بازدید 9835

واکنش کیهان به متن مشترک رضاپهلوی، علی‌کریمی و...

شخصیت‌های فوق در شرایطی آغاز و پایان سال میلادی را مبدأ و معیار رؤیاهای خویش عنوان کرده‌اند که در نسبت با مناسبت‌های مذهبی تقویم قمری همواره بر هویت و اصالت ایرانی تأکید داشتند و حالا این‌گونه در برابر تاریخ میلادی بر حساسیت‌های خود چشم پوشیده و به آن تن داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 03 January 2023

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان در ستون «خبرهای ویژه» خود نوشت: چنین ترکیبی برای رهبری جنبش حتی دستاویز طنزپردازی‌ها نیز شده و انتقاد برخی چهره‌های زاویه‌‎دار با نظام را نیز برانگیخته است؛ توسل رضا پهلوی به‌مثابه رهبر جبهه سلطنت‌طلبان با چهار دهه فعالیت علیه نظام به مشتی سلبریتی برای تداوم حیات سیاسی خویش در مقابله با حکومت از آن جمله است.
 
رهبران خودخوانده اپوزیسیون گرد هم آمده سخن خود را یکی کرده تا به‌زعم خود بزرگ‌ترین نقطه ضعف «انقلاب ۱۴۰۱»! را که فقدان رهبری واحد بود مرتفع کرده و در سال جدید مواجهه قدرتمندتری را با جمهوری اسلامی سامان دهند. انتشار متن مشترکی در صفحات مجازی علی کریمی، مصی علینژاد، حامد اسماعیلیون، گلشیفته فراهانی و نازنین بنیادی با میدان‌داری شاهزاده ناکام رضا پهلوی امری در همین راستا بود.
 
دیروز و در نخستین ساعات سال نو میلادی متنی به صورت همزمان در صفحات مجازی این افراد با این مضمون منتشر شد که: «با سازماندهی و همبستگی سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ملت ایران خواهد بود؛ سال تحقق آزادی و عدالت در ایران». هم‌چنین رسانه‌های معاند از پذیرش شروط رضا پهلوی برای ائتلاف خبر داده و از آن به عنوان ائتلافی غیررسمی با محوریت او یاد کرده‌اند. هرچند به جزئیات این شروط تاکنون اشاره‌ای نشده است.
 
به گزارش «مهر»، حضور چنین افرادی در رأس معاندین جمهوری اسلامی به تنهایی برای اثبات حقانیت نظام بسندگی دارد؛ روی‌آوردن اپوزیسیون به چنین شخصیت‌های زرد و مبتذلی برای هدایت جریان، حکایت از تهی‌بودن دست آن‌ها از به میدان آوردن فردی واجد شایستگی‌های یک رهبر و در عین حال برخوردار از کاریزمای لازم برای گرد آمدن همه مخالفان نظام ذیل چتر او دارد. حال آنکه اپوزیسیون پیش از این با چهره‌های فرهیخته‌تری به مصاف حکومتی می‌آمد که برآمده از بنیان‌های معرفتی قوی است و ابتناء بر آرمان‌های والا دارد.
 
چنین ترکیبی برای رهبری جنبش حتی دستاویز طنزپردازی‌ها نیز شده و انتقاد برخی چهره‌های زاویه‌‎دار با نظام را نیز برانگیخته است؛ توسل رضا پهلوی به‌مثابه رهبر جبهه سلطنت‌طلبان با چهار دهه فعالیت علیه نظام به مشتی سلبریتی برای تداوم حیات سیاسی خویش در مقابله با حکومت از آن جمله است.
 
ظاهراً این حرکت حقیرانه ربع پهلوی بعد از آن صورت گرفت که برخی مقامات سابق آمریکا مریم رجوی را به عنوان رئیس جمهور حکومت آینده ایران برای فردای براندازی به رسمیت شناخته و در معادلات خود وقعی برای آخرین بازمانده سلطنت قائل نشدند. از این‌رو شاهزاده مفلوک به دریوزگی کسب اعتبار از چهره‌هایی عاری از هرگونه صلاحیت و نخبگی افتاد تا از قافله رهبری در ایران آینده بازنماند!
 
ناظر به هم‌صدایی افراد مذکور این نکته نیز گفتنی است که شخصیت‌های فوق در شرایطی آغاز و پایان سال میلادی را مبدأ و معیار رؤیاهای خویش عنوان کرده‌اند که در نسبت با مناسبت‌های مذهبی تقویم قمری همواره بر هویت و اصالت ایرانی تأکید داشتند و حالا این‌گونه در برابر تاریخ میلادی بر حساسیت‌های خود چشم پوشیده و به آن تن داده‌اند.
 
فقدان ایدئولوژی و نخبگی ثمره‌اش در جنبشی تحقق یافت که برای نخستین بار فحاشی و الفاظ رکیک استادیومی را وارد گفتمان اعتراضی کرد و در عرصه عمل به خشونت بی‌سابقه و وندالیسم افراطی دست یازید، که همین دلیل اصلی ریزش بدنه مردمی با حرکتی بود که در ابتدا به گمان اعتراض با آن همراه شده بود. هرچند از حرکتی که دختری فراری و معلوم‌الحال و لمپن‌هایی نظیر علی کریمی هدایت آن را در دست گرفته و آن را راهبری می‌کنند، نتیجه‌ای جز این هم انتظار نمی‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳۵
یک سوال ساده از حسین شریعتمداری ؟ همگی میگویند ایران و مردمش را دوست داریم، چه داخلی و چه خارجی، چه مخالف و جه موافق. ولی آیا همین وضعیت فعلی (اجتماعی- اقتصادی) حق مردم ایران هست؟ آیا میشود نه با حرف و وعده و تهدید، دوباره ایران را شکوفا و شاد (تکرار می کنم، شاد) دید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
تا زماني كه دشمن قسم خورده اي به اسم آمريكا داريم خير
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
تا زمانی ک شعارو هدف مسئولان عمران آبادی کشور و ارتباط با جهان نباشه ما روی خوش نمیبینیم؟
پیروز
| Canada |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
عجب دشمن قسم خورده ای هست که آقازاده هاتون عاشق زندگی در اینجاها (آمریکا و کانادا) هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
این اقتصاد هم خوب چماقی شده برای فرصت طلبان!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
آقای ناشناس که هماه حرفهای کلیشه ای مسئولین حکومتی را تکرار میکنه . بابا این حرفها (کار دشمن هست ، کار اسراییل هست و کار عربستان هست و ... ) مصرف داخلی داره و برای خالی نبودند عرایض هست و بس واقعیت در کشور فر اتر از اینهاست
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
ناشناس 12:05
اتفاقا تا زماني كه افكاري مثل شما داريم كه فكر ميكند آمريكا دشمن ايران است و بايد با دنيا مقابله كنيم هيچ چيزي درست نميشود.بزرگترين دشمن، افكار امثال تو است!
کیهان...نوع انشا و کلمات و جمله ها برای خواننده نشان از ترس نویسنده میدهد..چاپ این مقاله اشتباه بود.
چنین متن سراسر توهین و کوچک نمایی توسط روزنامه کیهان بیانگر منکر بودن تمام اعتراضات بحق مردم است. بهتر است کیهان تا دیر نشده بخود بیاید تا این متن به صورت خودش برنگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
انتظار بی خودی داری کسی که کارش اینه رو نمی تونی بیدار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
حالا چرا تو ناراحتی که به این خائن ها حرف زده؟!!
در این که اونها آشغال و مزخرف اند تردیدی نیست . ولی این دلیل بر بی عیب بودن هم نیست و عاقلانه ترین کار تن دادن به خواسته های مردمه نه لجبازی با اونها .
شب دراز است و‌ قلندر بیدار
همه بدن تو خوبی.
اپوزیسیون که آبرو نداشت ولی توئیت 5 نفره این جماعت لمپن با شاهزاده ناکام در به در مستاصل آنقدر مسخره است که اپوزیسیون را بی آبروتر از قبل نموده و حتی خودشان هم جرات نکردند اسم آن را ائتلاف بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
از نظر شما جماعت اندک 4 درصدی همه لمپن و بیسواد و اغتشاشگر و البانی نشین و وابسته به سرویسهای جاسوسی هستند و فقط شما و همفکران اندکتون خوبین
علي كريمي اسطوره ورزشي ايران و جهان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خدا وکیلی هر چی باش اسطوره نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خدا وكيلي ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
با اين تفاوت كه عقل او به اندازه احساسات او رشد نكرده و كيلومترها عقب مانده است.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
تو نمی دونی اسطوره یعنی چی. اگه میدونستی این واژه رو در وصف علی کریمی به کار نمی بردی.ارزش و اعتبار این واژه رو به شدت پایین آوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
وای بحال اوناییکه این پسرک شلخته براشون اسطوره باشه. چه شود جامعه ای حاکمیتش کریمی و علینژاد و رجوی باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
مثبتها بین مخالفان و موافقان قضاوت میکنه نه اینکه یه عده بجای ارایه نظر توهین به اسطوره کشور بکنند
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
....عمرا اگه چهار تا واژه سیاسی بلد باشه.
باید نیم نگاهی هم به گذشته داشته باشیم در کنار نگاه به آینده .
این افرادی که اون سمت مرز دور هم جمع شدن چقدر از مشکلات مردم را درک میکنن !؟
علی کریمی که تازه از اینجا رفته تا روز آخر توکاخ زندگی میکرد و قبض برقش 40 میلیون بود
اون یکی هم که سالها نون توهین و اقدام علیه مردم ایران را خورده . ایرانی را تحریم کردن تا اون بتونه اونجا حرف یزنه
رضا پهلوی هم که نمیدونم چطور فکر میکنه بازهم میتونه سلطنت را تو ایران برقرار کنه و برگرده این آ[ری همه عمرش تو ایران شاهزاده بوده اون ور هم رفته بهتر شده که بدتر نشده براش
پس شک نداریم که اینها از مشکلات مردم هیچی نمیدونن فقط دیدن فشار رو مردم زیاد شده پریدن وسط خودشون را مطرح کنن .
هیچ کدوم هیچی نیستن و هیچی هم نبودن - اتفاقا نظر کیهان درسته اینها خیلی کوچیکتر از این حرفهایی که گذاشتن تو دهنشون هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
نه پس مسولان مشکلات مردم رو درک میکنن؟! درک کردن که وضعمون این شده؟! برو عمو جون
همون آقایی که میگی 40 میلیون قبض برقش بود که به قول شما داشت راحت زندگیش رو میکرد!! چه کاری داشت که بیاد واسه من و تو دغدغه داشته باشه؟ میتونست مثل سایر مسولان دلسوز نظام! بشینه نونش رو بخوره و به ریش ما هم بخنده! مشکل تو اینه که فکر میکنی کسی که تو کاخ زندگی میکنه فکر مردم رو نمیکنه! خب مسولان الان مگه خیلی زندگی فقیرانه ای دارن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
دوست عزیز همیجوری برا خودت بریدی و دوختی
علی کریمی به هر جا که رسید واقعا از زحمت خورش بود نه مثل انگل زاده ها گه با پول بیت المال دارن تو غرب عشق و حال میکنن و به ریش من و شما میخندن. تکلیف مریم رجوی و منافقین هم که کاملا مشخصه و هیچ خاستگاهی بین مردم ندارند. رضا پهلوی هم در تمام صحبتهاش هیچ داعیه ای برای مسولیت نداره چه رسد به پادشاهی. امثال مصی علینزاد و دیگران هم ایضا خاستگاه مقبولی نزد مردم ندارند
آخه این دلقک ها نه اپوزیسیون هستند و نه ایرانی بلکه مزدور خارجی ها هستند و چند صباحی بزرگشان می کنند و بعد با نفرات جدید خوش می‌گذرانند
در اين كه رضا پهلوي هم به اندازه مريم رجوي نزد مردم ايران منفور است هيچ شكي نيست، از بقيه سلبريتي ها هم انتظاري نيست، تعجب از اين است كه علي كريمي چرا اينگونه تيشه به ريشه خود زده و خودزني مي كند!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
علی کریمی فکر که اگه ربع پهلوی شاه بشه اون پادوش تو وزارت ورزش می شه.!!! آرزو بر جوانان عیب نیست.
امریکا کسی رو می خواد که کاملا گوش به فرمانش باشه و اون مریم رجویه نه رضا پهلوی. ولی اشتباه می کنه چون رجوی پایگاهی بین مردم نداره جز عده ای افراطی و هم فرقه ای.
افرادی مثل علی کریمی و علی دایی هم زود جوش میازن و هیجانی میشن و حرفهای ناپخته و تصمیمات عجولانه می گیرند. شما مصاحبه ها این افراد در زمان مربی گری و بازیگری شوت رو ببینید متوجه می شید. این افراد تندمزاج شایستگی رهبری سیاسی جامعه رو ندارند. کسی باید جلودار باشه که منطقی و معقول و صبور باشه.
من نمیدونم چه اصراری برای برای استفاده از کلمه شاهزاده برای رضا پهلوی دارید؟؟؟؟؟ ملت بزرگ ایران همواره در طول تاریخ با دیکتاتوری و شاه و شاهزاده بازی مبارزه کرده اند. و در نهایت ریشه شاه و شاهزاده رو از این کشور کندند. و قطعا در قرن 21 نگاهشان رو به جلو و تقویت جمهوری و دموکراسی است نه اینکه بازگشت به عقب و انتخاب شاه و سلطنت و دیکتاتوری.
بنابراین استفاده از واژه شاهزاده برای این بابا توهین به شعور ملت بزرگ ایران است و ایجاد توهم در ایشان که صاحب جان و مال مردم ایران است.
صدای دهل از دور خوش است . بعد از مدتی اینا مهره سوخته میشن که کسی محلشون نمی‌ذاره فقط خودشون رو خراب کردند
تابناك ، يعني هيچ نظري مخالف كيهان وجود نداشت كه منتشر كني!؟؟؟؟
كيهان هم بيشتر سرش را فرو كنه تو برف تا به وقتش!
تقویم ایرانی ها شمسی است نه میلادی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست