بازدید 3293
۲

اتهام زنی دوباره مقامات انگلیس علیه ایران

وزیر دفاع انگلیس در ادامه اتهام زنی‌ها علیه ایران مدعی شد ایران در ازای ۳۰۰ فروند پهپاد، قطعات نظامی پیشرفته از روسیه دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 21 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در پارلمان این کشور مدعی شد ذخایر تسلیحاتی روسیه در حال اتمام است و شمار زیادی از موشک‌های کوتاه برد خود را در جنگ به کار گرفته است.اتهام زنی دوباره مقامات انگلیس علیه ایران

دولت انگلیس در حالی ایران را به تامین سلاح برای روسیه متهم می‌کند که مقامات این کشور بار‌ها بر پیشتازی خود در کمک نظامی و جنگ افزاری و نیز مالی و سیاسی به اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرده اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس این کشور پس از آمریکا بیشترین کمک‌های نظامی و مالی را به اوکراین ارائه کرده است.

هفته گذشته نیز ژنرال رابرت مگووان (Robert Magowan) جانشین رئیس ستاد ارتش انگلیس و فرمانده پیشین تفنگداران دریایی این کشور اذعان کرد نیرو‌های نظامی این کشور مخفیانه در چند عملیات اوکراین علیه روسیه شرکت کردند.

روزنامه دیلی میل با افشای این اقدام نظامیان انگلیسی نوشت: آنان پیش و پس از آغاز جنگ اوکراین، به آن کشور رفته و عملیاتی پنهانی اجرا کرده اند.

این روزنامه افزود: با وجود این سخنگوی تفنگداران دریایی انگلیس می‌گوید این نیرو‌ها هیچ عملیات نظامی در اوکراین انجام نداده اند.

اوایل امسال وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود شماری از نیرو‌های نظامی اش را برای حفاظت از سفارت این کشور در اوکراین به این کشور اعزام می‌کند.

همچنین برخی رسانه‌های انگلیس فاش کردند پیش از آغاز جنگ در اوکراین، بن والاس (Ben Wallace)، وزیر دفاع این کشور گفته بود شمار اندکی از نیرو‌های نظامی به اوکراین اعزام شده اند تا با انتقال تجهیزات، نظامیان اوکراینی را درباره چگونگی استفاده از آن‌ها آموزش دهند.

این در حالی است که خبر‌های درز کرده در انگلیس نشان می‌دهد نخست وزیر انگلیس قرار است به زودی در سفر به لتونی تجهیزات نظامی جدیدی به ارزش صد‌ها میلیون پوند به اوکراین ارسال کند.

در خبر‌های درز شده در برخی رسانه ها، ارزش جنگ افزار‌های انگلیسی اهدایی به اوکراین بیش از ۲۵۰ میلیون پوند اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرا همه کشورها بد و دشمن ما هستند و فقط ما خوبیم؟
دولت ایران لطفا غرب به طور کلی رها کنید ، جمعیت دنیا 8 میلیارد نفرند نگران هیچی نباشید بدون غرب هیچ اتفاقی که نمیافتد بلکه خیلی اتفاق های خوب هم مبافتد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست