بازدید 4068

مشکلات انگلیس در سال جدید ادامه خواهد یافت

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، کووید۱۹ و جنگ اوکراین را عامل «۱۲ ماه سخت» یاد کرد و در پیام خود به مناسبت سال جدید میلادی به مردم این کشور هشدار داد که مشکلات در سال ۲۰۲۳ نیز تداوم خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 31 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، گاردین جمعه شب نوشت، سوناک در یک سخنرانی ویدئویی که در جریان آن، غالبا موضع سیاسی حزبی داشت، کارنامه دولت خود را ستود و اشاره‌ای به هرج و مرج حاکم بر حزب محافظه‌کار که بر مشکلات انگلیس در سال ۲۰۲۲ افزود، نکرد.

وی در این سخنرانی گفت: سال سختی را به پایان رساندیم. درست زمانی که از یک بیماری همه‌گیر جهانی بی‌سابقه رهایی یافتیم، جنگی در اوکراین آغاز شد که تاثیر اقتصادی عمیقی در سراسر جهان داشت و انگلیس از عواقب آن مصون نیست.

سوناک با نادیده گرفتن تاثیر بودجه فاجعه‌بار ماه سپتامبر که لیز تراس به عنوان یکی از سه نخست‌وزیر محافظه‌کار در سال ۲۰۲۲ مسئولیت آن را بر عهده داشت، گفت: کابینه‌اش تصمیمات دشوار اما منصفانه‌ای برای کنترل وام‌ها و بدهی‌های دولت انگلیس گرفته است.

وی افزود: سه ماه پیش، من در پله‌های خیابان داونینگ ایستادم و قول دادم که بی‌وقفه روی اموری که برای شما مهم است کار کنم. ما همچنین در حال مقابله با مهاجرت غیرقانونی و جلوگیری از سوء استفاده مجرمان از سیستم پناهندگی کشورمان هستیم. حالا، قصد ندارم وانمود کنم که همه مشکلات ما در سال جدید از بین خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، این جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقام‌های رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را شوکه کرده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ تورم این کشور به ۱۰.۷ درصد رسیده است که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته بشمار می‌رود.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، در سال جدید میلادی به ۱۵ درصد هم برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر