بازدید 13074
حواشی فدراسیون تکواندو

ماجرای خبرساز حضور ۲ زن در اردوی تیم ملی

تیم ملی تکواندو در آستانه اعزام به مسابقات فینال گرند پری در عربستان دچار یک حاشیه بزرگ شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 29 November 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، این رقابت‌ها با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در هر وزن برگزار می‌شود. این تیم در حالی با ۸ نفر در تکواندو و پاراتکواندو راهی ریاض می‌شود که پیش از این ۱۳ نفر برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده بودند اما بعد از گذشت چند روز حالا صحبت از اعزام ۸ نفر به این مسابقات است. از این ۸ نفر هم ۶ نفر در پاراتکواندو هستند و این یعنی تیم ملی تکواندو با دو نفر به ریاض می‌رود. سعید صادقیان‌پور در وزن ۶۳- کیلوگرم، علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم، حامد حق‌شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم، مریم عبدالله‌پور در وزن ۴۷- کیلوگرم، رزا ابراهیمی در وزن ۵۷- کیلوگرم و رایحه شهاب در وزن ۶۵- کیلوگرم اعضای تیم ملی پاراتکواندو در ریاض هستند. فقط سجاد مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم و مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم دو هوگوپوشی هستند که در تکواندو راهی ریاض می‌شوند.

شانسی که میرهاشم از دست داد
هنوز مشخص نیست که این افراد چرا و چگونه انتخاب شدند و چرا بقیه نفرات مثل ناهید کیانی در لیست نفرات اعزامی نیستند؟ مهدی حاجی موسایی و میرهاشم حسینی نفراتی بودند که برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده بودند اما حالا که لیست منتشر شده، خبری از نام این دو نفر نیست. میرهاشم حسینی به‌دلیل برخورد با قرعه نحس از جدول مسابقات خیلی زود حذف شد و شانس کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد. حضور در فینال گرند پری در عربستان بهترین فرصت برای میرهاشم حسینی بود تا امتیازات از دست رفته در جهانی را جبران کند اما عجیب است که کادرفنی نام میرهاشم را خط زد. میرهاشم سال ۲۰۱۹ هم با همین وضعیت مواجه شده بود و به‌دلیل صادر نشدن ویزا به جهانی منچستر اعزام نشد اما بعد از جهانی با حضور در چند گرند پری توانست به مدال طلا برسد و امتیازات لازم را جبران کند. در نهایت هم توانست به سهمیه المپیک توکیو برسد اما چرا این‌بار براحتی شانس حضور در تورنمنت را از دست می‌دهد، مشخص نیست.

حاجی موسایی و غیبت در ریاض
مهدی حاجی موسایی هم شرایطی مشابه میرهاشم حسینی دارد. حاجی موسایی جوان و جویای نام است و از تجربه کافی برخوردار نیست. او هم در رنکینگ شرایط خوبی را ندارد و نیاز است که امتیازات لازم را کسب کند. او برای رسیدن به یک جایگاه خوب در رنکینگ، نیاز دارد که امتیازات زیادی را از تورنمنت‌ها و گرندپری‌ها کسب کند اما کادر فنی تیم ملی بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان ترجیح داده که حاجی موسایی به عربستان اعزام نشود. دلیل این تصمیم مشخص نیست اما حتماً این کار به روند رو به جلوی ستاره‌های تکواندو آسیب می‌زند.

غیبت کیانی بعد از حمایت از زارع؟
ناهید کیانی هم از جمله نفراتی است که غیبتش در تیم اعزامی به عربستان بسیار محسوس است. ناهید کیانی بواسطه طلای قهرمانی آسیا، تورنمنت لبنان و کشورهای اسلامی بهترین چهره تکواندوی ایران به در ماه‌های اخیر بوده اما در رقابت‌های قهرمانی جهان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. شاید دلیل اصلی این موضوع هم وزن کم کردن‌های زیاد او بود. به فاصله بسیار کمی در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرد و در نهایت هم در قهرمانی جهان نتوانست عملکرد درخشانش را ادامه بدهد. به طور طبیعی به‌دلیل حضور در مسابقات متعدد، برای استراحت دادن به کیانی، اصلاً نباید نامش برای این رقابت‌ها رد می‌شد اما بعد از اینکه ثبت‌نام انجام شد، به یکباره کادرفنی تصمیم گرفت نام او را خط بزند. هنوز هم توضیحی ارائه نشده که چرا کادر فنی به طور ناگهانی این تصمیم را اتخاذ کرده اما شایعات حکایت از این دارد که کیانی به‌دلیل حمایت از ندا زارع از تیم کنار رفته است. ظاهراً در حاشیه مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در مکزیک اختلاف نظری در کادرفنی تیم ملی وجود داشته و در نهایت هم منجر به درگیری مهروز ساعی و ندا زارع شده و بعد از این درگیری هم ندا زارع تصمیم به کناره‌گیری از کادرفنی تیم ملی گرفته است. ظاهراً ناهید کیانی در این درگیری طرف زارع را گرفته و خط خوردن از ترکیب اعزامی به ریاض هم مجازات این طرفداری بوده و گرنه قصد نداشتند که به او استراحت بدهند.

خطر ورود به حاشیه
مدیریت هادی ساعی در تکواندو نمره خوبی نمی‌گیرد. او هنوز نتوانسته در بخش انتخاب مربیان و انجام کارهای زیر ساختی حرکت خاصی را انجام بدهد اما تا توانسته حاشیه به این فدراسیون تزریق کرده است. از حواشی که برای همراهی یک خانم که عنوان شد همسرش است تا ورود خواهرش به تیم بانوان و حالا هم که ماجرای محرومیتش از سوی فدراسیون جهانی و همچنین درگیری در اردوی بانوان مشکلاتی است که در همه آنها رد پای ساعی دیده می‌شود. مشخص نیست که برای خروج از این وضعیت چه برنامه‌ای دارد اما حتماً ادامه این روند تیم او را هم وارد حاشیه می‌کند و ناخودآگاه افرادی مثل ناهید کیانی هم در وسط این ماجرا قرار می‌گیرند و این آسیبی جبران‌ناپذیر دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان