیون از نظر فدراسیون بین المللی تعلیق شدن
شما پاسخ ندادبد که چرا حداقل برای پست های مدیریت ۳۵ نفر خارج از کادر وزارت استخدام گردید
حالا چسبیدید به امور اطلاعاتی بهتر برگردید بهمان اداره احتمالا ،
خیلی عالی رئیس جدید منتصب بانک مرکزی نیامده افاضات میفرمایند که تمامی واردات کالای اساس با ارز نیمائی آنهم به قیمت ۲۸۵۰۰۰.ریال آنهم به قیمت ثابت تا پایان ۱۴۰۲
۱- معاون وزیر جهاد نه سخنگوی دولت نه وزیر جهاد نه وزیر اقتصاد و دارائی نه معاون اول ونه معاون اقتصادی ریاست جمهوری ابلاغ متفاوت با اظهار ایشان را به معاون بانک مرکزی می‌کند

کالا جالب تر شد مرکز همایشهای مجلس بکلی مخالف گفتار جناب رئیس جدید است
چه کسی این رئیس جدید را معرفی کرده اگر مرکز پژوهشهای اشتباه می‌کند که مجلس باید اطلاعیه بدهد و مخالفت نمایندگان با مطلب با رسما اعلام شود
وگرنه باید دولتی که چنین رئیسی منصوب کرده در مجلس مورد سئوال قرار گیرد
خدا را شکر که وزیر محترم آموزش و پرورش متوجه شدن که یکی از دلایل بالا رفتن سن بانوان ازدواج نکرده بلاتکلیفی استخدام و حقپق معلمان است
البته بهتر بود که ایشان بجای وزارت آموزش و پرورش. رئیس سازمان تنظیم خانواده میشدن
جناب پزشکیان جنابعالی خیلی خیلی واقعا محترم هستید
آیا انعقاد قرار داد با بیمارستان‌های خصوصی برای مجلسیان محترم نیاز به مصوبه مجلس داشته یا جزء امتیازات منتصبین ؟ قطعا شامل افراد خانواده و تحت تکفل آنها هم هست
فرصت فرمودیدکه توضیحی بفرمائید
در ضمن با توجه به وطن پرستی و صراحت لهجه از شما استدعا دارم سد را بشکنید و بطور خلاصه حقو و مزایائی که یک نماینده در دوره نمایندگی و پس از آن برخوردار میشود اعلام فرمائید
خطاب به وزیر آموزش و پرورش: مطابق آمار رسمی تعداد مردان در همه مقاطع سنی چند درصد از زنان جامعه بیشتره، در برابر هر زن مجرد یک مرد هم مجرده، شما چرا مدام نگران تجرد زنان هستین؟ رواج این تفکر دروغین که زنان مجرد زیاد هستن باعث رواج چندهمسری و سست شدن و از هم پاشیدن بنیان خانواده ایرانیه، به فکر تاهل مردان مجرد کم‌درآمد باشین، تعداد اونها خیلی بیشتره
ظاهرا سود توی اینه که ماشین بی کیفیت بدن دست مردم زود به زود خراب شه پول از فروش قطعه در بیارند
واقعا اظهارات آقای سلیمی‌نمین مایه تأسفه. ایشان (به اصطلاح تحلیلگر مسائل سیاسی)، باید بدونند که چین و روسیه این سالها کاری کردند که ما الان به ارتباط با آنها مجبور باشیم
خواهش می کنم درباره سن تجرد زنان صحبت نکنید . شما را به خدا قسم می دهیم اصلا درباره زنان حرفی نزنید . مردان ازدواج نمی کنند مجرد می مانند بعد زنان باید محکوم شوند ؟؟؟ چرا درباره سن تجرد مردان هیچ چیزی نمی گویید ؟؟؟
شمارو به خدا تعارف نفرمایید؛منزل خودتونه!!:):)
چرا ورود نمیکنە، فرغون سازها کە مردم بدبخت کردند با این صنعت ویرانگرشون
باقری کنی و کسانی که احیای برجام را نابود کردند باید محاکمه شوند
من هم با کارشناس نخبه بین المللی فوتبال وسیاست شبکه افق موافق هستم ضمنا آقای بیراند وند هم به خاطر قد بلندی که دارند میتواند پنالتی ها را بگیرد:):):)پیشنهاد میشود برای هماهنگی بیشتر پاهای آقایان دایی وبیرانوند را حداقل به اندازه 20 سانت از زانو به پایین ببرند وکوتاه کنند تا هم تادیب شوند وهم عدالت به فوتبال هم بیاید وهمه بطور مساوی بتوانند آقای گل بشوند.خخخخخخخخخخ خدایا فقط پناه برتو!!!
«تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند» یعنی چی؟؟

۹۰ درصد عدم ورود به تاهل در جوانان بواسطه شرایط اقتصادی است که بوجود آورده اید

اینم نمی‌فهمید؟؟؟؟؟؟
کاش یه کارخونه خودرو سازی میزدید ببینیم سطح فنی و مدیریتون چقدر هست . اصلا رسما با ایران خودرو جوینت بشید . یا اصلا غیر رسمی به قول خودتون اسپرتشون کنید بعد بگید این شد نتیجه تلاش مشترکمان ما هیچی ندیدیم تو این همه سال .
دقیقا همین روزها رو مردم دو سال پیش پیشبینی کردن ولی کو گوش شنوا وقتی انحصاری بشه یعنی همین تازه یک چند سال دیگه قرعه کشی لوازم خانگی هم راه می افتد
باید شب بخیر گفت به آقای یحیی آل اسحاق که فرمایش می کنند عده‌ای با خرید و فروش ارز کاسبی می‌کنند. مرد حسابی اگر شما نمی دونستید که تو 30 سال گذشته این شغل مانند پیک موتوری و آژانس اتومبیل قدیم (اسنپ فعلی) به یکی از مشاغل مهم بدل شده است خواب بودی یا مشاغل مدیریتی به شمافرصت فکر کردن به مردم نمی داد. وقتی جوان لیسانسه و فوق لیسانسه و دکترا تو خیابون دست فروشی می کنن شما کجا کار می کنی. آقا زاده ها کجا مشغول بکار هستند. پسرهای ولایتی، لاریجانی و هاشمی رفسنجانی و از این دست کجا کار می کنند؟ کاری کردین جوونای ما تا فرصت گیر میارن از کشور مهاجرت می کنن. راه پول درآوردن شده دلالی. فکر کردی در ادارات دولتی چقدر میدن؟ با اینا نمی شه پولدار شد. وقتی بانک مرکزی و تعدادی ناشناس دلار می ریزن تو بازار و یهو جمع می کنن، نکنه فکر کردی تولیدکننده هایی که دیگه نداریم میرن خرید. خیر تعدادی از مردم اینکارو می کنن
وقتی نشه ماشین خرید

وقتی نشه خونه خرید

وقتی نشه ازدواج کرد

وقتی نشه بچه دار شد

فاتحه خونده است ......
جاليه وزير آموزش و پرورش نگران تجرد زنان باشند ... البته به دليلش اشاره نكردند الان با اين وضع اقتصادي كدام دختر و پسري قدرت و جسارت تشكيل خانواده را دارد به فرض ريسك كرد و ازدواج كرد چه توجيهي براي بچه دار شدن دارد با اين اوضاع ؟؟؟
واقعا چرا اینطوری شده ؟سردار سپاه داره در مورد صنعت صحبت میکنه،وزیر ورزش در مورد فتنه صحبت میکنه،وزیرآموزش وپرورش در مورد سن تجرد صحبت میکنه،نماینده مجلس در موردقیمت دلار صحبت میکنه.چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط یه دلیل داره .اونم اینه که هیچ کس سر جای خودش نیست و کسی که مسئول شده تخصص اون کار رو نداره.اگه یه وزیر از مجلس رای اعتماد گرفته وبدنه دولت هستش باید اون پاسخگو باشه نه اینکه سردار سپاه بجای وزیر صنعت،وزیر ورزش بجای وزیر اطلاعات،وزیر آموزش وپرورش بجای وزیر بهداشت،نماینده مجلس بجای وزیر اقتصاد فکر کنن و نظر بدن.
الودگي هواي خفه كننده، اقتصاد خفه كننده، وضعيت رواني جامعه خفه كننده،امنيت شغلي و… مگر براي مرگ يك ملت ميشود از بيشتر ؟
احتمالا این نماینده مجلس رفته شهرستان بیمارستان معمولی بعدش فهمیده که میتونسته یه بیمارستان لاکچری رو انتخاب کنه ولی از دستش رفته حالا از سوزش شده حامی عدالت و مردم
مطمئن باشید اگه رفته بود اون بیمارستان صداش رو هم در نمیاورد
سلیمی‌نمین:‌ ای کاش دولت مسئولیت ارتباط با چین را همچنان در اختیار لاریجانی قرار می‌داد



چینی ها در عربستان علیه ما موضع نگرفتند؟؟
یکی از عوامل اصلی تورم بانکها هستند .
وقتی این بانک ها به سپرده ها بالای 20 درصد سود می دهند و عملا هیچ فعالیت اقتصادی در حال حاضر سود این چنینی نمی دهد تنها راه برای پرداخت بدهی هایشان تورم است .
تصور کنید شما پول خود را با سود 20 درصد در بانک سپرده می کنید بانک با پول شما طلا یا دلار یا ملک و...می خرد ظرف یک سال قیمت ها 50 درصد رشد می کندخوب 20 درصد سهم شما را می دهد و ما بقی می شود سود بانک..ولی اگر توم نباشد
حتی غربگرایی هم نمیتواند کارشکنی در روابط اقتصادی با چین را که منافع بالایی برای کشور دارد را توجیه کند
کاش اندکی از انصاف آقای پزشکیان در همه ما وجود داشت
این کلمات چیه همه یاد گرفیت و تکرار می کنید! فتنه، منافق، بصیرت! معنای کلمات را هم جابجا کردین! کسی که به وضوع توی صورت شما علام مخالف می کند چطور می تواند منافق باشد!؟
خوب شد که نکفت مقصرشکست درجام جهانی دولت گذشته است.درابطه با علی دایی هم یاد مجری با حجاب سرکار خانم طالبی افتادم که گفته بود اگه دوست ندارند خوب ازایران برن بیرون وبعد خودش رفت
سپاه به هیچ وجه وارد خودرو سازی نمی شود چون به صلاحش نیست!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی