بازدید 3647
۲

دستگاه‌های خاطی قانون هوای پاک معرفی شوند

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: باید لیست دستگاه هایی که در اجرای قانون هوای پاک ترک فعل داشته و یا کم کاری کرده اند به طور شفاف اعلام شده و با آن ها برخورد شود تا درس عبرتی برای تمام دستگاه ها شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 24 December 2022

به گزارش «تابناک»، محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون هوای پاک به منظور کنترل آلودگی هوا، بیان کرد: آنچه که در خصوص کنترل آلودگی هوا حائز اهمیت بوده، اجرای دقیق قانون هوای پاک است. دستگاه های متولی باید قانون هوای پاک را به شکل دقیق اجرایی کنند. تمام دستگاه ها باید به وظایفی که در قانون هوای پاک برای آنها مشخص شده است عمل کنند.

باید دستگاه هایی که در اجرای قانون هوای پاک کوتاهی کردند شناسایی شوند

 وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از نظارت بر اجرای این قانون به مجلس باز می گردد و بخش دیگر به دستگاه های نظارتی باز می گردد. دستگاه هایی که در اجرای قانون هوای پاک ترک فعل داشته و یا کم کاری کرده اند باید شناسایی شده و به طور شفاف اعلام شود. اگر شفافیت در این حوزه اجرایی شود درسی خواهد شد برای تمام بخش های دیگر. باید لیست دستگاه هایی که به وظایف تعریف شده برای آنها در قانون هوای پاک عمل نکرده اند، به صورت شفاف اعلام شود.

نمی توان به سادگی از کنار سلامت مردم عبور کرد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید واقعیت ها را بپذیریم. سلامت مردم چیزی نیست که ما به راحتی بتوانیم از کنار آن بگذریم. بحث آلودگی هوا یک موضوع مهمی است که امروز سلامت مردم جامعه را تهدید می کند. از سوی دیگر این معضل هزینه های بهداشت و درمان را نیز افزایش می دهد. از یک سو با عدم اجرای قانون هوای پاک مشکلات متعددی برای جامعه در حوزه سلامت و سایر بخش ها ایجاد شده و از سوی دیگر هزینه هایی که دولت باید بپردازد نیز بالا رفته است.

اجرای قانون هوای پاک ضامن سلامت جامعه است

وی در ادامه تاکید کرد: اجرای قانون هوای پاک نوعی پیشگیری در حوزه سلامت به شمار می رود. اگر این پیشگیری را با اجرای دقیق این قانون انجام داده هزینه های درمان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. انواع بیماری های قلبی و عروقی که امروز با آن مواجه هستیم به وضعیت هوا باز می گردد. خط قرمز ما باید رعایت فاصله صنایع آلاینده با اماکن سکونتی باشد. نباید اجازه داد صنایع آلاینده در شهرها برپا شوند.

وی افزود: از سوی دیگر باید استانداردهایی که در حوزه تولید خودرو است رعایت شود. باید خودروهای فرسوده نیز کنار گذاشته شود. به طور کلی اگر همه دستگاه ها در چهارچوب قانون هوای پاک گام بردارند، معضل آلودگی هوا قابل کنترل خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بزرگ یا کوچک باید تشویق بشن در دانشگاه لرستان تا چهار ماه پیش بیش از 90درصد کارها دستی وکاغذی بود برای کاغذی که هزاران درخت باید قطع می شد الان به لطف ومدیریت معاونت پشتیبانی همه کارها الکترونیکی انجام می شود.بنده خدا هجمه همه همکاران وهیات علمی به جون خرید تا اینکه توانست این شیوه را عملی سازد .الان همه این خدمت را می بیننیم وبه این مرد بزرگ احسن باد می گوییم .شما هم از تجربه ایشان برای دیگر سازمانها استفاده کنید
باتوجه به اختیارات رییس سازمان محیط زیست عدم توانمندی ایشان بسیار مشهود است آقای رییسی اقدام عاجل کنید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی