بازدید 8072

عزیزی‌خادم: کی‌روش را نمی‌آوردم اما اسکوچیچ را برکنار می‌کردم

کد خبر: ۱۱۵۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 18 December 2022

شهاب الدین عزیزی‌خادم برای اولین بار بعداز برکناری عجیب از ریاست فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگویی بلند حاضر شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ عزیزی‌خادم در این مصاحبه علیه سجادی حرف زد و گفت که وزیر ورزش از او خواسته بود کی‌روش را بیاورد!

شما این پاداش‌ها را خیلی بالا بردید.

نه دوره‌های قبلی ۷ هزار بود. من ۳۵۰۰ برای برد داخلی و ۵۵۰۰ برای برد خارجی دادم. مبلغ را با هیئت رئیسه تصویب می‌کردیم. تنها مقطعی بود که از همه نظر لباس، پرواز، پاداش، نظم، هویت تیم ملی و ... پرسودترین صعود تاریخ را داشتیم. قبلا پاداش فیفا خرج سرمربی تیم ملی می‌شد ولی الآن ۴۰۰ میلیارد در حساب فوتبال ملی ایران است که اتفاق بزرگی است و ما در نظر داشتیم بخش اعظم آن خرج توسعه فوتبال شود که مصوب کردیم و مربی گران هم نیاوردیم و با حداقل‌ها بهترین نتایج را گرفتیم.

پس آن ماجرای ۳، ۵، ۷ و ۹ هم دروغ بود؟

این هم تهمت بود.

بحث مجوز واردات خودرو زمان شما مطرح شد. آیا در جریان بودید؟

بله من با آقای مخبر به رختکن رفتیم و مصوبه آن هم وجود دارد و از ایشان خواستیم مثل دوره‌های گذشته این کار انجام شود.

 

بعد از آن ماجرای لباس‌ها این بحث بود که خودتان تمایل داشتید دو بازیکن باتجربه تیم ملی کنار بروند؟

من همیشه به اقای اسکوچیچ می‌گفتم تیم ملی باید جوان شود. برنامه‌ام این بود که مهدی مهدوی‌کیا را آوردیم تا برای المپیک ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۶ نسل جدیدی بسازد چون لیگ ما بی‌کیفیت بود و امیدی به آن نداشتیم. همزمان هم با یک مربی ایرانی به جام جهانی برویم. البته آقای اسکوچیچ هم زحمت کشید. قصد داشتیم یک نسل جدیدی برای ۲۰۲۶ بسازیم. در رده‌های ۱۴ و ۱۶ هم استعدادیابی کردیم تا آینده تیم ملی را بسازیم. همیشه آینده را باشگاه‌ها می‌سازند ولی فوتبال باشگاهی ما این توان را نداشت و ما باید به صورت پکیج‌بندی این کار را می‌کردیم. همانطور که دیدید مهدی مهدوی‌کیا اکثر سفرها همراه ما بود و به نوعی مشاور فنی فدراسیون فوتبال ایران بود. من در حوزه بدنسازی ولی اعتقادم بود که برای جام جهانی مربی خراجی درجه یک حتی با هزینه بالا بیاوریم چون به نظرم کیفیت بدنسازی بازیکنان ما پایین است.

 

یک بار اشاره ضمنی داشتی و فکر کنم اگر شهاب‌الدین عزیزی خادم مانده بود انتخابات ریاست AFC الآن دو نامزد داشت و شیخ سلمان بی‌رقیب نبود! شما قصد نامزدی برای ریاست AFC داشتی؟ خودت هم نروی یک کاندیدا داشته باشی.

بله قصد داشتم. البته می‌خواستیم اثرگذار باشیم. به نظرم فوتبال ایران و دیپلماسی‌اش ظرفیتی بالاتر از وضع موجود دارد. ما به اندازه فوتبالی که در سطح اول آسیا قرار می‌گیرد اثرگذار نبودیم.

 

به نظر هم می‌رسید کلا شما یک مخالفت خارجی هم داشتی و کلا از نبودن شما استقبال می‌شد!

طبیعی است. وقتی از AFC شکایت می‌کنی طبیعی است که از شما خوش‌شان نیاید و بدیهی است.

 

فکر کنم به خودتان هم پالس‌هایی دادند که از شما دلخور هستند.

بله از رفتارهای آن‌ها مشخص بود. کلا ملاقات نداشتیم ولی من درخواست ملاقات دادم و کلا روحیه‌ام تعاملی است و معتقدم با AFC هم باید تعامل کنیم ولی ایران نادید گرفته نشود که مثلا میزبانی را از شما بگیرند و سر شما را ببرند. آن‌ها چنین رفتاری را قبول دارند؟ ما گفتیم در VAR به ما کمک شود، میزبانی را برگردانند، تعامل قوی‌تر شود و حق ما را نخورند. خیلی از بچه‌های ما می‌توانند در کمیته‌های AFC پست بگیرند و موثر واقع شوند. امروزه فیفا و AFC و نهادهای بین‌المللی اثرگذار هستند و نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید. ما هیچوقت دنبال تقابل با AFC نبودیم. دنبال تعامل بودیم و اینکه ایران دیده شود. ایران باید دیده شود نه اینکه حقوق ما را حذف کنند و بگویند می‌خواهیم تعامل شود. حق ما را گرفتند ولی در بحرین ناکام ماندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار