بازدید 10514

سه ماه پایانی زندگی پل حافظ در تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از برداشته شدن پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 01 January 2023

به گزارش تابناک، ۲۲ آذرماه بود که جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با  مهر و در خصوص وضعیت پل‌های موقت در تهران گفت: تعدادی پل در سال‌های پیش از انقلاب در تهران ساخته شد که این پل‌ها قرار بود موقت باشند و قرار نبود عمر آن‌ها این میزان طولانی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: از جمله آن‌ها پلی است که در تقاطع خیابان حافظ و طالقانی قرار دارد که کارآمدی ترافیکی ندارد و می‌توان این پل را جمع کرد.

در همین راستا؛ عباس شعبانی از برداشته شدن پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد و گفت: مطالعات فعلی سازمان حمل و نقل و ترافیک حاکی از این است که بود و نبود پل حافظ در تقاطع خیابان طالقاتی تأثیر چندانی در ترافیک ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه نگهداری این پل به اندازه به هزینه خود پل است و بر همین اساس به صرفه است که این پل در صورتی که تأثیر چندانی بر ترافیک ندارد، برداشته شود.

وی اظهار کرد: پل حافظ که در تقاطع جمهوری قرار دارد، در حال حاضر در فاز مطالعاتی است و احتمال برداشته شدن آن نیز وجود دارد.

شعبانی اذعان کرد: برداشته شدن پل حافظ-طالقانی باید در ایامی صورت گیرد که شهروندان کمترین میزان تردد را دارند و احتمال می‌رود در صورت انتخاب پیمانکار در ایام تعطیلات عید این پل برداشته شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵
خیلی خوب میشه مطمئنا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
كسي شك نداره چون تمام كارهاي مسئولين براساس برنامه ريزي دقيق و منسجمي انجام ميشه و تمام عواقب سنجيده شده حتما!
اینم از اون کارشناسی هاست که صداش بعدا در میاد
آهن آلات این پل فلزی مثل کابلهای مسی که به آلومینیوم تبدیل میشن و اداره برق کلی پول به جیب میزنه قابل نقدشوندگی داره. پل رو وقتی برمیدارن که میخوان یه پل جدید بزنن. معمولا در کشورهای پیشرفته اول فکر میکنند بعد عمل اینجا اول عمل میکنند بعد به فکر فرو میروند.
الان با حضور این پل که یکی از موثرترین پلهای تهران است ترافیک احساس نمی شود ، دو فردای دیگر که ترافیک چراغ قرمز طالقانی به ولیعصر رسید و چهارراه ولیعصر قفل شد میگویند لازم است که یک پل جدید احداث شود و در این اوضاع اقتصادی مجدداً بریز و بپاش و بخور و ببر ! خوب بود شهرداری تهران ریز هزینه نگهداری این پل را منتشر میکرد تا ببینیم په هزینه ای می شود که باندازه احداث پل گران در می آید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
تسهیل تردد در هر چهارراهی،باعث ترافیک مضاعف در چهارراههای بعدی میشه..اصول شهر سازی میگه پلهای روگذر یا زیرگذر مخصوص معابری مثل اتوبانها و آزادراههاست و در ترافیک شهری باعث تسهیل ترافیک نمیشه.
يعني پنجاه سال پيش با ترافيك كمتر اين پل نياز بوده!
ولي حالا با اين حجم ترافيك اين پل نياز نيست؟
اقاي شهردار غير متخصص اين كار را نكن
ترافيك منطقه را كور نكن
يك اسفالت روي پل ميخواستند بكشند
مردم از ترافيك منطقه كلافه ميشدند
كمي فكر
واقعا کم خردی است این پل برداشته بشه.خیلی بار ترافیکی رو کم میکنه.وای خدایا ترافیک طالقانی حافظ وحشتناک میشه. خدایااااااااااااا
مثل اینکه تو شهرداری کسی از دوستان اومده که تو کار خرید آهن قراضه اس.بهرحال دوستان باید نان بخورن.
چطورحضرات به اين نتيجه رسيده اند كه بود ونبود اين پل يكي است. بابرداشتن اين پل وتردد زياد درحوالي دانشگاه اميركبير ترافيك ازكريمخان تا پشت چراغ قرمز چهارراه كالج قفل شده ودرحوالي دانشگاه با سوار وپياده كردنهاي متعدد دانشگاهيان آشفته بازاري بوجود ميايد كه نگو ونپرس!! ضمن اينكه درخيابان طالقاني هم بدليل بكطرفه بودن وكشش بالاي فعلي آن، درصورت حذف پل يك راه بندان اساسي پشت چراغ قرمز ايجادميشود. گذشته ازاينها سازه اي كه بااين همه هزينه احداث وساخته شده وصرفا هزينه جاري آن تجديد آسفالت وآنهم چندسال يكبارست براي چه بايد تخريب شود؟؟!!! معلوم نيست باوجود اين همه معضلات در خيابانهاي ساير نقاط شهر بچه دليل حضرات به اين نقطه كه هيج مشكلي نداشته گيردادند ودرصد توليد مشكلات جديد براي شهر آنهم درمركز ودريكي ازنقاط پرترافيك آن هستند؟؟!!!
قراربود4-5سال پیش برداشته بشه ودریکی ازتقاطع های بزرگراه شهیدباقری درشرق تهران نصب بشه ولی هنوز این اتفاق نیفتاده
احیانا! پای پاساژهای موبایل فروش اطرافش به میان نیست ؟ یا اقوام مسئولین شهرداری ؟ مطمئنید بخاطر رفاه حال شهروندان است ؟
این چه کاریه. این پل ترافیک تقاطعهای طالقانی، سمیه، رشت، و ... را برداشته که با برداشتن آن قطعا تمامی این تقاطعها با ترافیک مواجه خواهد شد
ممنون که واقعا مشکلات عدیده مردم رو این چنینی حل می کنید، واقعا بعد از جمع آوری این پل دیگه کاری برای انجام نمی مونه
ببینید کفگیر کدوم آدم به ته دیگ خورده دنبال منافع شخصی خودشه . خبر رو بخونید فلانی میگه بود و نبود پل فرقی ندارد . دنبال پیمانکار هستیم . اگر اینکار را بکنند انفجار ترافیکی تو اون منطقه خواهیم داشت . همین الان هم تو بیشتر ساعات ترافیک روان و کلی ماشین پارک شده که عرض خیاباونها را کم میکنند داریم . بابا اینجا همه خوشحالند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر