بازدید 8105

نظر وزیر کشور عراق درباره اثر فتوای آیت‌الله سیستانی

«عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق به مناسبت پنجمین سالگرد پیروزی بر تروریسم، با گرامی‌داشت فداکاری و دلاوری‌ نیروهای نظامی اظهار داشت: اگر فتوای حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی نبود، آزادسازی عراق دشوار بود.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 10 December 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از الفرات، الشمری در بیانیه‌ای اعلام کرد:در پنجمین سالگرد آزادسازی، یاد و خاطره قهرمانی‌، مقاومت و پایداری مردم را گرامی می‌داریم و اینکه چگونه مردم پیش از دست بردن به اسلحه و طرح‌های نظامی، با دل و جان‌شان عراق را در برگرفتند و به دفاع از آن برخاستند.

وی در ادامه پس از برشمردن فداکاری‌ها و قهرمانی‌های گردان‌های داوطلب در کنار ارتش و نیروهای امنیتی و نقش فتوای حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در دفاع از عراق در برابر وحشیانه‌ترین حملات علیه کشور، مردم و مقدسات، نوشت: پنج سال بعد از آزادسازی و تحقق پیروزی بزرگ، سلام و درود نظامی به مرجعیت عالیقدر تقدیم می‌کنم که با فتوای ایشان، ده‌ها هزار جوان عراقی به میادین دفاع از کشور شتافتند، اگر این فتوای مبارک و خیزش مردمی ناشی از آن نبود، آزادسازی عراق طی چند سالی که طول کشید، دشوار بود.

«حیدر العبادی»، نخست‌وزیر اسبق عراق در تاریخ دهم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی آزادسازی کامل خاک عراق از چنگال گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

در همین راستا، هیات دولت عراق روز دهم دسامبر را سالروز پیروزی علیه تروریسم نامیده و این روز را تعطیل اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار