بازدید 31097
سه هزار و دویست‌ و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

علم‌الهدی: نباید در برابر بی‌حجابی عقب‌نشینی کنیم و بگوییم خواست مردم است / صدیقی: اگر ولایت نبود، ریاست جمهوری هم مشروعیت نداشت / فرمانده کل سپاه: فضای مجازی تنها راه باقی مانده برای دشمن است / رئیس دانشگاه آزاد: هیچ کسی به دنبال آزادی دانشجویانی که به خارج از کشور وصلند نیست/شورای اطلاع‌رسانی دولت: در دولت روحانی قیمت دلار ۶۳۰ درصد افزایش یافت

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند کعبی، نماینده مجلس خبرگان: حتی اگر خانواده مقتول محارب را ببخشند، امام جامعه باید محارب را مجازات کند / تسنیم: اکثریت قریب به اتفاق پول‌های ملی امسال تضعیف شدند /قبض گاز محرومان رایگان می‌شود /سردار نقدی: ارزش‌بخشی به جایگاه زنان در ایران با پیروزی انقلاب شکل گرفت... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ 16 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علم‌الهدی: نباید در برابر بی‌حجابی عقب‌نشینی کنیم و بگوییم خواست مردم است؛ کدام مردم؟
سید احمد علم‌الهدی: خواهران و برادران خودمان را باید برای چنین صحنه‌ای آماده کنیم، نباید عقب‌نشینی کنیم، نگوییم یک سلسله مزدور پیاده نظام را ریختند در این مملکت که روسری بردارند، کشف حجاب کنند و ما عقب‌نشینی کنیم، بگوییم این خواست مردم است، کدام مردم؟ این اصطلاح «حجاب اجباری» که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود، این را آمریکایی‌ها دارند در دهان مردم قرار می‌دهند، در حالی که حجاب ما مردمی است. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که حجاب ما دلخواه زنان ماست که محجبه شدن و از گزند تیر نگاه اجنبی در امان ماندن است، ادامه داد: این خواسته زنان ما هست، این‌ها می‌خواهند بگویند حجاب ما حکومتی است که اجبار کرده بر یک عده زن‌ها و جلوی آزادی آنان را گرفته و یک بی‌دینی پیدا شده و می‌گوید شعار «زیبای زن، زندگی، آزادی» و خجالت نمی‌کشد از آن لباس و ادعای خودش، این شعار زیباست؟ این‌ها می‌خواهند بگویند حجاب، اجبار حکومتی است، هیچ یک از قوانین اسلام اجباری نیست، هیچ وقت آقایی به‌ خاطر نماز نخواندن بازخواست نشده.

امام جمعه اهواز: برخی هم‌لباس‌های ما هم معنی محاربه را نمی‌فهمند
موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز: با اشاره به کشتن دو تن و مجروح شدن چند تن توسط یک جوان، افزود: برخی از هم‌لباس‌های ما هم معنی محاربه را نمی‌فهمند. کسانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند، امروز در کنار آمریکا برای هر لجن‌پراکنی آن‌ها، توجیه دینی دارند، بدانند که پوشیدن این لباس بر آن‌ها حرام است. امام جمعه اهواز گفت: هر کسی جمله‌ای بر خلاف وحدت مردم و امت اسلامی و خلاف امنیت بیان کند، خائن به کشور است. موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: در جامعه امروزی شایعه‌پراکنی توانسته افکاری را به سمت و سوی خود جذب کند؛ اما جامعه باید خود را تقویت کند تا زمانی که پرچم به دست امام زمان(عج) برسد، شایعه نتواند در حکومت ایشان اثر گذاشته باشد.

صدیقی: اگر ولایت نبود ریاست جمهوری هم مشروعیت نداشت
کاظم صدیقی: اگر ولایت نبود ریاست جمهوری هم مشروعیت نداشت و در اغتشاشات و آشوب های اخیر انحراف دانشگاه و آموزش و پرورش مشخص شد که باید به آن توجه شود. امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایام فاطمیه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین مدافع ولایت و سکولارهای بی ولایت در مقابل خون شهیدان مغلوب هستند. وی بیان کرد: چتر ولایت توانست با وجود اینکه بودجه و امکانات در دست دولت‌ها بود، اوضاع را کنترل کند. وی بیان کرد: برخی دولت‌ها در اوایل انقلاب نمی‌خواستند اقتصاد اسلامی را پیاده کنند و با صندوق بین المللی پول هم هماهنگ کرده و اهدافی را که زدودن ولایت بود، دنبال می‌کردند.

نماینده مجلس: مجوز واردات خودرو انحصاری شده است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ساز و کاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه واردات خودروهای چین و هندی فراهم شده که نمی تواند تاثیری در کیفی سازی و ایمن سازی خودروهای داخلی داشته باشد. صدیف بدری با اشاره به وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: یکسری از تلاطم ها در بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامه های راهبردی اقتصادی برمی گردد اما بخشی از تلاطم ها به مدیریت بازار خودرو بازمی گردد. مدیریت بازار خودروی کشور شرایط مناسبی ندارد و این وضعیت نیز به دیروز یا امروز بازنمی گردد. وی در ادامه با بیان اینکه در زمان رای اعتماد و زمان استیضاح وزیر صمت بحث نمایندگان در خصوص وضعیت بازار خودرو بود، اظهار کرد: نمایندگان تاکید دارند با ادامه روند فعلی در بازار خودرو شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود. امروز شاهدیم که مجوز واردات خودرو نیز انحصاری و شرایطی لحاظ شده است که خود سازندگان خودروهای داخلی مجوز واردات گرفته اند.

سردار نقدی: ارزش‌بخشی به جایگاه زنان در ایران با پیروزی انقلاب شکل گرفت
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران به توصیف جایگاه زن در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ارزش‌بخشی به جایگاه زنان با آغاز پیروزی انقلاب شکل گرفت. سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز در نشست روشنگری و هم‌اندیشی با بانوان کردستان که در مهدیه سنندج برگزار شد، به توصیف جایگاه زنان در اسلام و نظام پرداخت و اظهار داشت: ارزش‌بخشی به جایگاه زنان با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت چراکه قبل از انقلاب، رژیم طاغوت برای بانوان ارزش و احترام قائل نمی‌شد. وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، هویت‌بخشی به زنان است، گفت: بی‌شک نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر بود چراکه آنان دوشادوش مردان از کشور دفاع کردند.

سونیا شریفی به قید وثیقه آزاد شد
روابط عمومی دادگستری استان ایلام با صدور اطلاعیه ای نسبت به پرونده خانم سونیا شریفی شفاف سازی کرد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع ملت شریف ایران می رساند، پرونده خانم سونیا شریفی به اتهام اغتشاش، آشوب و لیدر اغتشاشات در شهرستان آبدانان در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است و تاکنون کیفرخواستی صادر نشده است. برای نامبرده قرار قبولی وثیقه صادر و پس از تودیع وثیقه از زندان آزاد شده است. لذا تاکید می شود که دستگاه قضایی به تمامی پرونده ها بر اساس موازین قانونی و شرعی و بدون هیچ ملاحظات و فشارهای دشمنان و رسانه های معاند که با توسل به دروغ و فرافکنی از هر حربه ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کنند، رسیدگی و رای قانونی صادر می گردد.

کعبی، نماینده مجلس خبرگان: حتی اگر خانواده مقتول محارب را ببخشند، امام جامعه باید محارب را مجازات کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس روایت امام باقر (ع) حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند، اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند، چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست.

فرمانده کل سپاه: فضای مجازی تنها راه باقی مانده برای دشمن است
سرلشکر سلامی گفت: تنها راه باقی مانده برای دشمن فضای مجازی و نفوذ به ذهن هاست و دشمن هنوز در این عرصه دارای قدرت است و ایمان و آگاهی جوانان ما را هدف گرفته است و نقش روحانیان و دغدغه‌مندان انقلاب در قلب این میدان تعیین می شود و همه افرادی که مشعل‌های علم را بلند کرده‌اند، مسئولند که دل ها را مستحکم و جوانان را نسبت به همه حقایق و واقعیت‌ها آگاه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد: هیچ کسی به دنبال آزادی دانشجویانی که به خارج از کشور وصلند نیست
طهرانچی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرمودند که این بچه‌ها، بچه‌های خودمان هستند و یکسری هم، آدم‌های محوری این جریانات هستند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسلما، رسیدگی به پرونده دانشجویانی که به خارج از کشور وصل هستند و آسیب رسانده‌اند، جای خود را دارد. هیچ کسی به دنبال آزادی این دانشجویان نیست، ولی تمام مراقبت ما این است، دانشجویانی که بچه‌های خودمان هستند و در یک فضای هیجانی حرکت‌هایی انجام داده‌اند که در حد یک عکس‌العمل هیجانی بوده است، در فضای کمیته انضباطی با آنها برخورد شود. دکتر طهرانچی تاکید کرد: طبق آخرین‌ آماری که به دستم رسیده است، اکثریت نزدیک به مطلق این دانشجویان با تعهد دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد خودش مسائل آنها را در کمیته انضباطی بررسی می‌کند، آزاد شده‌اند و پرونده آنها از پرونده قضایی به پرونده انضباطی تقلیل یافته است. البته برخورد انضباطی یک حرکت در قالب "مراقبت والدانه" است و اینطور است که به فرزند دانشجو گفته شود برای هر عملی، عقوبتی وجود دارد. همانطور که دانشجویی که درس می خواند در پایان ترم قبول می‌شود و دانشجویی که درس نمی‌خواند، قبول نمی‌شود، برای اقدامات انجام شده توسط دانشجویان هم نتیجه‌ای وجود دارد.

احمد خاتمی: در افتادن با نایب امام زمان عاقبت خوبی ندارد
سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه «ولی فقیه اگر حکمی صادر کرد و کسی نپذیرفت، به نوعی کم شمردن حکم خداست» گفت: کسی که دین دارد و ایمان به روز قیامت دارد، ننشیند در مجلسی که امام عادل جامعه اسلامی در آن تخریب می شود. یا بدگویی می شود از بسیجی ها که مصداق مومن هستند یا از حزب اللهی ها. باید دفاع کرد از ولی فقیه که دفاع از امام زمان است. وی ادامه داد: اگر فرد “بی توجهی” شعار نویسی می کند، البته مغرضین حسابشان جداست؛ یا بعضی ها که با لباس مشکی اباعبدالله، پوشش‌های عزای حسین (ع) را می‌کَنند، باید اینها را متوجه کرد که کارشان اشتباه است. اما می گوییم که در افتادن با نایب امام زمان عاقبت خوبی ندارد.

با این شرایط قیمت پژو ۲۰۶ به ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد
سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به افزایش روزانه نرخ خودرو در بازار گفت: برخی از خودرو‌های عرضه شده در بازار در دو هفته اخیر بیش از ۱۰۰ میلیون افزایش نرخ داشتند. وی ادامه داد: فاطمی امین باید به استعفا رضایت بدهد و در سمت دیگر مشغول فعالیت شود و بیش از این دولت، مجلس و مردم را اذیت نکند؛ به نظر می‌رسد اگر وزیر همچنان در این سمت بماند، قیمت پژو ۲۰۶ به بالای ۵۰۰ میلیون تومان برسد. عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این پرسش که فاطمی امین از واردات خودرو در هفته آینده خبر داده است، به نظر شما این مهم عملیاتی خواهد شد؟ گفت: کدام خودرو را می‌خواهد وارد کشور کند؟ می‌خواهد خودرو‌هایی که در داخل کشور مونتاژ می‌شود، به اسم واردات تمام کنند. چانگان در ایران مونتاژ می‌شود آن‌ها می‌خواهند خودرو‌های چانگان را وارد کنند و این گونه همان تعداد افرادی که در بخش مونتاژ فعال بودند بیکار شوند. به گفته وی، واردات فعلی منطقی ندارد. سیاهکلی با بیان اینکه صدای نمایندگان به جای نمی‌رسد، افزود: پس از یک سال وزارت صمت و بانک مرکزی توافق کردند، یک میلیارد دلار برای واردات خودرو تخصیص بدهند که با این عدد نمی‌تواند بازار را به تعادل برساند. /ایلنا

تسنیم: با حذف صفرها، می‌توان یک‌شبه ارزش پول ملی را بسیار بالا برد
تسنیم نوشت: این یک واقعیت است که امروز، ریال ایران کم‌ارزش‌تر از سایر ارز‌های ملی است. اما از این گزاره معمولاً یک برداشت کاملاً اشتباه می‌شود؛ وقتی چنین خبری را می‌شنویم ناخودآگاه گمان می‌کنیم وضع اقتصاد ایران از همه‌ی کشور‌های دنیا بدتر و متوسط رفاه یک ایرانی، از رفاه افراد سایر کشور‌ها کمتر است. اما ارزش پول ملی، هیچ ربطی به رفاه ندارد. چرا که اولاً با حذف صفرها، می‌توان یک‌شبه ارزش پول ملی را بسیار بالا برد؛ در حالی که در رفاه عمومی هیچ تغییری رخ نمی‌دهد. در ثانی، بررسی درآمد سرانه در کنار ارزش پول ملی است که می‌تواند وضعیت قدرت خرید مردم را نشان دهد. با توجه به این دو نکته وقتی به اسکناس‌های ریال نگاه کنیم، خواهیم دید که «کم‌ارزش‌ترین واحد پول دنیا» آن‌قدر‌ها هم کم‌ارزش نیست! بر اساس آمار‌های بانک جهانی، ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی در شاخص قدرت خرید سرانه رتبه‌ی ۸۵ م دنیا را از میان ۱۹۷ کشور کسب کرده است؛ یعنی اگر جهان را به دو نیمه تقسیم کنیم، ما در نیمه‌ی بالایی قرار داریم و به‌طور میانگین، قدرت خرید مردم در ۱۱۲ کشور از ما ایرانیان کمتر است. "

شورای اطلاع‌رسانی دولت: در دولت روحانی قیمت دلار ۶۳۰ درصد افزایش یافت
شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای به سرمقاله یک روزنامه درباره قیمت دلار پاسخ داد. در اطلاعیه شورای اطلاع‌رسانی دولت آمده است: «سرمقاله «خدا رحم کرد» مملو از اطلاعات و گزاره‌های غلط و به‌ تبع آن استنتاجات مخدوش است. دولت قبل در سال ۹۲ دلار را در کانال ۳ هزار تومان تحویل گرفت و با ۶۳۰ درصد افزایش در کانال ۲۷ هزار تومان تحویل داد. از انتخابات خرداد ۹۶ تا آذر ۹۷ که دکتر رئیسی گفت، «خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار بشود ۵۰۰۰ تومان» دلار از ۳۷۰۰ به ۱۱۵۰۰ رسید یعنی ۲۱۰ درصد افزایش؛ اما در زمان مشابه از خرداد ۱۴۰۰ تا کنون، دلار ۴۰ درصد افزایش داشته است. در شهریور ۱۴۰۰ شاخص‌های اقتصادی در بدترین وضعیت بود: تورم ۵۹ درصدی، میانگین نرخ رشد اقتصادیِ نزدیک به صفر در دهه ۹۰، نرخ نگران‌کننده تشکیل سرمایه ثابت، کاهش درآمد سرانه و یک‌سوم کوچک‌تر شدن سفره مردم، افزایش افراد در خط فقر مطلق و فقر نسبی. سیاست‌های مخرّب اقتصادی مانند استمرار ارز ترجیحی، استقراض از بانک مرکزی و رشد شدید پایه پولی، فروش سنگین اوراق و ایجاد تعهدات بالا برای آینده، و کسری بودجه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، تنها بخش‌هایی از آنومی اقتصاد کشور در آن مقطع بود. در شانزده ماه گذشته تورم از ۶۰ به ۴۴ درصد رسید و رشد اقتصادی به بالاتر از ۴درصد. ارز ترجیحی با تدبیر دولت برای جبران (یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حذف شد.»

قبض گاز محرومان رایگان می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس بند (ک) تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱، گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است. منابع لازم برای این امر و تحقق این بند قانونی از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تأمین می‌شود.

تسنیم: اکثریت قریب به اتفاق پول‌های ملی امسال تضعیف شدند
تسنیم نوشت: اکثریت قریب به اتفاق پول های ملی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به میزان قابل توجهی ارزش خود را در برابر دلار آمریکا طی سال جاری میلادی از دست داده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۶۲
درود بر علم الهدی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
چند درصد هستین؟
كيوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
نكنه ازش حقوق ميگيري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
طی این چند ماهه اخیر ثابت شد با روسری یا بدون آن اتفاق خاصی را باعث نمیشود
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
به منفی ها دقت کن
امروز کوهنوردی رفته بودم صدای آواز کبک ها در کوهستان می پیچید و روح انسان را نوازش می داد ولی با توجه به صادر نشدن مجوز شکار من غمگین و کِسل بودم مسوولین محترم لطفا در صدور مجوز شکار برای ما جوانان غیر اغتشاشگر تعجیل نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
روح انسان باید بیمار باشد که با شنیدن صدای کبک ها بجای
احساس روح طبیعت و لذت از نعمات خداوندی، اولین چیزی که بنظرش می‌رسد شکار آنهاست. آلودگی هوا و کل مشکلات کشور نتیجه ی همین نگاه های سودجویانه به طبیعت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مگە طبیعت ارث شماست هر وقت کسل شدی بری نابودش کنی
در جواب زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
کشت حیوانی که به طبیعت زیبایی میده ؟؟ اصلا فکر می کنی که اونهم جون دارده و داری جونشو می گیردی یا که فکر به فکر لذت بردن خودتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
واقعا باید برای این سازمان بی در و پیکر محیط زیست تأسف خورد که ۴ سال است مجوز شکار برای شکارچیان قانونمند صادر نمی کند و باعث شده که عده ایی شکارکش با سلاح های غیر مجاز اقدام به نابودی حیات وحش کنند
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
والا من هم دلم برای شکار تنگ شده ولی بدبختانه محیط زیست شهر ما تا حالا مجوز شکار نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
زینال جون تشریف بیارید فریدونکنار از شکار لذت ببر در خدمتیم
جالب هست برخی نمایندگان دم به دم وزیر صمت را به مجلس می کشانند آن هم فقط برای خودرو که انگار بقیه کالاها مشکلی ندارد و فقط ماشین افزایش قیمت پیدا می کند
دنبال چی هستید؟ رک بگویید!!!
و جالب تر اینکه وقتی کشور تورم 40 درصدی دارد عوض اینکه وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی به مجلس بکشانند که متولی اصلی پول و تورم در کشور هستند و سوال کنند یا خودشان قانون مالیات بر دلالی را تصویب کنند و به دولت ابلاغ کنند تا اجرا شود و تورم کم شود بند کردن به وزیر صمت آن هم فقط در مورد خودرو!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
دوست عزیز همشون میدونن مشکل اصلی کسری بودجه ست و این کارها و حرفا نمایشی بیش نیست
ناشناس
| France |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
بانک مرکزی چکاره س . بهش میگن پول بده اونم یک صفرسمت راست عدد اضافه میکنه
آقایون حرفهای خودشون می زنند ومردم حرف خودشون یعنی لج بازی بامردم بهتره با مردم تعامل کنید در غیراینصورت بی اعتمادی وبن بست سیاسی محصول عملکرد شما خواهد بود.
حضرات چیکاره هستم که بجای ملت ب ای حجاب و جان مردم تصمیم میگیرن.....
فکر کنم تابناک تصمیم گرفته در این صفحه تمام صحبت‌هایی که از هرجنبه دهن‌کجی به مردم هست را در کنار هم جمع کند.
الم اُلهدا به ضعف و کم کاری فامیلش در حوزه اقتصاد و معیشت مردم بپردازد و به حجاب کاری نداشته باشه
اين جناب تسنيم خان كه نوشتند ارزش پول ملي با حذف يك صفر زياد مي شود ؛ لطفاً تمام صفرهزي پول ملي را حذف كنند تا شايد پول ما رتبه اول جهان را از آن خود كند ! . فقط من موندم كه ايشان و ايشان زادگان اين تحليل را از كدام كتاب اقتصادي اقتباس كردند ! . ضمن اينكه مدعي شدند ارزش پول كل كشورها نسبت به دلار سقوط كرده و كم شده است . اما نسبت اين سقوط را بيان نكردند ! . اين سفسطه بازي ها براي چيست ؟ كه مثلاً مردم را دلداري بدهيد يا ذهنشون را از واقعيات به دور كنيد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
فارق التحصیل امام صادقیند .
تمام تیترها توهین به شعور خواننده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
کلا تا زمانی که امام زمان ظهور کنه هر مشکلی که در مملکت پیش بیا د مقصر دولت روحانیه!!!!!!! این طوری راضی میشین؟؟؟؟؟؟؟
الان اینهمه خانم بی روسری دارن توی خیابونا تردد میکنن .
چ اتفاقی افتاد ؟!
درد اصلی مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی و بی کاری و بی خیالی مسئولان است نه روسری و چادر و مانتو و اینجور چیزا
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
بارش بارون بیشتر شده
کعبی، نماینده مجلس خبرگان: حتی اگر خانواده مقتول محارب را ببخشند، امام جامعه باید محارب را مجازات کند
یعنی حضرت علی که مروان رو مجازات نکرد نعوذ بالله یک واجب الهی رو ترک کرده ؟؟ یا اینکه مروان محارب نبوده ؟؟؟؟!!!! اگر مروان محارب نبوده شما یک نفر محارب تر از مروان در تاریخ اسلام معرفی کنید لطفا .
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
عزیزم شما فرق باغی را با محارب نمی دانید بهتر است مطالعات بیشتری داشته باشید
فضای مجازی ابزار سلطه آمریکا و قتلگاه جوانان است.
نتیجه آن کشورهایی مانند عراق و لیبی است.
عراق مقام دوم فروش نفت اوپک را دارد
و یک سوم ایران جمعیت و خاک بسیار حاصلخیز
اما پول نفتش به بهانه هایی به جیب آمریکا می رود و از تامین برق خود نیز ناتوان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
تو خودت توی این ابزار سلطه آمریکا و این قتلگاه چی کار میکنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
علت خاک بر سری عراق کشور گشایی صدام بود که اول با ایران بعدش هم کویت و امریکا نتیجه اش شد این بدبختی که الان دچارش هستند
وقتی شست و شوی مغزی می شوند توسط رسانه های لندنی یا فضای مجازی وابسته معلوم هست که فکر می کنند ایران بدبخت ترین کشور دنیا هست و بذر نفرت می کارند بدون اینکه مخاطبین این رسانه ها متوجه باشند و بعد چند سال از این رو به آن رو می شوند به طوری که حتی با دستورات خدا هم مشکل پیدا خواهند کرد و خواستار مقابله می شوند
نمونه آن همین بی ارزش پول هست که برخی فکر می کنند بی ارزش شدن پول یعنی بدبخت تر شدن در حالی که اصلا اینطور نیست و مهم قدرت خرید هست و قدرت خرید الان با 20 سال قبل فرق چندانی نکرده و متوسط یکی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
ما قدرت خریدمون حتی مثل پارسال هم نیست. شما میتونی به اندازه پارسال برنج بخرید؟ خجالت بکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
با چند ماه پس انداز یک کارگر می تواند یک پراید بخرد ؟
تمام حقوقش را بگذارد و هیچی نخورد بعد از 3 سال تازه اگر 3 سال دیگر قیمت ثابت بماند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
استاد وقتی حقوق را ریال میگیری و مخارج را دلار باید تامین کنی چطور قدرت خرید بالا هست؟ مگر اینکه شغلت دلالی و واسطه گری باشه که خق باشماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
چه تحلیل فوق العاده ای !!!!!
قدرت خرید با 20 سال قبل فرقی نکرده !!!!!
از 20 سال قبل فقط میزان افزایش حقوق سالیانه و نرخ تورم سالیانه رو با هم مقایسه کن ، خیلی بیشتره ولی من ساده لوحانه فقط حساب میکنم متوسط تورم 10 درصد سالیانه بیشتر از افزایش حقوق ها بوده باشه بعد 20 سال این تفاوت میشه 200 درصد
حالا برو الکی باز خوش باش !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
احسن استاد تو باید وزیری چیزی میزی میشدی حقتو خوردن حتمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
خودت فهمیدی چی گفتی؟
در حال حاضر همه به بی حجابی عادت کردیم .
بی حجاب و با حجاب دارن به خوبی و آرامش و آسایش در کنار هم زندگی میکنن .
علم الهدی به مشکلات اقتصادی موجود پیش روی مردم بپردازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
قبلا هم بوده مگه توی خانواده و آشنایان شما بی حجاب و با حجاب هردو وجودندارن ؟ چرا هردو هستن و شاید هم از همدیگه خوششون نیاد ولی تحمل می کنند . مردم تحمل و مداراشون نسبت به هم از مسئولان بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
الم الهدی
در دانشگاه ما عمده معترضان بچه پولدارهای هستند که معنای اقتصاد را نمی دانند
و دل و گوش در گروی دشمنان این آب و خاک دارند.
البته پولدارهای اصیل نیستند و معمولا پدر بزرگهایشان فقیر و ساده بوده و آنان تازه به دوران رسیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
تو دانشگاه و محله ما اینطوری نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
اون پولدارا برای من و تو گرسنه اعتراض میکنن برای احقاق حق ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
واقعا هیچکس غیر از شما مفهوم اقتصاد رو نمیفهمه !!!
کل این تیترها واقعا جای تعجب داشت!!!! واقعا نمیدونستم طنز بود یا خبرواقعی
تعداد صفر پول مهم نیست
4 ین ژاپن معادل هزار تومن ما هم نیست و دینا کویت معادل 100هزار تومن ما
آیا ارز کویت ارزشمند تر از ارز ژاپن است؟
معیار قدرت خرید مردم است نه تعداد صفر ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
اگر حقوق ودستمزد ودرامدد پایین
باشدودرامد وحقوق ودستمزد دباهزینه نخواند نمیتوانی چیزی بخری بعبارتی قدرت خریدت پایین است ری
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
اینها رو رییس بانک مرکزی هم نفهمیده هنوز یا خودش رو زده به اون راه !
آقای علم الهدی
ما را از کنوانسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کردند !
کافی نیست ؟
کاری نکنید ما را از سازمان ملل هم اخراج کنند .
به فکر منافع مردم و کشور باشید
همانطور که امام جمعه اهواز دیگر روحانی هارو متهم میکنه اونام میتتونن همین جمله رو بگن ، ملاک چیست معیار مشخص نیست و هر کی میگه من درست میگم
آقای علم الهدا ناهار خورده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
۴
پرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مُفَصل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مفصل!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
زیاد
اگر از دهه 70 که زنان را از خانه فراری می‌دادید و تشویق می کردید که استخدام شوند یا در کار مردان نامحرم و اختلاط ایجاد کردید را انجام نمی دادید چون اختلاط بدون خانواده باعث از بین رفتن حرمت و حیا خواهد شد، حتی اگر حجاب هم آزاد بود که هر کس هر طوری بخواهد باشد، اعتقاد به بی حجابی با این سرعت رخ نمی داد و خیلی اوضاع بهتر از الان بود هیچ مشکلات زنا شویی و اجتماعی هم این نبود
با این حال تا وقتی این مشکل اصلی هست اوضاع بهتر نخواهد شد هیچ بدتر هم خواهد شد تا اینکه منجی بشریت بیاید و دنیا را به روال صحیح برگرداند
۲۰۶ میشه پانصد تومان . با ۶ کلاس سواد انتظار دیگه ای داشتین
ما از طریق همین فضای مجازی بود که توانستیم اختراع شگرف مستعان را به دنیا معرفی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
احسنت. اگر این فضای مجازی نبود الان چطور دنیا از دانش فرزندان این مرز و بوم و این اختراع عظیم با خبر می شد؟
جناب تابناک من هر شب بسته های خبری رو می خونم و کامنت می ذارم.ولی امشب اونقدر مطالب عجیب و غریب از آقای صدیقی و خاتمی و تسنیم خوندم دارم عقب عقب راه میرم و مغزم یخ زده.
خواستم کامنت بنویسم ولی فکر بعدش فکر کردم دیدم نیازی نیست.
اقای خاتمی از سقوط آزاد ارزش ریال و مشکلات عدیده معیشتی هم صحبت کنید
این آقای علم الهدی هیچ دانش و فکر دیگه ای به جز حجاب نداره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مسلما نه!!
دمتون گرم
هر شب که این بسته خبریتونو می خوانم کلی می خندم و شب با آرامش بیشتری می خوابم
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
من قبل از خوندن ش هرشب اول مسواک می زنم و بعد می
..خونمم و بعد برای خواب اماده می شم و
فوتی های کرونا در هفته گذشته آمریکا بیشتر از 2500 نفر بوده است. به سایت worldometers بخش هفتگی مراجعه کنید.
اما در فضای مجازی ایران تمسخر می شود
مگه خواست مردم هم اهمیت داره؟
مگه خواست مردم هم براتون اهمیت داره؟ بگید فقط هر چه ما گفتیم
آقای علم الهدا
خواست مردم رسیدگی و برطرف کردن معضلات اقتصادی و اشتغال جوانان تحصیلکرده و ساخت ۴ میلیون مسکن توسط رئیسی است .
مردم کاری با برداشته شدن روسری از سر خانوم ها ندارن
سنیم: اکثریت قریب به اتفاق پول‌های ملی امسال تضعیف شدند
تسنیم نوشت: اکثریت قریب به اتفاق پول های ملی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به میزان قابل توجهی ارزش خود را در برابر دلار آمریکا طی سال جاری میلادی از دست داده اند
نمیدونم کدوم رو قبول کنم افول یا اوج امریکا هی
با حذف صفر ، پول ملی ارزشش بالا نمیره بلکه این تولید و صادرات یک کشور و یا توان جذب ارزهای خارجی است که به پول ملی قدرت و ارزش میدهد ، مثلا تورسیم یک صنعتی است که جذب ارز خارجی میکند و نمونه ان کشور ترکیه یا امارات هستند ، هر چند همه این مطالب را میدانتد و توضیح واضحات بود .
100% بلندگوها و تریبونها در این مملکت تبدیل شده اند به توپخانه شعار امر و نهی و حواله دادن مردم به آینده. هیچ کدام از اشتباهات مسئولان، وعده و وعیدهایی که از چند ده سال هیچگاه عملی نشده اند و مشکلات مردم اعم از فقر، بیکاری، گرانی،.... جایگاهی در میان صداهایی که از این بلندگوها و تریبونها پخش می شوند، ندارند.
علم الهدا و خاتمی و صدیقی خبر دارن دلار شده ۳۸ و سکه ۱۹ تومن ؟
اگه خبر دارن پس جرا چیزی نمیگن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
کاسبان تحریم بیشترین استفاده را از گران تر شدن دلار می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
40تومان
دولت ِ جوان ِ مردمی عملگرای جهادی میدانی مقاومتی استشهادی ؛ لطف کند قیمت اجناس و کالاها را به همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ برگرداند لطفا ..
له شدیم علی برکت الله
داداش اولا از سال 2020 تا الان ما ارزش پولمون یک سوم نباشه نصف شده
دوما باید دید شما نسبت دلار به ریال رو چند به بانک جهانی گفتین
دلار و چند گفتن
12000
4200
تابناک ! شهامت داشته باش نظرات خودی ها رو لااقل پخش کن
شورای اطلاع رسانی دولت سلام.
مردم عاقل هستند.بازی با کلمات سودی ندارد..ناکارآمد ترین و پر ادعا ترین دولت بعد از انقلاب هستید..قیاس با دولت روحانی نکنید،چونکه برعکس دولت قبلی،، همه ارکان در اختیار و خدمت شماست..
با این تفاسیر پس هیچکدوم از روئسای جمهور جهان مشروعیت ندارن !!!!!!
امام جمعه شهر من اول که اومده بود یه حرفایی میزد که کوچیک بزرگ دوستش داشتن اما الان متاسفانه داره حرفای دیگه ای میزنه!!!
خبرگزاری تسنیم! شما مطمئنی یا داری از ارزوهات حرف می زنی.
جناب الم الهدی اگر مردم را قبول ندارید لااقل یک سری به نظرسنجی های مرکز پژوهش‌های مجلس خودتون بزنید تا بفهمید که چند در صد مردم این مملکت با حجاب اجباری مشکل دارند.
کلکسیونی از سخنان افراد اندیشمند!!! دراین بسته خبری حالب بود
حالمون از هر چه خبر بهم خورد
نویسنده تسنیم به تحمیق مردم پرداخته ، و با صغری و کبری ، دلخوش کرده در بین کشورهای دنیا هشتادو پنجم هستیم . والبته هیچ اشاره نکرده مردم انقلاب کردند تا در بین ۱۰ کشور برتر دنیا باشند ،۸۵ هیچ افتخاری ندارد
از متن خبرها مشخصه که کشور تو آرامش و امنیت هستش
محاربان را سریع اعدام کنید .
شورای والا مقام اطلاع رسانی دولت! صبر کن وقتی سید محرومان‌ ۸ سالش تموم شد مقایسه کن. به احتمال زیاد تا ان موقع همه ملت ایران طعم شیرین عدالت را خواهند چشید.
آقای صدیقی‌ بزرگوار‌ !

الان‌ مثلا‌ این‌ دولت انقلابی شما اقتصاد اسلامی را پیاده‌ کرده‌ که کارمند و بازنشسته‌ اش زندگی معمولیشون هم نمیچرخه‌ چه برسد به مردمان عادی‌ ؟
یارانه‌ ۵۰ درصد مردمو قطع میکنه بعد‌ به‌ یکعده‌ شبندر قاز میده بعد ارزاق را ۴ برابر میکنه بعد تو بوق و کرنا که قدرت خرید مردم بالا رفته‌ !
والله‌ اون روسای جمهورهای دیگر دول که بقول شما مشروعیت ندارن‌ هر بر کیفیت زندگی مردمشان میفزایند‌ مال ماها که مشروعیت دارن‌ چکار کرده اند‌ ؟
یعنی ابهانه ترین مطلب و توجیه در مورد ریال و قدرت خرید و رفاه مردم را در تسنیم دیدم.
اقای علم الهدی اصولا دنیای تو خیلی کوچکه و در حد همان چند هزار نفریه که از پشت شیشه میبینی!!
آقایان به جای اصلاح مسیر اشتباه خود همچنان بر راهها و روشهای غلط و دشمن ساز خود پافشاری می کنند. پس باش تا صبح دولتت بدمد.
علم جان اخه حجاب چه ربطی به امریکا داره؟
علم الهدی در مورد دلار 40 هزار تومانی و سکه 20 میلیونی مطلبی اگر هست بفرمایید و اگر نیست با دامادت مصدع نشو.
سلام وقتتون بخیر
جناب صدیقی پس با این فرمایش شما دولت روحانی هم مشروعیت داشت دیگه.چرا رفقای شما مرتب از غیر مشروع بودن دولت های قبلی صحبت میکنند؟؟!!!
پدرزن و داماد خیلی عالی دارن برای کشور کار میکنند و زحمت میکشن.ببخشید که ما مردم اینقدر ناشکر هستیم!!!!
هیچ وقت آقایی به‌ خاطر نماز نخواندن بازخواست نشده.
پس چرا زنان و دختران به خاطر حجاب بازخواست می شوند؟؟؟؟؟
خود این یکی دیگر از تبعیض ها نیست؟؟؟؟
واقعا باید به حال مملکتی که تیترهای خبریش اینا باشه گریست
چقدر مباحث بی مورد و غیر ضروری مطرح می شود مردم نان برای خوردن ندارند ندارند
مردم با این اوضاع حاضر هستند حجاب را رعایت کنند ولی به شرطی که این علم الهدی دست از سر مردم، مملکت برداره.
همه دنیا داغون ما خوبیم ...!!! ما عالی ....!!! مشگل ؟! مشکل نداریم ما ....!!!
باز یک کمی شرایط آرام شد باز این آقایان شروع کردن
راست میگه کدام مردم.مروم فقط جناب علم الهدی که تو همه چیز پیشرو هستن.ای کاش ایشان رئیس جمهور مادام العمر بودن
درباره اینکه قربانی محاربه (فردی که مورد جرح قرار گرفته) آیا می تواند همزمان هم علیه متهم به عنوان محارب شهادت دهد و هم اینکه دعوای شخصی خود علیه او به دلیل جرح را پیگیری کند ظاهرا به دلیل تبصره 3 ماده 189 منع قانونی وجود دارد. ظاهرا اگر قربانی حمله، علیه متهم به محاربه، شهادت دهد مجازات محاربه را باید به عنوان جایگزین حقوق خود بپذیرد و اصولا در اینجا مساله گذشت اصلا موضوعیت ندارد و او با شهات علیه متهم محاربه، عملا از حق خود در مسیر احقاق حق الله گذشته است.

راه های اثبات محاربه و افساد فی الارض
قانون گذار در ماده 189 راه های اثباتی جرم افساد فی الارض را این گونه بیان می کند:
* با یک بار اقرار به شرط آنکه اقرار کننده بالغ و عاقل و اقرار او با قصد و اختیار باشد.
*با شهادت فقط دو مرد عاقل.

تبصره ۱– شهادت مردمی که مورد تهاجم محاربان قرار گرفته اند به همدیگر پذیرفته نیست.

تبصره ۲– هرگاه عده ای مورد تهاجم محاربان قرار گرفته باشند شهادت اشخاصی که بگویند به ما آسیبی نرسیده به دیگران پذیرفته است.

تبصره ۳– شهادت اشخاصی که مورد تهاجم قرار گرفته اند اگر به منظور محارب بودن مهاجمین باشد و شکایت شخصی نباشد پذیرفته است.
يبار شد به ضعفهاتون اعتراف كنيد؟ چرا در مورد كشورهاي بهتر از خودمون حرف نميزنيد؟ چرا همش بدبخت بيچاره هارو نشونمون ميدين؟ با اين همه ثروت ملي چرا بايد ما در رده ٨٥ باشيم؟ چرا از نظر ثروت و ذخائر ملي نميگين در چه رتبه اي هستيم؟
خدایا به فریاد ما برس
خوب پول گاز محرومان را از بقیه بیچارگان در یافت می شود و با این شرط افراد تحت پوشش تا می توانند در مصرف اصراف می کنند باید به عنوان کمک هزینه محدود در زمستان به انها درداخت شود تا ضرف جویی بکنند
کاشکی تو ایران ، هیچکس به جای مردم حرف نمی زد ، و فقط حرف خودش رو می زد .
امروز ایران 80 میلیونه ، و چند صد نفر از سیاسیون موافق و مخالف دارند حرف خودشون را به نام مردم ایران می
زنند .
روغن ۵۶۰تومن زمان دولت فعلی.بالا رفت خودرو ۲۵۰درصد .هی به گذشته برگشتن خوب نیست در زمان دولت قبل رئیس جمهور فعلی سران یکی از قوابود
"علم‌الهدی: نباید در برابر بی‌حجابی عقب‌نشینی کنیم و بگوییم خواست مردم است؛ کدام مردم؟"ببینید خیلی جالبه پس از گذشت قریب به چهار ماه هنوز مسئولین ما متوجه نشده اند که خواست معترضین چیست، یکی از خواسته های آنها عدم حجاب اجباری است نه بی حجابی ، مردم می گویند من می خواهم حجاب داشته باشم ولی نه با زور و اجبار بلکه با انتخاب خودم که این خواسته دقیقاً منطبق با خواست قرآن و عترت است.
حذف یک صفر مشکلی ایجاد نمی کند عملا مردم با تومان حرف می زنند ومعامله می کنند اما حذف بیشتر از یک صفر در این شرایط اعتراض و احتمالا شورش فقرا و ضعیفان اقتصادی را به دنبال خواهد داشت
"صدیقی: اگر ولایت نبود ریاست جمهوری هم مشروعیت نداشت" کسی منکر ولایت نیست همه ولایت را قبول دارند به شرط آنکه عملکردهای مسئولین در جامعه مطابق قرآن و عترت باشد.
"نماینده مجلس: مجوز واردات خودرو انحصاری شده است" حذف مافیا در تمامی حوزه های اقتصادی خواست مردم معترض است.
"کعبی، نماینده مجلس خبرگان: حتی اگر خانواده مقتول محارب را ببخشند، امام جامعه باید محارب را مجازات کند" آقای نماینده شما هنوز معنای محارب را نمی دانید و شرایط اینکه محارب به چه کسی گفته می شود را نمی دانید، لطفاً قبل از هر اظهار نظر مطالعه کن و با اطلاعات کامل سخن بگو
"تسنیم: با حذف صفرها، می‌توان یک‌شبه ارزش پول ملی را بسیار بالا برد" تسنیم متاسفم که حتی الفبای اقتصاد را هم نمی دانی، متاسفانه وجود این گونه افراد و رسانه در جامعه باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و ترویج منکرات اقتصادی ( که جز گناهان کبیره است ) شده اند.
در خصوص بعضی از اظهار نظرات فقط میتوان گفت:اللهم الشفع
سلام چه عجب خلاصه برخی مسئولین ازنظام ورهبری دفاع کردند اما کاش دادگاه ویژه با حسن روحانی وامثالهم که کشوررا ازنظر اقتصادی وفرهنگی به اینجا کشاندند برخورد می کرد پس کی وچه کسی قراراست باافرادی که کشوررا به اینجاکشاندند برخورد کند وافکارعمومی را روشن کند؟؟؟150هزارنفرکشوررا به آشوب کشاندند با دست غرب پرستان وغربی ها اما مراجع نظارتی قوی برخورد نمی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کماکان امکان بی حجابی وجود ندارد، اما هیچ مشکلی در بی تدبیری نیست
تیتر ها ومتن ها جدا نومیدکننده ست.به نظر میرسد قرار نیست حرفی ولو حق شنیده شود!!!
این احمد خاتمی چه جالبه
قبض گاز محرومان رایگان می‌شود
به نظر بنده این اصلا صحیح نیست چون دولت به زور از برخی افراد پول گاز مصرفی را زیاد می گیرد تا برخی دیگر را رایگان کند این کار در کوتاه مدت باعث خواهد شد همان افراد رایگان هم با تعرفه های جدید گاز مصرفی را پرداخت کنند در واقع سیاست دولت جدید برای افزایش قیمت گاز به این روش است همانطوریکه در مورد برق این اتفاد افتاد
سوال شرعی : آیا اینکه دولت به بهانه ای گاز مصرفی برخی افراد را به زور و بدون رضایت فرد در قالب مشترک پر مصرف میگیرد جایز است؟
آقای علم الهدی
من به خاطر نماز نخواندن تنها نمره زیر 10 عمرم را کسب کردم
به خاطر نماز نخواندن صلاحیتم برای قبول در کارشناسی ارشد رد شد که با وساطت عده ای و دروغ گفنن خودم تایید شد
فکر کنم فعلا همین دو تا کافی باشه
تسنیم: اکثریت قریب به اتفاق پول‌های ملی امسال تضعیف شدند!!!!!!!!!!!!!
مثلا دلار و یورو یک صدم درصد تضعیف شده و ریال 65 درصد. با این تیتر نادرست و فریبنده میخوان دلار و یورو رو بذارن کنار ریال که بی ارش ترین واحد پولی دنیاست
تسنیم: اکثریت قریب به اتفاق پول‌های ملی امسال تضعیف شدند.......باشه، ولی ریال ما 43 ساله که هر روز ارزشش کم میشه!
اطلاع رسانی دولت قیاس مع الفارق می کند که دلار 27 تومانی که 40 تومان شده است را با افزایش دلار 3 هزار به 27 هزار مقایسه می کند. اولا تحریم ها از آن زمان شروع شد و دلار رشد خود را کرد، دوما شما که اعتقاد داشتید علت بیشتر افزایش دلار ناکارآمدی دولت و مدیریتی است و بخش کمتر آن به تحریمها ربط دارد. سوما در زمان شما نه تنها دلار کاهشی نشد بلکه حدود 50 درصد هم در عرض یک سال افزایش قیمت داشت
جناب اقای امام جمعه اهواز . بر خلاف وحدت مردم ؟ وحدت یعنی توافق در قبول چیزی ؟ یا رد چیزی ؟ مردم هم یعنی تقریبا همه یا اکثریت دیگه ؟
جناب اقای کعبی . نماینده محترم خوزستان . چشم . فرمایشهای شما همیشه اویزه ی گوش ما و رای دهندگان خواهد بود
خبر امده که ایران تا چند سال دیگه کمبود شدید گاز خواهد داشت
این نتیجه تحریم ها هست یا نا لایقی مدیران ارشد ولی هرچه هست با این روند طرح هایی مثل افزایش جمعیت خیلی اوضاع را پیچیده میکند و این مسائل مربوط به عامه مردم نیست بلکه در دست سیاست گذار است . متاسفانه سیاستگذار هم مشغول حجاب و عفاف است روزی چشم باز میکند و می بیند جا تر و بچه نیس
احسنت بر شما دولت خدمتگذار ! پس حالا حالا ها جا داره تا دلار گران بشود . شما داعیان حکومت و پیروی امام زمان هستید ؟ اگر روحانی مقبول بود که این همه ریزش رای نداشت . شما نیز به میزان ارای خود نگاه کنید . مجلس تان هم سی نفر تهران مجموع ده نفر اول مجلس قبلی را ندارد . دولت بی کفایت دولت تماشاچی
خدا علمایی مانند آقای علم الهدی رو حفظ کنه.
اینهمه شهید در این کشور خون دادن برای جاری شدن احکام اسلام. حالا یکسری افراد بی توجه یا مشکل دار میخوان به راحتی این دستاورد رو از این کشور بگیرند.
حقیقتاً باید برای حفظ اجرای احکام اسلام در کشور تلاش کرد و اصلاً نباید در اینخصوص مماشات کرد.
افراد کم آگاه رو آموزش داد و آگاه کرد و افراد مشکل دار رو هم وادار کرد تا زمانی که در این کشور زندگی میکنن باید احکام اجتماعی اسلامی رو مانند حجای اسلامی، رعایت کنند. مثل خیلی از مقررات اجتماعی دیگه.
قبض گاز محرومان رایگان می‌شود

سئوال :

یعنی 90درصد مردم دیگه نیازی نیست قبض گاز رو پرداخت کنند؟

ای کاش برای اب و برق و تلفن و مابقی مایحتاج اساسی هم اجراء شود
"علم‌الهدی: نباید در برابر بی‌حجابی عقب‌نشینی کنیم و بگوییم خواست مردم است؛ کدام مردم؟"

"علم‌الهدی: این‌ها می‌خواهند بگویند حجاب، اجبار حکومتی است، هیچ یک از قوانین اسلام اجباری نیست،"

ما که نفهمیدیم بالاخره اجباری است یا نه !!!!!!!!!
خوندن مطالب بیشتر آدمو یاد مجله گل آقا میندازه
جناب علم الهدی می‌فرمایند هیچ چیز در اسلام اجباری نیست بعد دائم در مورد ایراد افراد بد حجاب یا بی حجاب حرف میزنن. واقعا خودشون این تناقض رو درک نمیکنن؟ بعد جالبه که میگن ما هیچ اجباری توی جمهوری اسلامی نکردیم.
نظامیان در هر موردی صحبت واظهار نظر میکنند ولی دیگران حق صحبت در موضوعات نظامی را ندارند .
آقای علم الهدی، شما مایه افتخار جمهوری اسلامی هستید.
اول از همه با فرزند های بی حجاب مسئولین برخورد کنید بعدش با مردم
ولی در کل برخورد همش با مردم هست
اقای علم هدا من را به خاطر نماز نخواندن از مدرسه اخراج کردند . شما خواب هستید
هفته ای یک بارخیلی کمه آقای علم الهدی بیشتر صحبت کنه . مثلا روزی سه بار صبح ظهر و شب بعد از غذا
با این تورم هرسال باید یکی از صفرهای پول ملی را کم کنیم
درآمد قطر از پارس جنوبی بیش از ده برابر ایران است .
دارید با ما چیکار می کنید ؟؟؟!!!!!
این چه استدلالی ست!چون اقای روحانی دست توو جیب مردم کرد و دلار رابالا برد پس ما هم همون کار رامیکنیم!اوون اقا بی تدبیر بود و شما قول دادید که تورم مهار میشود و دلار را کنترل میکنید.بزرگوار به خدا قسم اوضاع معیشتی مردم بسیار بدست.اقتصادخانواده افتضاح شده.گور پدر اینترنشال و بی بی سی .فقط مردم خودتان را از این اوضاع نجات بدید.ممنون میشیم
بیسوادی دربیان مطالب مطرح شده توسط مدیران موج میزند مانند کم کردن چند صفر از پول ها و............................
آقای علم الهدی .کدام مردم؟ همون مردمی که پشت سرت نماز میخونن.می فهمی پشت سرت .
خبرگزاری تسنیم هم جک نوشته است
موضوع ارزش پول ملی صفر و یک نیست که بر سر صفرهای آن چانه بزنیم موضوع این است که در طول یک سال و یا ۱۰ سال ۱۰۰ درصد یا ۱۰۰۰ درصد پول ملی تضعیف شده است حالا می خواهد یک صفر جلوی آن باشد یا ۱۰۰ تا صفر

موضوع این است که فاصله درآمد به هزینه در حال افزایش آنهم بطور تصاعدی است
درود بر مشکل گشای جامعه علم الهدی
در این اوضاع برخی مسئولین حرف نزنند، سنگین تر هستند...
اگر خاک یک زمین نامناسب یا شوره زار باشد شما هرچقدر کود و آب و بذر مرغوب استفاده کنید از زمین چیزی بعمل نمی آید
اگر زیربنای ساختمان سست باشد هر چقد سیمان مرغوب و مصالح خوب بکار ببرید ساختمان با یک نوسان زلزله بکلی نابود می شود
اگر بنیان و ریشه فرهنگی افراد سست باشد هرچقدر هم که برای دین و فرهنگ مردم هزینه کنید بی فایده است

در اقتصاد هم همینطور است
اگر زیربنا و اصول اقتصاد که نظام پولی یکی از آنها است سست و خراب باشد هرچقدر هم که ارزپاشی کنید دلال ارز و سکه دستگیر و اعدام کنید جلوی قاچاق را بگیرید و ... هیچ نتیجه ای گرفته نمی شود
اول باید زیربنا و اصول را درست کرد و کاری کرد که ظرف ۱۰ و ۲۰ سال یک قوطی کبریت همان قیمتی را داشته باشد که ۲۰ سال پیش داشت و بعد آمد به دیگر امورات اقتصاد پرداخت بعد آمد خودرو و دلار و سکه و ... را درست کرد بعد آمد قیمت مسکن و ... را درست کرد
تسنیم: اکثریت قریب به اتفاق پول‌های ملی امسال تضعیف شدند
بخصوص کشور افغانستان که پول ملی آن نسبت به دلار اندکی ضعیف اما نسبت به ریال پادشاه شده است!!!! بگونه ای که افغانی های مقیم ایران سریعا دستمزدهای خودشان را تبدیل به افغانی می کنند تا از بی ارزش شدن آن بکاهند
زنانی که حجاب کشف کرده اندوقتی به چراغ قرمزمیرسنددرزمان رانندگی آیا ازچراغ قرمزعبورمیکنندویامی ایستندواگرازچراغ قرمزعبورکنندجریمه میشوندوزنانی که روسری های رابرداشته وچه پشتیبانی این کاررامیکنندآیا قانون حمایتشان میکندنبایدبه احترامی کنندبه ملت وقانون کشور امیدواریم که هرچه زودتررعایت قانون نمایندوباعث رنجش ملت شریف وقانونمندنشوندوگرنه اگرنهادهای قانونی کشوروروحانیت محترم ازملت درخواست نمایندکه احساس مسئولیت نماینددیگرحتی یکنفرازبی حجابها جرات نخواهدکردکه قوانین رامسخره نمایدوامیدواریم هرچه زودترمجلس اسلامی طرح شفاف حدودحجاب رااعلام نمایدتاهمه موظف به رعایت آن حدودشوند.
کسی درحکومت داری ازعلی(ع)بالاتر نیست که فرمودند: اگر حضورحاضران نبود وحجت برمن تمام نمیشد ومردم با من بیعت نمیکردن افسارشترخلافت راگردنش می انداختم ورهایش میکردم.ودراخرفرمودن که :حکومت نزد من از آب بینی بزغاله ای پست تر است(نهج البلاغه).یعنی امامان به دنبال حکومت کردن وتحمیل خود برمردم نبودن بلکه به دنبال هدایت مردم ومبارزه با فساد وبی عدالتی وغیره بودن تا خود مسئولان شایسته وعادل برای سرنوشت خود انتخاب کنند.یعنی حاکم اسلامی که امرات دنیوی وسیاسی مردم رو بعهده میگیره ازطرف مردم انتخاب میشه و پاسخگو به مردم است...
دولت فقط به فکر مالیات گرفتن و تولید تورم هست
مشکل 195 ام مردم حجابه . مردم در امور معیشت دارند به فنا میروند و مقصر آنهایی هستند که گول روسیه را خوردند و میز مذاکره را ترک کردند
با تشکر از کارگزاران اقتصادی کشور اعم از مشاور محترم اقتصادی دولت، اساتید دانشگاهها، دولتیها، سیاسیون، امامان جمعه و جماعات......پیشنهاد میکنم علم اقتصاد را کلا تحویل هیات تحریریه تسنیم بدهیم.
خوابت خوش جناب علم الهدی، دامادت رئیسی فقط در طول یک سال موفق شد همان حجاب نیم بند را هم از بین ببرد.
آقای علم الهدا چون نماز تخوندن رو نمیبینید گیر نمیدید وگرنه اونهم مثل حجاب میشد شما برای 48 ساعت بگید حجاب اجباری نیست موافقین و مخالفین نتیجش رو ببینند
مسئولان بدون هیچ محدودیتی به فضای مجازی دسترسی دارند،هیچ قرینه ای مبنی بر اینکه بخواهند محدودیت ها را بردارند متاسفانه دیده نمی شود.
محمدنعیم سعیدی در مورد فیلترینگ فضای مجازی گفت: در شرایط خاص به لحاظ امنیتی وقتی دسترسی مردم را محدود می کنیم مردم شاید برای مدت کوتاهی بپذیرند ولی وقتی آن شرایط مرتفع می شود علی القاعده باید این فضا برای مردم ایجاد شود تا بتوانند از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کنند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: الان معیشت میلیون ها انسان درگیر این قضیه است. حکمرانی صحیح در حوزه فضای مجازی معنی اش این نیست که شما صورت سوال را پاک کنید. فیلتر کردن و حذف کردن پلتفرم ها ساده ترین راه است و باید در این رابطه تدبیر شود. موضوع از آنجا ناراحت کننده تر می شود که دسترسی مسئولان به فضای مجازی هنوز برقرار است. ما هنوز می بینیم مسئولین خودشان تويیت می زنند و فعال هستند اما مردمی که الان معیشت شان از طریق پلتفرم های فضای مجازی است دچار چالش شده اند.
جناب علم الهدی انکار اشتباه متوجه شدید شما عقب نشینی نمی کنید در واقع به عقب رانده شده .ضمنا کاش تنها مشکل حجاب بود بیکاری اعتیاد گرانی و تورم فحشا نا امیدی مشکل مسکن و ازدواج جوانان فضای گریه و زاری امان مردم ر ا بریده و شما کارتان شده حجاب شاید برای انحراف افکار عمومی با کاهش روز مره ارزش پول ملی هر روز این مردم فقیر تر می شوند در حالی که ساکن کشوری هستند که ثروتهای بیکران الهی زیر پایشان است و در سایه نا شایسته سالاری و فامیل بازی و جولان اقا زاده ها از ان محرومند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر