بازدید 4347
۲

ترامپ تهدید کرد: از حزب جمهوری‌خواه می‌روم

رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار یک مقاله بر ضرورت جدا شدن از حزب جمهوریخواه این کشور در صورت حمایت نکردن جمهوریخواهان از نامزدی او برای ریاست جمهوری، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 01 January 2023

به گزارش تابناک، به نوشته پایگاه راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از احتمال وقوع یک "فاجعه" برای حزب جمهوریخواه آمریکا صحبت کرده و گفت، ممکن است با نامزد شدن از جانب یک حزب ثالث در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا در آرای محافظه‌کاران چنددستگی ایجاد کند.

ترامپ در روزهای اخیر مقاله‌ای را در شبکه اجتماعی خودش موسوم به "تروث سوشال" به اشتراک گذاشت که در آن از او برای راه انداختن یک کارزار انتخاباتی به نمایندگی از یک حزب ثالث در صورتی که رهبران جمهوریخواه از نامزدی او برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ حمایت نکنند، درخواست شده است.

این مقاله روز سه شنبه در یک مجله جمهوریخواه تحت عنوان مجله "آمریکن گریتنس" انتشار یافته و در آن استدلال شد رهبران جمهوریخواهان به دنبال به چالش کشیدن اراده رای دهندگان با مسدود کردن راه پیروزی ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب هستند.

دن گلرنتر، نویسنده این مقاله اظهار کرد: "آنها ترجیح می‌دهند انتخابات را به دموکرات‌ها، برادران شریک جرمشان، ببازند تا اینکه با ترامپ این انتخابات را برنده شوند."

گلرنتر در ادامه این مقاله نوشت: "آیا من فکر می‌کنم ترامپ می‌تواند به عنوان یک کاندیدای یک حزب ثالث در انتخابات برنده شود؟ خیر. آیا من به او به عنوان یک کاندیدای یک حزب ثالث رای خواهم داد؟ بله. زیرا من دیگر علاقه‌ای به حمایت از این منبع فاسد درآمد نامشروع ندارم."

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ در سال ۲۰۲۱ پس از شکست به جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به تشکیل حزب خودش ابراز علاقه کرد. آنگونه که جاناتان کارل، خبرنگار شبکه ای.بی.سی نیوز در کتابش تحت عنوان "خیانت: پرده نهایی نمایش ترامپ" نوشته است، او به رونا مک‌دنیل، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه گفته که کارش با حزب جمهوریخواه "تمام" شده است. بر اساس گزارش‌ها، مک دنیل پاسخ داده است: "شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. اگر این کار را بکنید، ما برای همیشه شکست خواهیم خورد." ترامپ پاسخ داد:" دقیقاً - بدون من برای همیشه شکست خواهید خورد. برایم مهم نیست. این همان چیزی است که جمهوری خواهان به خاطر حمایت نکردن از من سزاوار آن هستند."

در حالی که گلرنتر استدلال کرد که ترامپ انتخاب اول رای دهندگان جمهوریخواه است، یک نظرسنجی جدید چیز دیگری را نشان می‌دهد. طبق این نظرسنجی هرچند جمهوری‌خواهان همچنان از سیاست‌ مشهور ترامپ یعنی "آمریکا را دوباره بزرگ کنیم" حمایت می‌کنند، اما با اختلاف تقریباً دو به یک (۶۱ درصد به ۳۱ درصد)، آنها می‌خواهند شخص دیگری پرچمدار آن دستور کار در انتخابات ۲۰۲۴ باشد. در این نظرسنجی انجام شده از سوی یو.اس.ای تودی/دانشگاه سافولک، رای دهندگان جمهوری خواه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا رابا اختلاف ۵۶ به ۳۳ به ترامپ ترجیح می‌دهند.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
کاش از صحنه روزگار می رفتی
ترامپ تُف سربالا شده برای حزب جمهوری خواه. او خود را بیشتر از آن چه ارزش دارد می خواهد می خواهد جمهوری خواهان قالب کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار