بازدید 2571

رئیس‌جمهور کوبا وارد مسکو شد

«دیاز کانل»، رئیس جمهور کوبا برای گفتگو با پوتین وارد مسکو شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 20 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «میگل دیاز کانل»، رئیس جمهور کوبا روز شنبه برای دیدار و گفتگو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه وارد مسکو، پایتخت روسیه شد.

علاوه بر دیدار با پوتین، رئیس جمهور کوبا همچنین قرار است در مراسم رونمایی از بنای یادبود فیدل کاسترو، رهبر فقید کوبا، شرکت کند.

هواپیمای حامل رئیس جمهور کوبا به همراه همسرش و هیئت همراه حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ در فرودگاه بین المللی ونوکوو مسکو به زمین نشست و بلافاصله دیاز کانل مورد استقبال یک ارکستر نظامی قرار گرفت که سرودهای کوبا و روسیه را اجرا می‌کردند.

روسیه به تازگی نشانه‌هایی از تصمیم خود برای گسترش روابط با هاوانا را نشان داده و مطمئناً این ارتباط فقط در بخش اقتصادی نخواهد بود، بلکه همکاریهای نظامی و اطلاعاتی را نیز در برمی گیرد.

کوبا و روسیه از زمان انقلاب فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ سابقه‌ای طولانی در زمینه همکاری عمیق اقتصادی و نظامی داشته اند، اگرچه در دهه‌های اخیر این روابط کم رنگ شده است.

روسیه در ماه دسامبر سال گذشته نیز گفته بود که تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین می‌تواند به تکرار بحران موشکی کوبا، زمانی که جهان در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار گرفت، منجر شود. همچنین برونو رودریگز پاریلا، وزیر امور خارجه کوبا نیز پیشتر اعلام کرده بود که دولت کوبا اتهامات واشنگتن علیه روسیه در زمینه مسائل امنیتی را هیستری تبلیغاتی می‌داند و با گسترش ناتو به سمت شرق مخالف است. وی در پستی در توئیتری نوشته بود: «ما به شدت هیستری رسانه‌ای و تبلیغاتی که توسط دولت آمریکا علیه روسیه به راه افتاده است را رد کرده و قاطعانه با گسترش ناتو به سمت مرزهای این کشور خواهرخوانده مخالفیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی