بازدید 5635
۱
زلنسکی مطرح کرد

علائمی از آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که «سیگنال‌هایی» از رهبران کشور‌های خارجی در خصوص آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات صلح دریافت کرده است. وی افزود که می‌خواهد مذاکرات به صورت علنی و نه «پشت صحنه» انجام شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 17 November 2022
 
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که «سیگنال‌هایی» از رهبران کشور‌های خارجی در خصوص آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات صلح دریافت کرده است. وی افزود که می‌خواهد مذاکرات به صورت علنی و نه «پشت صحنه» انجام شود.

این در حالی است که در اوایل ماه اکتبر، این کی‌یف بود که رسماً از مذاکره با مسکو خودداری کرد. بعد از آن، رئیس جمهوری اوکراین با امضای فرمانی، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور مبنی بر عدم امکان انجام هر نوع مذاکره با طرف روسی را اجرایی کرد.

در همان موقع، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که برای دستیابی به نتیجه در حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین، نشستن بر سر میز مذاکره ضروری است. وی یادآور شد که مقامات کی‌یف در حال حاضر هیچ تمایلی برای گفتگو با مسکو ندارند.

چند روز قبل، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود برای شرکت کنندگان در اجلاس گروه ۲۰ در اندونزی ۱۰ نکته را برای حل مناقشه کنونی پیرامون اوکراین نام برد. آن‌ها شامل امنیت رادیویی، هسته‌ای، غذایی و انرژی، آزادی همه اسیران جنگی تحت فرمول "همه در ازای همه" و احیای تمامیت ارضی اوکراین است. زلنسکی همچنین تاکید کرد که توافقات جدید مینسک غیرممکن است.

این در حالی است که مسکو بار‌ها آمادگی خود را برای گفتگو با کی‌یفاعلام کرده است. در اوایل ماه نوامبر، زلنسکی گفت که هرگز در‌های مذاکره با مسکو را نبسته است. در واکنش به این ادعا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تاکید کرد که مسکو منتظر ابتکارعمل کی‌یفبرای از سرگیری روند مذاکرات است، البته این مذاکرات باید بر اساس واقعیت‌های سرزمینی جدید انجام شود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دویست و شصت و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

توصیه چین به اوکراین: به درخواست‌های روسیه برای آغاز گفتگو پاسخ دهید

ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل بامداد امروز، پنج شنبه در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، مقامات پکن امیدوار هستند که اوکراین به درخواست روسیه برای آغاز مذاکرات پاسخ مسئولانه دهد.

این دیپلمات گفت: چین یادآور می‌شود که روسیه آمادگی خود برای آغاز گفتگو را اعلام کرده است؛ و این اعلام تمایل در روز‌های اخیر هم بار‌ها تکرار شده است. ما امیدواریم که طرف مقابل (اوکراین) نیز در همین مسیر حرکت کند، مسئولانه پاسخ داده و در آینده نزدیک تماس برقرار کند تا شرایط برای از سرگیری مذاکرات فراهم شود.

به گفته وی، طرف چینی امیدوار است که ایالات متحده، ناتو و روسیه "گفتگوی همه جانبه‌ای در مورد این موضوع انجام دهند. " ضمن اینکه، نگرانی‌های امنیتی مشروع یکدیگر نیز باید در نظر گرفته شود.

نماینده روسیه: غرب از اوکراین به عنوان محل آزمایش تسلیحات استفاده می‌کند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، بامداد امروز در جریان نشست شورای امنیت اعلام کرد که اوکراین بعنوان یک مرکز آزمایش کشور‌های غربی برای سلاح‌های مختلف است که توسط نیرو‌های ملی گرای اوکراینی برای ضربه زدن به زیرساختار‌های غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نبنزیا گفت: «کشور‌های عضو ناتو همچنان به پمپاژ تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهند و تیم‌های کاملی از مربیان و مزدوران خارجی را برای همکاری با آن‌ها به این کشور می‌فرستند. در عین حال، ارتش آمریکا در برنامه ریزی و مدیریت واقعی عملیات نظامی که اخیراً حتی پنتاگون نیز رسماً آن را به رسمیت شناخته است، فعالانه مشارکت دارد.»

وی یادآور شد، در عین حال بخش قابل توجهی از تسلیحات ارائه شده به اوکراین توسط کشور‌های غربی به دست تروریست‌ها افتاده یا به سرقت می‌رود.

نبنزیا: اوکراین و لهستان درصدد تحریک درگیری نظامی بین روسیه و ناتو هستند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت اعلام کرد که اوکراین و لهستان با استفاده از وضعیت اصابت یک موشک در نزدیکی مرز دو کشور، تلاش کردند تا درگیری نظامی مستقیمی را بین روسیه و ناتو تحریک کنند.

این دیپلمات روسی گفت: اگر این نشست برنامه ریزی نشده بود، باید برای بحث در مورد تلاش‌های اوکراین و لهستان برای ایجاد درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو تشکیل می‌شد. اظهارات کاملاً غیرمسئولانه رهبران این دو کشور را نمی‌توان چیزی به غیر از این درک کرد.

وی ابراز تردید کرد، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که روسیه را مقصر دانسته بدون آنکه از منشأ موشکی که به خاک لهستان اصابت کرده است، اطلاعی داشته باشد.

ابراز اطمینان لهستان به اوکراین درباره ادامه حمایت از این کشور

کریستوف شرسکی، نماینده دائم لهستان در سازمان ملل شب گذشته اعلام کرد که حادثه اصابت یک موشک در خاک لهستان باعث نخواهد شد که خط مشی مقامات ورشو در ادامه حمایت از کی‌یف در رویارویی با روسیه تغییر کند.

این دیپلمات گفت: «وضعیت بوجود آمده فعلی رویکرد ما را تغییر نخواهد داد. لهستان ادامه حمایت از اوکراین را ضروری می‌داند. لهستان از ابتدای درگیری این کار را انجام داده است.»

وی افزود که لهستان کمک به کی‌یف را حیاتی دانسته و از رویکردی چندجانبه برای حمایت از اوکراین و اتباع اوکراینی پناهنده به لهستان استفاده می‌کند.

پیش از این اعلام شد که به گفته مقامات ورشو، اصابت یک موشک شلیک شده از سامانه دفاع ضد موشکی اوکراینی در خاک لهستان در روز سه شنبه، منجر به کشته شدن دو شهروند این کشور در روستایی در نزدیکی مرز اوکراین شده است.

سخنگوی کرملین: آمریکا و ناتو علت اصلی اصابت موشک اوکراینی در لهستان هستند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین صبح امروز پنجشنبه در واکنش به اظهارات کاخ سفید درباره مسئولیت روسیه در قبال حادثه موشکی اعلام کرد که بر اساس پارادایم واشنگتن، می‌توان به طور خلاصه چنین نتیجه گرفت که علت اصلی سقوط موشک اس-۳۰۰ اوکراینی در خاک لهستان، اقدامات ایالات متحده و ناتو بوده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری نووستی گفت: «آمریکایی‌ها در این پارادایم می‌گویند "اگر این طور نشده بود، پس این حادثه رخ نداده بود"؛ بنابراین معقول خواهد بود که به عقب برگشته و عوامل قبلی را در نیز در روند اوضاع در نظر بگیریم. ما نیز علت اصلی همه چیز را مورد توجه قرار می‌دهیم و ناتو و ایالات متحده در راس آن‌ها هستند.»

زلنسکی: برای ایجاد انگیزه در ارتش، از تخلیه مردم خودداری کردم

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که علت امتناع وی از دستور تخلیه غیرنظامیان به دلیل نیاز به افزایش روحیه نیرو‌های نظامی اوکراینی است. وی شب گذشته، چهارشنبه این موضوع را در یک سخنرانی ویدئویی مطرح کرد و گفت: «خوب بیایید همه مردم را جمع کرده و آن‌ها را از کشور خارج کنیم؛ و پس از آن ارتش باید از چه کسی محافظت کند؟ فقط افرادی که اسلحه به دست دارند؟ مگر آن‌ها زن و بچه ندارند؟ همه آن‌ها پدر و مادر و خانواده دارند. در این صورت، انگیزه آن‌ها در میدان جنگ چیست؟ اوکراین. در اینجا باید درک کنیم اوکراین چیست؟ فقط سرزمین است؟ خیر، سرزمین و خانواده است و اگر همه خانواده هایشان بروند چه؟ آن‌ها باید از چه چیزی محافظت کنند؟»

زلنسکی یادآور شد که در آغاز جنگ، مقامات اوکراینی در حال بررسی گزینه تخلیه غیرنظامیان از شهر‌ها و حفظ زیرساختار‌های مهم شهر کی‌یف بودند. رئیس جمهوری اوکراین به طور جداگانه تأکید کرد که منظور وی از چنین امتناعی، یک تاکتیک و استفاده از "سپر انسانی" نیست.

در کنگره آمریکا اوکراین را به کشتن غیرنظامیان لهستانی متهم کردند

سناتور مارجری تیلور گرین، نماینده حزب جمهوری خواه آمریکا، ارتش اوکراین را به حمله موشکی به لهستان و کشتن غیرنظامیان در یک کشور همسایه متهم کرد.

وی گفت: «حمله موشکی روز گذشته که منجر به کشته شدن دو نفر بی گناه در لهستان شد، احتمالاً توسط پدافند هوایی اوکراین هدف قرار گرفته است. ما دیگر باید اجازه ندهیم [ولادیمیر]زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از مالیات دهندگان آمریکایی پول و سلاح مطالبه کند.»

به گفته این سناتو، طرف اوکراینی در تلاش است تا ایالات متحده را به جنگ جهانی سوم بکشاند. گرین همچنین خواستار پایان دادن به درگیری نظامی در اوکراین شد، زیرا به عقیده وی، "دیگر" پولی برای اوکراین وجود ندارد.

روز گذشته نیز، پسر دونالد ترامپ جونیور، رئیس جمهوری سابق آمریکا، پیشنهاد توقف ارائه کمک نظامی به اوکراین را پس از حادثه موشکی در لهستان داد. او خواستار توقف "هزینه میلیارد‌ها دلاری برای تامین سلاح اوکراین" شد.

پنتاگون: اطلاعات آمریکا نتیجه گیری ورشو مبنی بر سقوط موشک اوکراینی در لهستان را تایید کرده است

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اعلام کرد، اطلاعاتی که در اختیار مقامات ایالات متحده قرار دارد، نتیجه گیری رهبری لهستان مبنی بر سقوط یک موشک اوکراینی شلیک شده از سامانه دفاع ضد موشکی در خاک این کشور را تایید می‌کند.

رئیس پنتاگون شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست گروهی که تامین تسلیحات به اوکراین را هماهنگ می‌کند، گفت: «"تحقیقات همچنان ادامه دارد. البته ما به توانایی لهستان برای انجام این تحقیقات به درستی اطمینان داریم. هرچند هنوز برای نتیجه گیری زود است. ولی نظریه اصابت یک موشک شلیک شده از سامانه دفاع ضد موشکی اوکراینی در خاک لهستان که از طرف مقامات ورشو عنوان شده، مورد تایید ما نیز قرار دارد.»

زلنسکی تعلق موشک سقوط کرده در لهستان به اوکراین را تکذیب کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته اعلام کرد، موشکی که در خاک لهستان افتاده، متعلق به این کشور نبوده و توسط نیرو‌های نظامی اوکراینی شلیک نشده است

او به خبرنگاران گفت: من شک ندارم که این موشک متعلق به ما نبوده و از کشور ما شلیک نشده است.

زلنسکی یادآور شد که اوکراین باید در تحقیقات این حادثه شرکت کند و در صورتی که انفجار ناشی از کار پدافند هوایی اوکراین (پدافند هوایی) باشد، خواستار شواهد مستدلل برای اثبات آن شد.

کاخ سفید: صرف نظر از نتیجه تحقیقات، روسیه مسئول حادثه موشکی در لهستان است

آدرین واتسون، سخنگوی رسمی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSC) شب گذشته اعلام کرد که بدون توجه به نتایج نهایی تحقیقات درباره آنچه رخ داده است، ایالات متحده همچنان روسیه را مسئول بروز حادثه اصابت موشک به خاک لهستان می‌داند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا یادآور شد که اوکراین در حال دفاع از خود در برابر حملات روسیه به زیرساختار‌های انرژی این کشور است و همین امر باعث بروز این حادثه شده است.

اسلواکی به اوکراین کمک نظامی به ارزش بیش از ۳.۵ میلیون یورو می‌دهد

دولت اسلواکی پیشنهاد وزیر دفاع - یاروسلاو نادی مبنی بر تامین تسلیحات نظامی به ارزش ۳ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۲۹ یورو به اوکراین را پذیرفته است. به گفته وزیر دفاع، صحبت بر سر تامین ۳۰ خودروی جنگی پیاده نظام است که به عنوان بخشی از یک توافقنامه با آلمان در مورد تبادل تجهیزات نظامی و ارسال برخی انواع سلاح‌ها به اوکراین اجرایی خواهد شد.

طبق این اطلاعات، در ازای اهدای ۳۰ خودروی زرهی جنگی، طرف آلمانی ۱۵ دستگاه تانک لئوپارد- ۲ را به جمهوری اسلواکی عرضه خواهد کرد که اولین تانک در ماه دسامبر و بقیه آن‌ها در سال ۲۰۲۳ به این کشور تحویل داده خواهد شد.

در اواخر ماه آگوست نیز مشخص شد که اسلواکی ۱۱ جنگنده میگ-۲۹ را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
لازم به گفتگو نیست
تا عید از اکراین بیرون رانده میشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی