بازدید 3290
۳

حمایت دوباره لندن از اغتشاشات

نخست وزیر انگلیس در تازه‌ترین موضع‌گیری‌ مداخله‌جویانه مقام‌های غربی در امور داخلی ایران مدعی شد که ناآرامی‌های اخیر ریشه در مخالفت با نظام اسلامی دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 29 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ریشی سوناک این مطلب را عصر دوشنبه در نشست سالانه با حضور مقام‌های بین المللی و کارشناسان سیاست خارجی در لندن مطرح کرد. او بدون اشاره به ۴ دهه دشمنی غرب با ملت ایران و تحریم‌هایی که حتی به بیماران هم رحم‌ نکرد مدعی شد: « زنان ایرانی متواضع‌ترین و نفس‌گیرترین شجاعت را از خود نشان می‌دهند و از تعظیم در برابر کنترل دین‌سالاری و اوباش خودداری می‌کنند.»

وی با تکرار ادعاها درباره مواضع فوتبالیست‌های کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مدعی شد:‌ «فردا تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر برای ابراز همبستگی در کنار آنها (اغتشاشگران) خواهد ایستاد و با عواقب نامعلومی در نتیجه این اقدام مواجه خواهند شد. »

نخست وزیر انگلیس سپس ادعا کرد که در دولت او، سیاست خارجی به گونه دیگری پیگری خواهد شد، «ما وضع موجود را انتخاب نخواهیم کرد؛ کارها را متفاوت انجام خواهیم داد و مطمئن هستیم [...] که ارزش‌های ما پیروز خواهند شد.»

این درحالی است که مقام‌های انگلیس از ابتدای نا آرامی‌ها در ایران، با اظهارات مداخله‌جویانه و شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت کرده‌اند. «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هفته پیش در مصاحبه با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه و با حمایت از رسانه فارسی‌زبان مستقر در این کشور که طی ۲ ماه گذشته اقدام به نشر اخبار مداخله‌جویانه و دامن زدن به اغتشاشات در ایران کرده‌اند، گفته بود: امنیت مردم در انگلیس واقعا برای ما جدی است. ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه را واقعا جدی می‌گیریم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم در پاسخ تصریح کرد: «وزیر خارجه رژیمی که میزبان و حامی شبکه‌ای است که آزادانه ترور، خشونت و آشوب را علیه ملت و امنیت ملی ایران ترویج می‌کند، مدعیست که "ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه را واقعا جدی می‌گیریم. " آقای وزیر؛ شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.»

انگلیس تاکنون در دو نوبت به بهانه‌ مسائل حقوق بشری، تحریم‌هایی را علیه نهادها و شخصیت‌های کشورمان وضع کرده است. ایران نیز متقابلا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای انگلیسی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر وضع کرده است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین المللی انگلیس در زمینه مبارزه با تروریسم و نفرت پراکنی و رعایت حقوق بشر، اعلام کرده است که خودداری لندن از مقابله با اقدامات اشخاص مذکور و حمایت و تسهیل اقدامات آنان، نقض فاحش تعهدات بین المللی این کشور است.

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که ایران، دولت انگلیس را در قبال حمایت از تروریست‌ها و ناقضان حقوق بشر که از خاک این کشور به سازماندهی و تحریک اغتشاشات و اقدامات تروریستی در ایران مبادرت می‌ورزند، مسئول و پاسخگو می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
تا زمانی که اعتراضات مردم را اغتشاشات بنامید هیچ چیز تغییر نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
قتل و غارت و تخریب = اعتراض مسالمت آمیز
خخخخخخخخخخخخ
برو عمو
استعمار پیر همیشه دشمن ملت بزرگ ایران بوده

از دشمن انتظار دیگری دارید؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار