بازدید 4267
۳

دلیل عصبانیت در زمان رانندگی چیست؟

رفتارهای پرخاشگرانه رانندگان در بسیاری موارد به این دلیل است که اکثر آنها حین رانندگی احساس مظلوم بودن می‌کنند، زیرا در رانندگی فرد به نیازهای خاص خود اولویت می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 14 December 2022

به گزارش تابناک، رسانه‌های عربی به نقل از نتایج تحقیقات انجام شده در اروپا دلایل پرخاشگری و عصبانیت شدید رانندگان حین رانندگی را اعلام کردند.

یک روانشناس در مورد این عصبانیت می‌گوید: رفتارهای پرخاشگرانه رانندگان در بسیاری موارد به این دلیل است که اکثر آنها حین رانندگی احساس مظلوم بودن می‌کنند، زیرا در رانندگی فرد به نیازهای خاص خود اولویت می‌دهد.

این روانشناس که متخصص رفتارشناسی رانندگی است تاکید می‌کند: عبور و مرور در خیابان از جمله رانندگی ظرفیت قابل توجهی برای اخفای هویت فرد فراهم می‌کند، به نحوی که افراد در اکثر اوقات این احساس را پیدا می‌کنند که می‌توانند رفتارهای خصمانه خود را آزاد کرده و هیچ عواقبی انتظارشان را نمی‌کشد.

این در حالی است که اکثر رانندگان علت خوی پرخاشگرانه خود را شرایط ترافیک اعلام می‌کنند. به اعتقاد این کارشناس، افراد حین رانندگی احساس مظلومیت پیدا کرده و این حس در آنها ایجاد می‌شود که حق خود را به طور کامل نگرفته‌اند یا این اعتقاد را پیدا می‌کنند که باید سریع‌تر از دیگران عمل کنند.

در این بین جنگ حماسی و بزرگ بین رانندگان خودرو و موتورسیکلت در می‌گیرد.

منبع: شیعه نیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
عدم رعایت حقوق و عدم گذشت بین رانندگان و خود خواهی و مقدم دانستن خود بر دیگران و عجله کردن در سبقت و عدم مهارت کافی در رانندگی خصوصاً خانم ها باعث عصبانیت رانندگان می شود
اگر این کارشناس هست با این نظرش که هیچ دلیل علمی ندارد و اکثر مقاله ها عنوان کرده اند ترافیک باعث این مشکل میشود ،فاتحه کارشناس را باید خواند
مشخصه .... دشمن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر